Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

7 Likes

CCU är 600 högre än förra måndagen. Folk har tröttnat på WoW.

3 Likes

Mer køer idag enn det var i hele helgen. Folk er ikke trøtte av wow.

Så veldig sterkt av CE.

6 Likes

Första gången DLC och uppdatering kommer samtidigt på alla plattformar. Imponerande!

6 Likes

Oppdatering på Facebook også:
image

6 Likes

Plats 46 atm. Kan vi hoppas på midweek Madness rea på CE??

2 Likes

Screenshot_20190903-133323_Chrome
Mitt favorittsyn :point_up_2:t2:

Tydelig at litt aktivitet og forsideeksponering drar med seg flere Conan-produkter.

7 Likes

Bra ös i ratings på senaste DLC i PS4

US: 33
EU: 31
Japan: 18

12 Likes

Detta är trevligt. Då revenue bokförs när ett DLC är släppt så är de fint att Season pass Year 2 sprider intäkterna. Q4 kommer se fint ut när 2 DLC släpps samt alla lösa DLC som köps utanför Season pass.

Ratings på Year 2 PS4:
US: 261
UK: 90
Japan: 45

Detta ger 2 musd i revenue . Mao ca 0.5 musd per DLC på enbart PS4. Sen alla plattformar och lösa DLC köp

Finns 7 DLC ute nu. Om ca 2 år kommer de finnas 4 Season pass och minst 15 DLC ute.

4 Likes

Från rapporten:

“Conan Exiles continued to perform well with two DLC releases, a Steam free weekend
and inclusion in the PlayStation 4 Plus game of the month during the quarter. Three
additional DLC releases are planned for 2019, and additional user acquisition,
engagement and monetization activities are being planned for 2020

Den som tror att Funcom kommer dra ner tempot på Conan Exiles kommer ha fel.

12 Likes

Allikevel ønsker jeg ikke 15 cosmetics DLC. Spørsmålet er om man klarer å skape en annen form for DLC som ikke irriterer communityet og er attraktivt for alle parter.

Tror kanskje ikke det passer CE, men siden skins er en stor ting i CE så kunne kanskje en fortnite versjon fungert? En slags Limited time tilbud med skins, danser, pets i menyen som er på ukesbasis, som gjør at man føler man må gripe sjansen før muligheten forsvinner? Dernest komme tilbake med den ene skinnen 4 mnd senere også kan andre som har sett det ville kjøpe? Kjøpe egg(dyr) som klekkes over tid, st man kjøper noe man går rundt og gleder seg til så man endelig får den pet’en. Jeg ville aldri anbefalt noe av det der, men at det finnes flere måter å lokke folk på gjør det. Betalt Map extensions tviler jeg også på osv. Tenker at hvis man klarer å få en ny bølge med content som feks sorcery, så bør man ha en DLC som mange flere ønsker seg, som ikke inneholder det alle har fra før av- hundrevis av byggedeler, warpaint osv fra tidligere. Tror noen her inne har mye mye bedre ideer enn meg, jeg er tross alt ikke en utvikler eller en spesielt gamer. men en ny vri tror jeg kunne skapt stor inntektsstrøm.

1 Like

Mounts og sorcery vil skape mye blest og mersalg, særlig kombinert med salgsevent / f2p-weekends. Den typen nytt innhold, kombinert med stadig forbedring av spillet / QOL, vil øke snittsalget mellom events.

Utover den typen innhold, så er jo nye game modes, for eksempel en slags battle royale mod, noe som virkelig kunne generert mersalg.

Battle royal er spennende, men er det virkelig et CE type spill? hvordan ser du for deg rent teknisk? Må være uten Bugs, begrenset map, eller så klikker folk.

Synes absolutt en BR-aktig mod kan passe CE sin PvP.

Ser helt enkelt for meg en begrenset del av kartet, hvor man starter med en gitt level. Rundt omkring er det ymse loot man må karre til seg for å ha håp om å bli bli “last man standing”.

Bør ikke være veldig komplisert rent teknisk (men her er andre mer kvalifisert enn meg). Som du sier er det viktig at en PvP-fokusert mod funker.

Finnes ørten muligheter for å tilpasse en slik “match” også. Man kan ha alle-mot-alle, lag-mot-lag, ulike typer map, ulike lengder på kampene, ulik loot, ulik level, ulike achievements mv.

En annen type mod kan være “siege”, der et lag angriper, mens et annet forsvarer. Det er kanskje enda bedre egnet til CE som sådan.

Egentlig CU i CE heh

Gassen har de fra før, de må bare få den til å krympe, og de kan gjøre alle npc aggressive så man må passe seg for flere elementer. Mulighet til å sette opp feller, sandstorm som tar helse slik at må inn i foehåndsplasserte bygninger, da kan det bli close kombat med andre som gjemmer seg på samme sted. Funcom kan utfordre modcommunities til å lage spennende saker og belønne de som vinner på ett vis, spillerbasen begynner å bli stor og gode mods kan trigge disse.

1 Like

Jeg tror uansett mye av svaret på hva som kommer til Twitch-Con er gitt av navnet på neste DLC: Riders of Hyboria. :camel: :elephant: :horse_racing: :tiger2: :rhinoceros::hippopotamus::water_buffalo:

2 Likes

Følger litt med CE på Fb og der har det vært mye harrd kritikk på funcom sine innlegg i forbindelse med DLC’er og hotfixene. Det som jeg nå har lagt merke til at over tid at “samfunnet” ikke lengere er like giftig. Spillerne tar selv til motmæle mot en del av baisingen som bestandig kommer.

2 Likes

Tipper det kun er en ny fiende faction! :smiley:

3 Likes