Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

USA sover, Europa er på jobb og den nådde toppen i går med ny CGI trailer. Det er som regel en bunn rundt 10:00-14:00 CET.

1 Like

Det samme døgnløpet ang salg kanskje?

1 Like

Mulig, tipper det er mest sannsynlig i alle fall. Kommer sikkert til å forvrenges litt den første dagen fordi release er litt etter interessetoppen, men vi får se. Dagene etter release tror jeg vi vil se mange likheter. Om det slår ann i Asia blir det ikke en bunn ved 10-14, det er midt i deres peak :slight_smile:

kanskje fra dag 2, men det er global release, så dei får spillet “Før” oss.

Edit: too slow

syntes utviklingen er grei.

1 Like

Facebook+twitter+trends+gamespot = Eg trur vi går eit godt år i vente :slight_smile:

Edit: Og Foooorum forum forum forum ! ikkje minst

1 Like

snart 127 000 views, 97% likes ila 1 dag!

Til sammenligning har reveal traileren fra 2016 klart 500 000 ila 1 år!

8 Likes

Det er jo svakere start enn reveal trailer som hadde rundt 170k første dagen.

4 Likes

godt poeng, vi får følge med på utviklingen.

2 Likes

Mer spennende på Facebook, fikk ca 200k views etter 1 døgn. Pluss så på alle delinger og det fakta at alle kommentarene inneholder opp til flere vennetags. Blir nok ett nytt rush der senere idag

2 Likes

Skjønner ikke helt poenget med CGI når man samtidig river ned alle illusjoner med streaming av gameplay fullt av bugs en uke i forkant av lansering… ?

CGI er bra hvis du skal bygge hype og selge spill basert på forventninger og illusjon uten mulighet for refund. Slik som man i gamle dager kjøpte spill basert på cover art på boksen.

CGI har veldig liten verdi når man allerede har vist hvordan gameplay fungerer på en brutal måte og spillet lanseres på steam hvor alle kan trekke kjøpene sine hvis de ikke liker spillet(evt. for mange bugs).

3 Likes

Sier meg uenig, man får hype :slight_smile:

4 Likes

Markedsføring - Markedsføring - Markedsføring
Blizzard gjør det - Blizzard vet best, punktum!

5 Likes

Kontrasten mellom Blizzards WoW CGIs og spillet er større kontrast :wink:
Likevel sitter jeg igjen med en “wow” etter å ha sett deres filmsnutt av cgi trailer

4 Likes

Ser nytten av CGI trailer hvis man skal ha reklame på TV eller kino, men å lage en trailer på 2 minutter for youtube virker som koster mer enn det er verdt.

En på 30 sekunder hadde kanskje vært bra nok til reklame på Facebook osv.

2 Likes

Blizzard selger ikke på steam og Blizzard selger fremdeles på gamlemåten basert på forventing med CGI og reklame fordi de er så solide og dyktige at de rett og slett ikke trenger Steam for å selge spillene sine. Nå trenger nok strengt tatt ikke Blizzard bruke CGI heller for å selge, men de har jo egne folk til sånt og de polerer spill i flere år før de lanseres. I Funcom leide de inn folk(svensk selskap var det vel?) til dette samtidig som de river ned alle forventinger med brutalt ærlige streams. Virker meningsløst for meg…

Hahahahahahahaha da spilte de ikke betaen til world of warcraft

5 Likes

Det at de har egne folk som lager dette gjør det vel enda mer meningsløst i deres tilfelle, kostnad i form av fast lønn, mens Funcom har en ekstern aktør som en engangsinvestering. I tillegg implementerte de CGI Conan inn i spillet som vi får se da vi henger på korset og han kutter oss ned i følge Funcom, så de brukere elementer fra CGI direkte over i spillet.

Vi har forskjellige meninger og det er fint det :wink: