Helt rått!
Wow ja
Nja jag tror de blir typ samma CCU som igår. Kika förra helgen, blev knappt högre CCU på söndagen. Hoppas på 19k iaf, vilket är riktigt nice.
GTS #87 atm
Som foventet en del lavere nivå første uken etter juleferien. Ned ca 13,5% i forhold til uken før (tilsvarende uke i fjor var ned 14%). Lå på 37. plass på Steamchart når jeg sjekket nå og det er absolutt godkjent.
Utviklingen i spilte timer i uken(e) som kommer nå er egentlig langt mer interessant. Håper på at negangen blir relativt beskjeden. Synes det hadde vært ganske sterkt om de hadde klart <5% fall i spillere kommende uken. Spent på om CE greier å klore seg fast blant de 50 mest spilte spillene på Steam også videre til det kommer ny oppdatering.
Tror du har för stora förhoppningar där. Lär gå ner lite mer än 5%. Tror de är ett orimligt mål sett till att de mest varit organisk tillväxt. De behövs nytt material (map) för att få en mer långsiktig tail. De som är mer intressant att titta på just nu är GTS placeringen framöver.
De har dock varit en extremt bra jul och de visar att om de kommer mer content så kommer spelar basen att växa. 2020 kommer bli bättre än 2019
Självklart kan allt ändras beroende på hur snabbt Funcom vill prata om framtiden. De är riktigt trögt att INTE släppa ny Season pass (om de ska göra det) nu när de är så många som spelar.
Søketrenden hadde en markert drop-off etter 5. januar:
Hvis man ser på søketrenden tilbake til launch, så var dette det største eventet utenom lanseringene og PS4 gratismåneden.
Jeg tenker at søketrenden er en grei indikasjon på nye spillere, eller spillere som knapt har rørt spillet. Det er nok veldig mange som ikke har fått med seg denne oppdateringen. De skulle bare hatt noe som klarte å få dem inn som #1 - #3 på steam gts, så de får litt gratisreklame mot nye spillere. Såpass bra som CE har blitt nå, så tror jeg det hadde solgt bra.
Håller delvis med. Men med tanke på att Funcom la noll marknadsföring på mounts uppdateringen och att spelet är 3 år gammalt så blev ju resultatet fantastiskt bra.
Jag räknar med en mycket större marknadsföringspush när ny map kommer. De är de dom ska lägga krut på och då kommer vi se en betydligt bättre söktrend och våg av nya och befintliga spelare.
De kunne alltids “lånt” teknologien fra andre spill som har "hvis man seiler så og så langt vekk kommer man til en annen server, som kunne hatt fortsettelsen på kartet.
Pokemon Go er ett av mange eksempler på spill som fremdeles levere gode års resultat for utvikler
Tror også det er viktig at Funcom fortsetter å pøse på med maps og andre oppdateringer av CE. Selskapet kan håve inn på CE i åresvis og da samtidig bruke cash til større spill. Små spillene som de har gitt ut til nå etter mutant blir det ikke mye cash av og er vel kun med på å gi Funcom mer kunnskap istedefor cash på bunnlinja.
Håper på AAA spillet mutant chronicles blir en snakkis før vi forhåpentlivis får Dune på nyåret 2021 som ett EA spill men da i en mye mer polert form enn det CE var i 2017.
Pokemon GO er F2P, lever av mikrotransaksjoner, og har kanskje verdens sterkeste spill IP bak seg.
MC er ikke et AAA spill, det er AA.
Spennende å se om Funcom får pengene til å kjøre full AAA med Dune. Det avhenger nok av hvordan det går med CE og MC framover.
Om ikke MC går bra nok til at de får nok penger til å lage Dune slik de ønsker vil jeg tro vi ser en emisjon før lansering.
Nå har man tidenes mulighet til å virkelig lage et spill som blir STORT, da håper jeg ikke ambisjonsnivået på det spillet avhenger av hvordan et annet spill i en annen sjanger gjør det.
Det er vel ganske mot Rui sine tanker og selskapets strategi?
AA holder mer enn nok for å få inn store penger.
Enten det, eller så slipper de Dune i EA. Tror egentlig det er et bedre alternativ.
Men, litt tidlig å være negativ her, synes CE gjør det såpass bra at selv en dårlig mottakelse av MC (men ikke flopp) er bra nok til at de får Dune ferdig på en bra måte.
Jeg tror ikke vi har ser emmisjon.
Tencent kan backe funcom på mange måter. Den enkleste er at Dune spillet får 1år Epic Store Exclusive. Da kan det umiddelbart rulle inn ( mitt estimat) 10MUSD på Funcom sin konto.
Selvfølgelig er ikke det tilfelle………Dette har de stål kontroll på:)
Tror heller ikke at vi ser en emisjon. Og som @Evilfreud påpeker er det andre måter å få inn penger på. Poenget mitt er at jeg tror de velger å hente penger på en eller annen måte fremfor å nedskalere Dune-satsingen sin.
Kan det være her Tencent musklene kommer godt med??