Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Rui og Co. har for lengst skjønt greia - jfr. pivoten Conan SP til CE - mao. får vi (forhåpentligvis) roadmap og (definitivt) «big update» så snart som mulig :wink:

Hva gjelder førstnevnte tror jeg kanskje de ser an hvor bra H1-updaten slår an, før de evt. vedtar / presenterer videre roadmap.

De kan vel gi oss detaljer om det som kommer i H1?
Tom kanskje en releasedato?

Ja, det vil jeg absolutt tro kommer god tid i forveien. I hvilken grad de kommuniserer / forplikter seg til videre utvidelser i forkant er jeg mer usikker på :v:

Jeg formulerte meg nok litt uklart, jeg har hele veien ønsket snarlig info om det som kommer i H1 20 :sweat_smile:
Lengre frem får vi komme tilbake til.

De har jo sannsynligvis et rimelig stort team på CE nå i påvente av at Dune skal bli klart til å gå over i full produksjon. Så synes de burde kunne gått ut med roadmap for de nærmeste oppdateringene. Holder forsåvidt med hva som er planlagt de neste 3-5 mnd. Synes Funcom er litt for gniene på informasjon.

CE er forøvrig stadig å finne på topp 40 på Steamchart. Blir veldig spennende å se utviklingen når juleferien er over. På de to første dagene av januar har det vært ca 14350 spillere i snitt. Dette er faktisk høyere enn juni 2018 (måneden etter full launch med 13001). Ferien hjelper så regner egentlig med at det synker litt men trenden har vært veldig sterk etter mounts ble gitt ut. Legger inn grafen jeg la inn i går men med noen dager fler da den veldig godt viser den fine trenden som har vært nå i forhold til de foregående free weekends :slight_smile:
image

Så får vi se mot neste helg hvor godt det holder seg etter ferieavslutning.

Drømmen er vel at CE skal ta en RUST-utvikling (til en viss grad). Hvor sannsynlig det er skal ikke jeg uttale meg om men RUST lå i november 2015 på ca samme nivå som CE i desember 2019.

5 Likes

plzz kom med paid character transfers!

2 Likes

Ja takk! Ville lett brukt penger på å få flyttet characteren min

“2020 will be the year of Conan Exiles” - sammeligning med Ark

1 Like

Japp. Skrivit om den här i tråden i julas. The big break out

2 Likes

74 % overall positiva nu. Går fort mot 80 :heart_eyes:

3 Likes

Slog förra fredagens CCU nu! :slight_smile: fin trend.

2 Likes

Og salget er over :smiley:

Veldig spent på i morgen og ikke minst søndagens tall
18957 nå. :smile:

2 Likes

Jeg kan ikke annet enn å bli imponert over utviklingen i spillere. Grafen kommer til å se enda mer imponerende etter i dag og i morgen. Dette fordi det kan se ut att spillertallet kommer til å bli over 20k allerede i kveld. Å søndagene ligger jo 12-1300 over lørdagene. så viss dette er ei normal helg er vi over 21k søndags kveld.
Jeg maser litt med disse spillertallene for tiden, men jeg er helt overbevist om att spillere avler spillere som igjen gir oppmerksomhet og salg.
Det er også bra utvikling på Twitch viewers. Det har gått i fra noen hundre i høst til 12.des med 17k, som var starthelgen på free weekenden til å ligge mellom 10-20k hele den siste uken.

Kjenner det kribler litt når jeg tenker på potensialet som kan ligge i CE i form av inntekter fremover. Jeg tenker nå helt annerledes rundt CE enn jeg gjorde for bare en snau mnd siden. Joda det tikket jo inn hyggelige kroner fra CE i hele 2019. Fra 12 des til noen dager etter Free weekenden var slutt var salget bra/meget bra. Så kom julesalget og det er bare naturlig att CE ble borte fra Steams topplister. (De som skulle kjøpe CE hadde jo benyttet sjansen under og rett etter Free weekenden)

Fremover nå sitter jeg bare å gleder meg til att pr mølla til Funcom, begynner å kværne ut info om utvidelsen som kommer. Hos meg er det ingen tvil lengre, CE kommer til å gå ifra å gi noen hyggelige kroner til å virkelig synes på bunnlinjen til Funcom i 2020. Det som er litt kult er jo att dette er ikke noe som kommer om noen år, neida starten på dette kommer sannsynligvis allerede H1 i år.

Litt morro til slutt…
Rui går rundt å smiler mye for tiden, han er meget fornøyd med seg selv. Landingen av Dune avtalen er det råeste han noensinne har gjort. Noen ganger når han er alene på kontoret drar han noen riff på luft :guitar: av ren glede.
Han tenker også mye på CE også om dagen og denne overaskeleses bomben de ansatte har laget til ham. Den ligger forsatt innelåst og det er bare Joel som har nøkkel :rage: Rui har ved flere annledninger prøvd å bestikke (vrangpeisen) men Joel har ikke latt seg friste, ikke engang for en neve :dollar: :wink:
Det er jo viden kjent att Rui elsker alt som smeller, så det att han ikke engang får se :bomb: er jo nesten helt uutholdelig :scream:

De ansatte sier att de bare skal pusse bittelitt mere på innholdet før har får se dette vidunderet av en :bomb: Han er nå så utålmodig att han nesten sier att han driter i hele pussingen, men bare nesten altså. Det får da være måte på.

En kveld han satt hjemme og koste seg med en av mange trapist øl han hadde kjøpt inn, kunne han ikke la være å lure på hvor mye krutt Joel og de andre gærningene hadde puttet inni denne juvelen av en :bomb::star_struck:
Han håpet på att de hadde ladet så harde att det kom til å riste bittelitt, i hele denne fantastiske :earth_americas: våres.
Etter alle disse meget smaks fulle øllene, kom denne natten Ole lokkøye med en aldeles fantastisk drøm til ham.
Han drømte att han lå i onkel skrues pengebinge og lå og badet i penger. Da han reiste på jobb den påfølgende morgenen hadde han en skikkelig hangover. :grimacing: Allikevel kruste det seg ett smil på leppene hans da han tillot seg å tenke tanken på att om ett år eller to ville kanskje pengebingen til Funcom være nesten like stor. .:moneybag::moneybag::moneybag::moneybag:

6 Likes

Förväntar mig att någon information från Funcom kommer nu närmsta 2 veckorna nu när CE går som tåget. De är dags för en roadmap !!

4 Likes

Fin trend i GTS även om de är låg omsättning nu efter jul rean. Tar hellre topp 100 än runt 200 plats :wink:

5 Likes

Flere en @antzzo som ønsker seg roadmap

4 Likes

Hva mener han med «with the delay of the dune title»?

Jag frågade och han visste inte varför han skrev så :joy:

1 Like

Han mente helt sikkert (bevisst eller ikke) Conan SP som ble lagt på is for å satse mer på CE.