Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

På samme måte tror jeg også MC kommer til Epic.

Det bør gi dem ca 5-6MUSD i Exclusive deal.

Så det er mange måter å rigge skuta på. Jeg tror Dune er grunnen til at Tencent er Funcom eier, og jeg tror de kommer til å bidra til at det produktet blir bra på mange måter.

Det er også mulig at vi ser en Tencent CE China edition. Så det er mange måter å få inn kapital på.

2 Likes

Du mener tencent ringer Tim og krever at Dune får EGS deal?
Tror ikke det er sånn det funker. Tencent er minoritets eier. Sweeny eier 50+% av Epic. Han kan be de drar dit peppern gror når han vil. Han har vel også flere ganger sagt at Tencent har nada med driften å gjøre. Trenger selvfølgelig ikke være sant, men det er vel omtrent like sant som teoriene om at Tencent sitter å spiller “Next EGS top Exclusive” på bakrommet.

1 Like

I overført betydning tror jeg det er sånn det funker.

Jeg tror det kjøres strategiske møter mellom nøkkelpersoner i Epic og Tencent for å diskutere.
Det er greit å vite at Epic Store er tencent sin vei inn i det vestlige markedet. Selv om de er minioritetseier i Epic så tror jeg de har mye å si. Man ser jo også at Tencent selskaper har en tendens til å få EGS deals.

1 Like

Jag tror de är stor skillnad på typer av spel. Det är större chans att ett spel som Mutant Chronicles som är ett fps kan bli epic exklusivt. men ett open world survival spel tror jag lämpar sig bäst och inte vara exklusivt. Varken rust ark eller CE finns på Epic

Jeg tenker faktisk helt motsatt.
Epic orker ikke betale penger for et FPS en sjanger de har mange spill fra før i, mens Dune, en sjanger de har lite i, med en kjent IP, kan være mer aktuelt.

1 Like

Dere amatører må lære korrekt haussing :slight_smile:

Selvfølgelig er det megapositivt ultrabull og superstor sjanse for epic store eksklusiv for mutant chronicles nå. Forutsatt at spillet er bra. Årsaken er at Epic har sterkt fokus på å kjøpe eksklusive FPS spill for å vokse i det markedet. FPS er verdens største spillgenre på PC, og der de har Fortnite. I tillegg har de kjøpt mange eksklusive FPS spill til butikken sin. Så det er helt åpenbart at FPS er genren de satser på, og Mutant Chronicles passer perfekt - hvis det er bra.

Forøvrig samme strategi Microsoft kjører med sin streamingtjeneste Mixer. De har kjøpt ut streamere som Nina og Tfue med fokus på Fortnite og FPS spilling. De har ikke kjøpt ut streamere som er på andre genrer så vidt jeg vet, selv om det kanskje gir mening. Årsaken er fokusert vekst innenfor den største genren, før man evnt forsøker å vokse videre ved å bre seg ut.

Noe som bringer meg til Dune. Det spillet ligger en stund fram i tid. Selvsagt passer Dune som eksklusivt superbra megabull osv i Epic store, når de har gått over i neste vekstfase.

Ergo er det perfekt og størst sjanse for Mutant Chronicles, og perfekt og størst sjanse for Dune.

Så bra at de ikke kommer ut i motsatt rekkefølge!

Haussing ferdig :slight_smile:

4 Likes

Ja men spill fra f.eks Ubisoft trenger ikke push inn i markedet fra Tencent. Hadde det vært snakk om noe kinky anime spill produsert av tecent så kunne jeg skjønt koblingen.

6% av annonserte EGS eksklusiver har Tencent på eiersiden. Ubisoft med 5 spill og paradox med 1. I begge har Tencent 5% eierskap, og sikkert 0% med at de er på EGS å gjøre.

1 Like

Har du noen tips? :octopus:

BMXXX :wink:
Bodyen virker uklar sier TI, Det kan jeg bekrefte at den absolutt IKKE er :wink:

Småprat? :laughing:

1 Like

Passer jo perfekt: Nakenhet, grovt språk og voksen-humor.

1 Like

Caset er bunnsolid og expansion til CE kommer innen sommeren. Dette blir gøy :slight_smile: Gjennomsnitt spillerantall siste 30 dager er på høyde med juni 2018 :open_mouth: Helt enormt! Når expansion kommer blir vi potensielt på ARK nivåer en stund! #ARK-killer? :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 Likes

CCUn droppar rätt fort nu :frowning: får se var botten är

Det er en stor dropp i grafen både i går kveld og tirsdagskvelden. Hva skyldes dette tro, er vel ikke oppdateringer på den tiden av døgnet?
Disse droppene gjør jo att det nok ser verre ut enn det faktisk er på tirsdags natt og att det ble en ekstra dårlig peak i går kveld.

Ja det har vært litt større fall en jeg håpet på. Men ser ut til at det er litt det samme som de andre i sjangeren. Tok en titt på 7 Days to die (nærmeste konkurrent) og de siste 3 ukene har det vært slik:
image

CE har egentlig nærmet seg 7DTD siste 3 ukene (du ser forskjellen er en god del mindre). Så virker som det er en ganske universal nedgang. Men vi får håpe det flater litt ut etter hvert igjen ja.

Normaliserte begge grafene slik at hvert spill sammenlignes med sin dag 1 i grafen. Da ser man veldig tydelig at CE har hatt lavere fall enn 7DTD.
image

1 Like

Var inne noen timer i går, og det var veldig lite wild life å se, reagerte på at jeg måtte “lete” litt for å få dyr til mat. Vet ikke om det har vært noen issue?!

Nei. Nå har jeg spilt en god del i det siste og dyrelivet er bare mer naturlig fordelt rundt i kartet. Når del gjelder mat var dette en resurss man fikk veldig mye av før. Og du bør bruke kjøtt kniven får og få mer kjøtt av det dyret du har tatt av dage.

1 Like

Ingen dropp som vises på Steamchart. Fortsatt historisk sett veldig høyt antall spilte timer med nesten 2 mll siste uken. Er bare etter launchene det har vært høyere. Og det har holdt seg veldig godt etter mounts oppdateringen så at det faller litt nå etter ferien er nok ikke så veldig uventet og dramatisk selv om jeg også håpet på bedre.
Men spennende å se hvor det begynner å flate ut.

2 Likes

Skal ta ett bilde når jeg kommer hjem.

1. Jan er det 23,00/ 12200
    23.20 er det / 8119
    For det 23,30 går opp igjen til 11355
    Du ser jo den samme droppen i linja sent i går kveld.
    Her er bildet på min pc.