Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

Det er det samme på Steam. Det er publisher/spillprodusenten som bestemmer prisen, så tar Steam sine 30% av salgssummen.

Bare å sette fyr på trusa til baggern. “Fyyy faen gutta! Funcom går så jævlig i pluss at nå kan de gi bort spillet. Omgzomg kursmål 800 om en måned!” -sitat fra ho slutt

4 Likes

“Det skal svi såååå jææævli i shorte2ern. 0 Vazeline, kjøøøøøøøøøøør gutta SKVIIIIIIIS”

2 Likes

På Steam får utvikler (Funcom) mindre av kaka når de kjører salg. På GMG får distributør(GMG) mindre av kaka når de kjører salg.

1 Like

Hvor har du det fra? :smiley:

Profit share: 70 percent to publisher, 30 percent to GMG (But when games are discounted, GMG takes the money out of its own cut, rather than the gross revenue)

Dette i motsetning til Steam.

http://www.pcgamer.com/pc-game-storefronts-compared-what-you-need-to-know-about-retailers-and-resellers/

Fra linken din:

Steam… When games are on sale, the 70/30 revenue split remains unchanged…

Ja, og slik som jeg leser det, betyr det at Steam tar 30% av brutto inntekt. Altså kutter de ikke noe i sin del.

1 Like

30 USD -> 21 usd to funcom
20% salg på steam (24$) - 16.8$ to funcom

1 Like

Også salg på buy.conanexiles.com

3 Likes

Good catch.

Man kan altså kjøpe direkte fra Funcom nå?

Vanligvis koster CE 30$ på Steam, og Steam tar 30%, Funcom 70%, så 9$ til steam, 21$ til Funcom
Hvis de kjørte 20% rabatt, så 24$, så ville Steam fortsatt få 30%, så 7,2$ og Funcom ville fått 16,8$. Mao, Funcom får akkurat samme del av kaka

… jeg lurer på om vi prater forbi hverandre :stuck_out_tongue:

2 Likes

1 Like

Nesten.

Koe sitt poeng er at på den andre sida, så får fortsatt Funcom samme sum, sjølv om dei kjøyrer rabatt. Altså ein større % andel.

1 Like

20% rabatt på Steam:
$16,8 Funcom
$7,2 Steam

20% rabatt på GMG:
$21 Funcom
$3 GMG

Passert Playerunknown’s på Humble Store nå.

2 Likes

Noen som vet hvorfor de holder igjen salg på steam? Synes det er rart med tanke på at de har tilbud også på sine egne sider.

Det virker fornuftig synes jeg, de får kjørt en begrenset test av effekten det har på salget. Muligens de kan bruke disse dataene for sine formuleringer i presentasjonene vi venter på ettersom funcom nå er veldig moderate og gjerne ønsker mer kjøtt på beinet om de skal være positive :slight_smile: samtidig er det bra at de venter med steam til spillet er mer finpusset, spesielt på Pvp servere

Edit : for alle utenom dem som ønsker kurs kortsiktig opp virker dette som en veldig god strategi. Jeg er en av dem, men ønsker først og fremst langsiktig suksess og at Funcom kan bli en suksess. Når statsminister benytter de som eksempel på norsk bedrift som er innovativ og lykkes i utlandet er jeg fornøyd :stuck_out_tongue:

Statsministeren har viktigere ting å foreta seg enn det. Hun må jo levere personlige hilsninger fra Alan Walker og Kygo til kinesiske norsk studenter.

1 Like

Hvordan blir det med 40% rabatt på gmg?

1 Like