Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Jo, men med ~40k+ nye spillere i måneden (PS+ eller ikke) så kan man anta “jevnt og trutt” salg av både DLCs og grunnspill. @antzzo sjekket vel antall samtidige spillere forleden, og det har også tatt seg opp etter siste oppdatering.

3 Likes

Jeg synes nå @konamixx hadde et godt poeng, at 42k spillere av de av de 3000k som lastet ned spillet i april først begynte å spille det nå rundt mounts oppdateringen ser jeg jo på som rimelig sannsynlig. Det blir da umulig å si om det er 5, 10 eller 20k som faktisk har kjøpt spillet. Men det påvirker jo økonomien i det hele for Funcom sin del.

Aktive spillere burde dog gi en god del DLC salg, så positivt er det jo. :slight_smile:

5 Likes

Ja, tall på aktive spillere skal være en relativt god pekepinn på inntjening fra CE. Siden vi har omsetningstallene fra hvert kvartal og aktive spillere-tall kunne det vært gøy å teste om det er tilfellet selv med all støyen fra resten av porteføljen.

2 Likes

Intressant. Monster Hunter: World sänkte sitt baspris från 60 usd till 30 usd nu när de släppte iceborne. Om CE håller på å gör en map som de ska ta betalt för, låt säga 20-30 usd kanske de vore nice och sänka basspelet till 30 usd. Jag tror de kan locka ännu fler att köpa när de inte är reor.

1 Like

Alltid interessant det der. Lønner det seg mest å kjøre på med 40$ og 50% salg, eller skal man senke til 30$ og 33% salg for å få samme pris, 20$, ved salg? Spørsmålet er jo rett og slett om man tror antall salg øker med 33% hvis man senker prisen? :slight_smile:

Raft , The Forest och Rust säljer väldigt mycket av å ha lågt pris. Tror de kan vara en bra idé om man ska betalt med nya Maps. Kommer locka fler. Spelarbas är allt när man ska släppa nytt content

Tenk om de slipper nytt kart gratis…

Da tror jeg fort de selger mye spill.

Evt om base game senkes til 19,95 og nytt kart koster det samme.

Funcom har jo tidligere sagt at de ikke vil splitte spillerbasen, noe som nok er veldig logisk. På kort sikt vil en betalt map gi mer penger i kassa, på lengre sikt vil det kanskje gi mer penger i kassa å gi bort kartet gratis. :slight_smile:

De kommer inte släppa ny karta gratis. De har som sagt själva. De enda jag kan tänka mig att de släpper gratis är om de ska bygga ut befintlig karta nordöst

1 Like

Utvider de dagens kart blir det garantert gratis.

Men jeg er litt fristet å tro at helt nytt kart kan bli gratis.
Det vil iallefall booste spillertall, salg av base game og øvrige DLCs.

Hadde vært veldig hyggelig av Funcom å si litt om det betalte innholdet de jobber på!

Mulig jeg husker feil, men kan det stemme at det ikke er mer plass på dagens kart?

2 Likes

Det er det Funcom har sagt. Dette var dog av tekniske grunner, og de kunne heller ikke implementere mounts av tekniske grunner. For alt vi vet, så kan problemet være løst.

3 Likes

Håller inte med. De lägger inte så här mycket resurser på att ge ut något gratis. Men vi får se

2 Likes

De har vel i praksis sagt rett ut at det kommer ny map?

Det går også an å gjøre det i forbindelse med lansering av season 3, og så lage en “farvel med gamle kartet” event.

Mange muligheter.

2 Likes

Jeg tror ønske var å gjøre dagens kart større, det er iallefall “plass” på det om du vil at kartet skal være en firkant.

Men siden CE må kunne kjøre på gammel xbox og ps4 så kan de ikke gjøre kartet større enn idag.

Game as a service :wink:

Men heldigvis lov å være uenige.

GaaS är att släppa både gratis och betalt content.

Håper virkelig ikke de gir ut ny map gratis. Da er det mye bedre å senke prisen på «inngangsbilletten», basespillet.

2 Likes
1 Like