Skulle bare ha dobblet prisen i Kina.
Kunne du legge til % overall, og % 30 days?
Jepp, og ser det er noen avvik. Jeg bruker dataene fra Steamspy og ser at siste 30 dager der er 839 reviews, mens Steam viser 776. Tipper det kan være fordi Steam eksluderer “Other reviews” som er ca 10%.
Litt vanskelig å se, men siste 30 dager er da 65%
Så, hva tenker du? For meg ser det ut som spillet er “friskmeldt”, eller at spillerene har fått troen tilbake for at Funcom kommer til å fikse probleme som er der nå. Trenger et par dager til for å få det bekreftet, men det tror jeg vi vil få.
Btw, en svakhet til er at tallene over ikke tar hensyn til folk som gjør om reviewene sine.
Det er i hvert fall positivt at ukesnittet ligger over overall, det virker som de aktivt jobber med det som klagene går på, mitt inntrykk er at de har blitt flinkere til å fokusere på tilbakemeldinger fra spillere under Rui.
Synes også det virker som de har timet salget ganske bra i forhold til reviews, bra at de ikke kjørte salg tidligere tror jeg.
Tjah, hadde Funcom hatt fullt fokus på exploitere, så hadde vi nok ikke sett den store dippen i user reviews. Litt treig reaksjon fra Funcom på problemet der, men nå har de ihvertfall reagert skikkelig.
Jepp, der traff de mye bedre enn jeg hadde trodd de gjorde. Det var nok lurt å få inn litt friskt blod også, så det ikke er 100% veteraner å møte for nye spillere.
Bra økning i forhold til samme klokkeslett forrige uke.
3927 kontra 5928 hadde håpet på godt over 6000.
Vel det har i alle fall effekt på user reviews. Siste 7 dager har også 75% positive reviews.
Antar de selger mellom 3-5K pr. dag nå når det er salg.
Det er jeg også. Jeg hadde trodd at spillertallene skulle dra seg opp mot 10000 samtidige. Får håpe det går seg til i løpet av helga
Ca 50% økning utfra tallene til @Halling. Riktignok fra et lavt utgangspunkt, som vel var poenget ditt?
Grunnen til at vi ikke ser høyere tall er nok at de bare selger i nærheten av 5k om dagen. Som er helt middels.
Det som er bra er at positive user reviews er på vei opp.
Mange negative reviews siste døgn, fra folk som har spilt 0,5 til 1.8 timer. Jeg kjenner ikke helt spillet igjen i kommentarene. Man har ikke testet mye på 0.5 timer. Har bare såvidt laget en karakter.
Sett det selv, begynner å lure på om de har kjøpt det bare for å slenge inn en dårlig review for så å få igjen pengene. Blir kanskje litt for konspiratorisk, men ser rart ut iallefall…
Det er nok bare helt normal refund-innen-to-timer oppførsel.
Det er nok folk som ikke e vant til survival, ikke verre en det. Etter 0,5-4 timer syntes jeg spillet var noe av det verste jeg hadde vært borti. Men så forsøkte jeg det litt mer, og da ble det bare helt rått!
De måtte ha hatt vesentlig nytt content samtidig som de kjørte salget for å få samme effekt som for Payday 2. Der kjører de jo omtrent alltid salget samtidig som de kommer med en ny DLC. Funcom har planlagt et par sånne “utvidelser” til spillet. F.eks. den invanderende hæren og nye biomer. Hvis de får samkjørt de utvidelsene med salget, så burde man få en større spike med oppmerksomhet og dermed bedre salg når det CE er på salg.
Det positive er at positive user reviews er på vei opp igjen
Fortsetter denne trenden bør i hvert fall recent om ikke alt for lenge gå over til “mostly positive”
På noen er det nok slik. Han som skrev unplayable etter 0,5 timer hadde spilt 540 timer ark. For andre så fenger det nok ikke. Er nok ikke nok action med en gang