Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles ⚔ (FUNCOM)

Jeg liker gutta Fra Funcom, ydmyke og trivelige typer…

1 Like

Wow de har lakgt ut streamen på youtube alt

1 Like

Blir selvsagt en diskusjon, men jeg mener at man kan ikke sammenligne Ark Early Access med CE Early Access nå. Ja, det viser hva Funcom har fått til på kort tid, men konkurransen nå er mot mye mer utviklede spill som ARK, Rust, H1Z1 osv.

Når man går inn på Steam for å betale 250,- for Conan, så får man også opp Ark til 200,- og Rust til 100,-. Hvorfor skal en ny spiller betale ekstra for et bugget Conan når alternativene er bedre og billigere?

2 Likes

Jeg må si meg enig her at jeg liker den nye Funcom og de som viser seg på streamen. Det lukter full åpenhet, så langt de kan dra seg, og de er her for å gi oss et spill vi vil ha. De er åpne for forslag og de er åpne for feedback på feil. De har også bevist at de retter på ting ganske kjapt, og de sier at det er noe de ønsker å fortsette med i tiden fremover i denne Early Access perioden.

Forrige gang Funcom lanserte et Conan spill så var det full sperre mellom oss og dem. Så vidt noen fra media som fikk slippe inn bak kulissene. De hadde også en kjempestor happening på Holmenkollen for å markere lanseringen av Age Of Conan, samt masse store artikler i media, både Internett og aviser. Alle Nordmenn var inne i aksjen og hadde stor tro på Funcom som Norges stolthet innen gaming.

Vi er nok på en helt annen planet denne gangen. Jeg ser på Funcom med et større potensiale nå enn forrige gang aka Age Of Conan.

3 Likes

Personlig eier jeg og har spilt RUST en del. Det stopper meg ikke fra å kjøpe CE. Er nok også en del som har spilt spillene allerede som gjerne vil teste ut noe nytt. Folk spiller gjerne mer enn et spill.

1 Like

360p? asdf

alternativene er ikke bedre…

Har lagt igjen 245 timer i ARK og det har vært buggy, laggy og til tider UTROLIG irriterende å komme seg rundt alle begrensningene, bygging spesielt.

3 Likes

Ser ut som d ja. Kanskje det tok kortere tid bare?

Allsang, subjektiv mening og CE byr på nye elementer og bygging er strålende. Tilbakemeldinger viser bra interesse.

Spørsmålet går også litt på prising, når Conan legger seg i øvre sjikte, så forventer man et godt produkt sammenlignet med konkurrenter. Det er lettere å kjøpe noe for “bare å teste” når det koster en hundrings enn om det er blant de dyreste i sjangeren.

1 Like

Det har du rett i, men spillet er nytt.Vet ikke hva RUST kostet ved launch, men ARK var vel samme pris. ARK var også buggete på det tidspunktet. Du har et poeng, men personlig tror jeg ikke prisen er noe stort problem. Er sikkert en god del personer som ikke vil kjøpe til den prisen (som jeg også tror gjaldt RUST og ARK ved launch), men da kan de kjøpe når tilbudene kommer. Mener det er helt riktig strategi å begynne på den prisen og heller kunne legge på en del rabatter ved tider hvor det er salg.

1 Like

For @Larsen

18 Likes

Det er sånn med alle YouTube videoer, det går lenger tid før HD versjonen er klar.

1 Like

LOLOLOLOLOL

@Larsen

:wink:

2 Likes

Fordelt på hvor mange kanaler?

Blir feil å si at Funcom hadde over 3000 seere på sin kanal @koe

Slapp av gutten! Du skal nok få pengene dine igjen. Kursen vil nok bevege seg opp snart :wink:

1 Like

Dere diskuterer 2 forskjellige ting. Larsen hvor mange som var på Funcom streamen og Koe hvor mange som så streamen. Jeg gir begge rett. :smile:

2 Likes

Sånn rent bortsett fra at jeg ikke hetser @larsen for det. Sorry altså, det blir for idiotisk hele greia.

Du får ta det opp med Erling Ellingsen, Larsen.

3 Likes

Jeg synes også det luktet litt mye historie og jobb i descriptions osv. Virker som Funcom ikke har sagt opp alle MMO-folka, og at de har jobbet med CE. Etter hva jeg har sett så er spillere mer opptatt av å skaffe utstyr og slakte andre spillere enn historie og dilldall rundt.

Jeg tror de fleste spillere ville foretrukket 8/10 gameplay og 5/10 historie over 8/10 historie og 5/10 gameplay. Blir spennende å se hvordan streamere spiller nå til uka, vi har jo ikke sett hvor lang tid det tar å bygge noe eller skaffe litt bedre våpen, mulig det må balanseres ganske raskt.

4 Likes

For min del ser det ut som at Funcom er på vei å levere det produktet som jeg har ønsket meg, produktet de leverer til EA er helt innenfor det jeg mener markedet forventer til en EA.
De fremstår som flinke til å ta inn forslagene fra spillerne og har en åpen holdning som helt klart appellerer til spillsamfunnet.

Når det gjelder konkurrentene er det ikke så enkelt at det blir enten eller, CE og ARK andre spill i samme sjangere kan leve side om side og vil i mange tilfeller dele kundemasse. Folk blar villig opp 30$ for en god del timers underholdning. Trur LIRIK sin stream kommer til å få store konsekvenser for hvordan salget utvikler seg…

2 Likes
11 Likes