Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Ja, farten på mountsene må selvsagt være realistiske, men jeg ser hva du mener. Dette blir jo en balansesak, men med tanke på størrelse av kartet så er jo det relativt stort?

Problemet er at mounten ikke kan gå fortere enn det et menneske kan løpe idag. For da beveger man seg ut av ruta før neste rute rekker å laste inn ( på xbox og treige Pcer).

Takk for oppklaring. Blir som å implementere et bilspill der man ikke kan ta av håndbrekket da :laughing:

Jeg har bare såvidt prøvd spillet men jeg tror ikke mounts er viktig eller nødvendigvis bra for spillet.

1 Like

Joel har forklart for lenge siden hvorfor det ikke er teknisk mulig/forsvarlig å få mounts i CE. Dette er et kost vs nytte spørsmål som er avklart for lenge siden.

Det meste er mulig i koding. Senk farten på spillerne og sett farten til mounts som tidligere fart. Problem solved. Men det blir neppe tatt godt i mot av spillerne…

Det tror jeg vil falle i ganske dårlig smak ja! Har en oppfatning av at hastigheten allerede er noenlunde lav.

Bare å ha mounts som løper like fort som når man sprinter uten å bli exausted, samtidig til å bære ekstra materialer hadde vært konge! :camel:

3 Likes

Funcom proudly presents the donkey in ce. Tja senke max spillerfart med 10 prosent og dine forslag så er løsningen klar.

Joel sier en del om mounts i intervjuet her, og forklarer litt rundt det tekniske. Virker ikke som det er lagt helt dødt.

Joel really wants mounts. He made this very clear. He talked about that IF they can reach a happy development stage with mounts, that in order to get around the falling through the map issue on low end PCs/potentially consoles (which is why mounts were canned to begin with), that they would speed cap the low end PC’s to not be able to go past a certain speed while on a mount. Everybody else who has a decent or high end computer would have the full fleshed out mount system.
https://www.reddit.com/r/ConanExiles/comments/9a74of/firesparks_interview_with_joel_bylos_talking/

Ja, folk konkluderer her uten å faktisk vite.

Altså vil folk med god pc bevege seg raskere rundt enn de med dårlig pc? Hvordan vil det fungere i praksis? Vil det ikke gi additional advantages til folk med bra pc?

Alltid gøy med Higher Lows! Satser på vi kan få en Higher High ved slutten av salget?

7 Likes

Knallsterkt!

Hvor lang tid tar downloaden av FTP versjonen?

1 Like

Dette vil vel komme helt ann på nedlastningsfart hos hver enkelt.

Ja, men la oss si for en med Fiber og gamingrigg. Sånn ca. Det har vel økt litt siden EA kan jeg tenke meg.

I følge Conan siden på steam skal det lastes ned 50GB. Med, la oss si en fart på 20-30MB/s (Tilsvarer vel en linje på 200-300 mbit?), som er sannsynlig at er over gjennomsnittet så vil det ta:

50000MB/25MB/s = 2000s

2000s/60 = ish 33 minutter.

For våre venner over dammen er det noen lunde lengre ventetid:

United States - 117.31Mpbs

117 Mpbs = 14.6 MB/s

50000MB/14.6MB/s = 3425s

3425s /60 =57.3m -> 1 time

1 Like

Folk med gode PCer vil kunne ri rundt og kose seg menst alle på XboX og low end PCer vil falle gjennom bakken og fortsette å falle nedover i et Bug-Abyss til spillet enten crasher eller du må restarte.
Alternativ 2 er at PC/XboX crasher/låser seg pga overload.
Alternativ 3 er at spillet crasher på PC/XboX.

Mao blir det ganske dårlig stemning om man innfører dette og kun den knappe massen med 15k-25k PC`er kan bruke det uten fatale problemer.

1 Like

Skjønner, akkurat det jeg tenkte. Regner med Fun gjør det de mener er best. Og med slike forutsetninger virker ikke mounts som en god idé.

Og CE kryper litt oppover igjen. #20 GTS. Sterkt.

Edit: #19

8 Likes

Klamrer seg til førstesiden.
CE 17
CE complete 62
Spillere peaket på 14886 i kveld.

10 Likes