Jag håller med dig.
Det är till största del spelare som kommit tillbaka till CE för att testa mounts. Det som är heeelt annorlunda mot tidigare uppdateringar nu att det är en väldigt fin word of mouth och det är en helt annan stickyness i CCUn. Försäljning av spelet har gått väl ändå i hela december och glöm inte DLC year 2 passet (där FC får all försäljning tidigare och nu från 2 DLC och nya köp) och att complete edition sålt väldigt bra.
Det är nu Funcom ska smida medan järnet är varmt (svenskt ordspråk) och leverera en roadmap för året. Då kommmer fler komma tillbaka, fler kommer köpa och det kommer bli en stabilare och högre CCU.
Kontentan av december är precis de jag ville se och jag är 100 % säker att CE kommer göra sitt bästa år vad gäller intäkter nu i 2020 (iaf på PC). Det kommer bli en helt annan stickyness i GTS och CCU när spelarna får reda på vad som ska hända… så jag hoppas verkligen de kommer en roadmap
EDIT: Noterar även att Rui, Erling och Marin har gillat min senaste tweet om hur bra CE går och där jag skrev att jag hoppas de kommer ut med en roadmap. kanske indikerar att något är på g… de brukar inte gilla mina tweets.