Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Så lenge de ikke kommer med mounts gratis i tillegg.

1 Like

Det vil de ikke gjøre, alt ikke-kosmetisk innhold i CE er gratis. Mounts, for eksempel, vil generere masse oppmerksomhet og mersalg.

1 Like

Nej men de har pratat om detta + annat content

Om mounts kommer är de såklart gratis. Men de kan ha ändrat ett DLC till kosmetiska mounts

De har ju ändrat namnet till Riders of Hyboria Pack

5 Likes

otroligt att inga reagerar här…

3 Likes

Åh faen, trodde du spøkte på Discord, og så ikke oppdateringen av innlegget ditt her!

Nå reagerte jeg :sweat_smile:

Blir vel eventuelt en Kamel de kan ri på da. Siden hester beveger seg for fort.

skulle definitivt funka med mounts i samma fart som spelare, med möjligheten till exempelvis hjälpa till vid slagsmål eller extra utrymme.

1 Like

Kommer neppe mounts med samme fart som spilleren. Funcom ga en kommentar til dette, på forumene. De sa dette førte til at det så ut som at mounts løp i slow-motion. Noe som ikke føltes riktig for dem å implementere.

Dere vet man kan ha pets som beveger seg fortere (tror jeg) enn spillerne allerede? Så kan nesten ikke se at veien derfra til mounts er altfor lang.

Om mounts kommer så blir de nog inte så som man tänkt sig från början, nej, utan någon form av medelväg. Jag tror inte 100 % på varken Bylos säger eller det FC kommunicerade om när man avskrev mounts. Jag tror de är och var en fråga om tid och de insåg ganska tidigt att de behövde få klart spelet till full launch och skippade då mounts. Kan mycket möjligt vara att man hittat en genväg, har trots allt kommit in duktiga anställda sista året.

Joda jeg tror det kommer mounts. Men har tro på at de har funnet en annen måte å gjøre det på enn at de har samme fart som spilleren.

1 Like

De har kommet langt med å bedre «rendering engine», så det vil hjelpe - i tillegg til at de kan ha gjort andre work-arounds. Men inntil videre bare spekulasjon.

Det Funcom har sagt er at de hadde 1km x 1km blokker og at for å få mounts til å fungere, så måtte de gjøre om til 256m x 256m blokker ellers klarte ikke trege maskiner å loade kartet hurtig nok. Dette var noe de ikke rakk før launch ettersom de i tillegg til å gjøre jobben med å dele opp verdenen i mindre blokker også måtte ha gjort svært mye testing.

Det kan være de har funnet en smart måte å gjøre oppdelingen på mens de jobbet med CE 2.0 aka Dune og så har implementert dette i CE. Evt at de bare har tatt seg tid til å gjøre jobben, de har jo ingen veldig harde deadlines nå, så selv om jobben har tatt 3 måneder, så er det helt ok.

EDIT: aner ikke om det faktisk kommer mounts altså, det kan jo bare være bygninger osv med Riders of Hyboria som tema :stuck_out_tongue:

4 Likes

De skal lage DUNE. Dune ble kalt CE 2.0 av Rui.

Dune vil garantert ha løst 1kmx1km problemet.

Det kan tenkes at de har skrevet om koden til CE fordi de skal bruke samme kode til Dune. Mao det ville være verdt tiden og investeringen.

3 Likes

Ja, det var det jeg prøvde å skrive :wink:

Min forståelse var at Funcom hadde en løsning på mounts problemet, men det ville kreve mye endring på datasettene og endel kodeendringer og at det tilsammen ville kreve veldig mye testing.

Den stemmer!

1 Like

Yep, Du må skrive om VELDIG mye kode sånn at du kan legge til Mounts.

Jeg tror somsagt at det kanskje er denne endringen fordi Dune.

1 Like

De hadde proof-of-concept klart i 2018, men de fikk ytelsesproblemer pga block size på kartet. Jeg tror derfor ikke nødvendigvis det var så mye kode som skulle på plass. Hovedproblemet var nok oppdelingen av kartet og testingen som måtte til etter det.

1 Like

De sa på stream nå at neste DLC + content update/patch kommer i begynnelsen av september, og de vil si mer når det nærmer seg.

11 Likes

Noen hint om hva «content patch» inneholdt?

Gitt hva de har kalt neste DLC og sagt at det blir en «wild ride» så vil de garantert få backlash fra spillerne om ikke mounts er på vei (før eller siden).

3 Likes