Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

Velsig mye ark spillere som synes det er kult å hate CE fordi ark utvikleren hater funcom

3 Likes

Er jo helt nisse å kunne gi “karakter” på ett spill etter å ha spilt det i 0.5 timer, iallefall ett spill av denne typen

2 Likes

recent på ark er jo ikke så veldig bra heller

1 Like

Ark fikk et rent helvete når de kjørte DLC på EA spill. Det falt ikke i god jord i sosiale media. Når de prøvde å vinne en Steam award for “best use of farm animal” uten å ha farm animal i spillet fikk de også tyn.

2 Likes

Må vel nesten være en hickup i Steamspy igjen…
Den 24/3 viste den 522943. Nå den 14/4, 22 dager senere viser den 526054.
Altså lusne 3111 solgte eksemplarer av CE . Det gir oss 141 stk, pr, dag…
Ja vi har ligget lavt på salgslistene men synes ivertfall att første dagen av salget burde gitt ett positivt utslag på salgstallene i dag. (Tre dagers delay på Steamspy)

Godt børsen er stengt i dag og ikke åpner før vi forhåpentligvis har mer korrekte tall :slight_smile:

Slik jeg har forstått det så sampler steamspy biblioteket til x antall steam accounts og ser hvor stor % andel eier hvilkne spill. Så blir dette skalert opp i forhold til totalt antall steam users osv. Sikker mye mer knot også…

Uansett det er helt innafor feilmarginen at vi kan få dager der salget går ned selv om vi vet det burde gå opp. For dersom man er litt uheldig med samplingen så får det store utslag. Desto færre units man har solgt desto større er sannsynligheten for at du får slike utslag.

1 Like

Tar vi frem denne igjen og samtidig ser for oss at salget nok var høyere på alle plasseringene pga salget og at i april selgses det jevnt over 2x så mye som i februar så ville jeg tippet at vi solgte mellom 15 og 30.000 ila dagene salget varte.

Så igjen, det er ikke krise at steamspy gikk litt ned…

6 Likes

Det er også 2-3 dager lag, så vi får gjøre opp regnskap om et par dager

Pullback tilbake til trend? :stuck_out_tongue:

1 Like

CE på 19. plass akkurat nå global toppsellers, det synes jeg ikke er så aller verst etter at salget er slutt.:clap:
Edit: pokker ser det nå, skjønner ingenting oppdaterte siden og telte meg nedover.
Hadde ikke begyndt å drikke enda heller.:wink:

66 . Plass *

1 Like

Og 53. plass nå. Det selges ikke akkurat mange spill nå, og noen få flere salg er mange plasser opp.

Q rapporten kan få igang ett positivt momentum som varer over tid og følges opp av SWL release, mer stuff til CE, nytt meldt spill fra USA og prelude til Xbox og full release med ny biome. Andre halvår, hold ut folkens. Muligens ikke før?!

Vi trenger noe som kan skape et positivt momentum nå ja. Jeg tror det viktigste funcom gjør nå er å fikse exploits i CE (og combat) slik at spillerne blir positive. Da kan trenden snu. Melding om nye spill kan hjelpe på, men funcom må bevise at de klarer å levere over tid, og at det ikke er et tulleselskap.

1 Like

Man trenger egentlig ingenting, funcom fikser bugs og lager innhold jevnt og trutt. Det vil slå ut på mer salg på sikr

7 Likes

var det 249 kr de kostet nå under salget?

Så si 30.000x249*0,6 (trekker 40% cuts) = 4 485 000 kr rett i lommen.

Kjekt det. eller 1 297 kr rett i min egen lomme, dersom jeg regner mitt 0,029% eierskap i funcom!

(73500/254031161)*4485000

2 Likes

Det var 240kr det kostet under salget. Det blir nok nærmere 50% du må trekke fra btw.

steam 30, unreal 5, conan ip 5.
40% tror jeg dekker det meste, ca. Opp mot maks 50

Du glemte moms, og at CE stort sett er litt billigere i andre land enn Norge.