Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Og heller bryte løftet gitt spillerene??

Nei, Funcom holder hva de lover og en map extension bør i aller høyeste grad være gratis.

Samtidig er jeg også enig i at prisen på basisspillet bør komme ned og kanskje tom bli gratis om det gir bedre inntjening.

Hvorfor ta inngangspenger på nattklubben din når alle da stikker til klubben over gata med gratis inngang men dyrere drinker?

Det är inte alls vad Funcom har sagt. Dom har sagt att all content som blivit lovat som inte finns med sen Early access ska vara gratis.

De tar ju redan betalt för DLC. Dessutom har spelarna fått massa annan content gratis. Funcom bedriver ingen välgörenhet

4 Likes

Hvem er i dette tilfellet klubben over gata? Synes ikke CE er urimelig priset sett opp mot konkurrentene.

2 Likes

Ok, de har vel ikke lovet direkte - men de har sagt at de ikke ønsker splitte spillebasen.

Betalt map vil splitte spillerene. Og der tror jeg Funcom har rett, og vil mene at de har mer å vinne på at det er gratis uansett hvordan de har løst det teknisk både monetært og integritet ovenfor spillerene.

1 Like

Litt klønete formulert av meg. Poenget er at man tilpasser prismodellen til hva som gir størst samlede inntekter. Det kan være at man kan øke samlede inntekter ved å senke prisen, og da bør man gjøre det.

Funcom ha forrestenr gjort de rette tingene og fortsatt å gjøre de rette tingene mot communityet og det begynner nå å gi avkastning er min forsiktige mening.

Hvordan ville forresten Fortnite vært om de hadde tatt betalt for spillet? Interessant tankespill, kanskje vs pubg gir en pekepinn? Men igjen, uansett er det nok forskjeller mellom spill hvilke modeller som flyr best.

Jeg tenker at når man ikke kjører loot boxes som Fortnite og PUBG er det langt innafor å ta betalt for en utvidelse. I hvert fall når alt gratis innhold som ble lovet er levert.

Så kan man heller eksperimentere med å gi bort grunnspillet for å fåfå flere til å investere i season pass, utvidelse, DLCer osv.

5 Likes

agree totally

1 Like

Betalt. Kan ikke se at noe annet skal være aktuelt. Forstår ikke de som mener at alt skal være gratis. De bør sitte seg ned å å regne hvor mange underholdningstimer de får for hva de har investert.

Liker jeg et spill vil jeg heller betale for at kvaliteten på utgivelser er gode enn at utviklere skal måtte lage et billigst mulig tillegg.

Er det et fullt map som kommer senk heller prisen på grunnspillet slik at nye spiller totalt sett må ut med det samme som en nyutgivelse

4 Likes

Leverer de på roadmap som lovet (les: sorcery gjenstår) skal de selvfølgelig ta betalt for sin “new big update” (les: nytt map++).

3 Likes

Högre CCU än i onsdags och torsdags och tredje bästa fredags CCU sen mounts kom. Skönt inte CCUn rasar även om jag räknar med att den kommer gå ner framöver innan mer content/nyheter kommer. 15.7k CCU atm

1 Like

Kanskje noen kan opplyse meg hvor mye ett eksemplar av Fortnite koster? Hørt de tjener grådig mye, så da er vel spillet premiumpriset? Right?

Er det ikke bedre at selskapet selv, som faktisk besitter datagrunnlaget for en slik avgjørelse velger hva som vil gi størst inntjening?

For min del bryr jeg meg om at de holder hva de har uttalt tidligere - at de ikke ønsker å splitte spillerbasen og fortsetter å bygge videre på community’et. den observante har vel fått med seg at de anser spillerene som stakeholders på lik linje med oss aksjeeiere.

Noen som vet hvem andre som har en slik innstilling til kundene sine? Og hvordan går det der?

1 Like

Terraria.

Jo, og jeg tror derfor de vil ta seg betalt for (en eller flere deler av) den store oppdateringen som kommer ila. H1.

Det håper jeg virkelig de gjør også.

ARK har hatt flere, betalte utvidelser. Og det har jo gått greit med det spillet.

1 Like

3k+ högre CCU än igår atm

2 Likes
2 Likes

18584 som spiller, rett og slett veldig bra.

7 Likes

Ja det är ruskigt bra alltså. Helt klart över förväntan.

Flere gjennomsnittlig spillere siste 30 dagene enn det var måneden etter full launch

10 Likes

Spillertallet snudde i dag på 10358. Det det burde tilsi att CE igjen snuser på 20k i kveld.
Håper virkelig Funcom kan gi både oss og spillerne noe info om det som kommer asap. Meget viktig for å holde på spillerne og bra for oss som sitter med aksjer.

2 Likes

Brazil!! Brazil!! :brazil:

4 Likes