Til April 2017 ca så var de tomme, eller Mai.
Det hadde ihvertfall vært interessant å se deg komme med et eget estimat, hvor du begrunner de forskjellige tallene.
Estimatet mitt etter rabatter hadde kanskje funket i scenarioet jeg så for meg, rundt 500k solgte på et år, men fungerer åpenbart dårlig når det blir en kjempesuksess og ikke treneger så stor rabatt for å komme inn på topp 10 bestselgerlisten.
Fra starten av denne tråden, i september:
Vel, må si at den anonyme kilden min helt klart hadde rent mel i posen når han kontaktet meg. Godt å se i etterkant.
Igjen, det er ballpark. Jeg liker å gå ut fra det laveste estimatet jeg kan. $15 er nok for lavt. Likevel finner jeg ingen holdepunkter for at mcap er for høy med den nettofortjenesten. @Irathi sier selv at vi må forsvare 1 mill. solgte med dagens prising og at vi kommer til å selge mellom 700-900k denne måneden.
Det var DET som fikk meg til å kjøpe igjen i dag. Denne uttalelsen som @Martins kommenterte er også fin, om enn feil:
Vi hadde forventet at de ville selge 250.000 den første uken, så spillet slo klart vår prognose. Når det kommer til inntekter, anslår vi akkurat nå at de har tjent 11–12 millioner dollar, sier analytiker Owen Spencer i det britiske aksjeanalyseselskapet Prestigo Research til DN.
Du vet at modellen vår ikke sier 900k solgte men 700-750?
Tror du tolker ARK sin linje som CE
Mulig jeg så feil, men mener den opererte med tre forskjellige scenarioer hvor bear caset var 700k og bullcaset var 900k. Men potato, potato, du vet hva jeg mener om Funcom @Evil - Choo-Choo!
Sånn i ettertid, så ser jeg at jeg burde ha laget tre forskjellige oppsett for hva slags rabatter som er mulig: en for dårlig salg, en for godt salg og en for svært godt salg. Det er jo klart at når man ender i sistnevnte kategori, så trenger man ikke kjøre på med like høye rabatter.
Hvis man sammenligner med ARK, så kjørte de jo på med 5$ i rabatt etter første uken (pga summer sale), det kommer neppe Funcom til å gjøre. Jeg tipper vi ikke ser noe rabatt før de kommer med første nye biome e.l.
Nei, “bull” caset ditt var ARk sine tall
Men du sa noe om usikkerhet i tallene pga. summer sale, ikke sant?
YEs, vi tror ark sine tall er “kunstig” høye fordi på dag 11 går de inn i summersale. DEt beyr at CE vil falle enda lavere bak ARK enn den er nå. som betyr at estmatet på 750k er for høyt. Men det er en teori.
Hmm vi ser en lavere peak i antall spillere i dag enn i går. Jeg tok feil i dag med forventningen om at peaken skulle flyttes nærmere 22:00. Ble helt lik tid som i går 20:30 GMT.
Fant en ny side jeg ikke har brukt tidligere, fint for å se trenden per dag, spesielt så lenge Conan Exiles holder seg i top 10 mest spilte på Steam: http://steamcharts.com/ Rank 1 for hele forrige uke i salg btw
Alle i top 10 hadde en nedgang i antall spillere fra i går til i dag, så vi skal ikke si at det er noe rart med en lavere topp. Er bare jeg som tok feil i min forventning tidligere i dag.
Du vet at alle dager i uken har ulikt spillemønster? mandag er en av de dagene med minst spilling av ukedagene. Fordi helgen er den med mest.
Ja, og mandag var i går og jeg forventet en høyere topp på en tirsdag
Er tirsdag idag ja, er jo bare å sjekke ukesoversikten på steamcharts, så ser du ca % av hva tirsdag skal være av snittet.
Javel, da vet vi hva Conan Exiles skal koste ved lansering, avrundet 50,- USD per kopi. I alle fall for XBOX og PC. PS4 er såvidt jeg kan se ikke nevnt spesifikt, men må antas å få samme pris.
Virker forøvrig som om Funcom allerede har planer om videre monetisering av spillet etter hovedlanseringen.
Det ligger noen spennende måneder (og sannsynligvis hyggelige år) foran oss.
Vi vet prisen på Xbox/PS4, ikke PC:
We can tell you now that the release pricing for Conan Exiles on Xbox One and PlayStation 4 will be $49.99.
PC er vanligvis 10$ billigere enn konsoll.
Flere som kjøper å flere som blir interessert i fremtidige DLC’er
Æsj, jeg sitter her og skriver på bakgrunn av å ha lest gjennom blogginnlegget i gårkveld.
Tydeligvis hadde det stått seg bedre å ha lest igjennom innlegget på nytt (og ikke stot på en tydelig upresis hukommelse) før man postet noe her.
Selvsagt har dere rett. PS4 og Xbox har fått kjent utsalgspris for full lansering, 49,9 USD