Teor mange glemmer at steamspy viser trenden over tid, ikke nøyaktig solgte pr dag.
Det “fine” er at salget slutter på fredag og da bør vi se resultatet av dette natt til mandag.
Får håpe det ikke blir noen problemer med steamspy de neste dagene.
Det som igrunn er det mest spennende er ånse hvor mye en 12 plass i april gir av salg vs en 1 plass i februar. For volumet på steam er langt høyere i april
Personlig tror jeg de gjør rundt 5k salg pr dag. Under kampanjen de kjører nå.
Det tror jeg stemmer bra, er det medlemmer i facebook-gruppa du har brukt for den estimeringen?
Kanskje eit bra tidspunkt å notere
Reveiws per dag
Antal folk i steamgruppa
slik at vi kan justere koeffesient når (om) vi får salgsmelding seinare i vår/sommer?
Men det problemet kan fort bli en stor fordel hvis salgene nå med 20% først kommer frem utover i neste uke, flere dager etter at rabatten er fjernet?.. “the dream is alive”… Evt the dream is a lie…
Den skal jo helst opp på topp 10 for å gjøre skikkelig utslag
Til det tror jeg rabatten er for liten foreløpig. Det er klart at det er for tidlig å kjøre 50%. Men da først kan man se om det virkelig selger.
Min teori til at 20% ikke var nok til topp ti er samtidig som spillet fortsatt sliter har mange irriterende småfeil og noen exploits. Kan hende det hadde solgt bedre med 50% rabatt, men som du sier, det hadde ikke vært mye lurt.
Jeg synes de er på rett vei, og satser på at spillet er bra innen Steam Summer Sale som jeg ser på som den virkelige testen. Greit at de fylte på med litt ekstra spillere nå i påsken. Det er nok lurt å holde liv i CE-samfunnet.
Planet coaster ligger jo på 6. plass med -25%, at den klarer å krype opp og være innom topp 10 synes jeg vi må “kreve”
Ser for meg at et nytt “Roller coaster” spill er litt mer spennende en et nytt survival spill mtp antall aktører.
Virker som det ikke er så mange kjente utviklere som kan selge på topp 25 med en pris på ca 250kr + som det ser ut idag?
Planet Coaster slapp en stor våroppdatering samtidig som de kjørte salget. I tillegg var det i utgangspunktet dyrere enn CE ($44,99), men det kan se ut som at prisen er mye lavere i Norge enn i USA? 25% er ganske mye mer penger spart, i rene kroner og øre.
For øvrig har de stort sett ligget noen plasseringer over CE på topplisten.
CE må innføre oppdrag hos de forskjellig “figurene” du ser rundt om som man kan snakke med. Hvis du gjør ditt og datt, innen ditt og datt, så får du ditt og datt.
Eit par av spela var sluppet for 1 og 2 dagar sidan, kanskje UEBG faller ut?
Playerunknown er jo H1Z1, det passerer vi nok ikkje på ei gooood stund.
Bayonetta ser ut til å selge for bra også.
Håper at eit par er så billige at dei får kjempevolum kjapt, men at omsetninga faller ned før salget er over.
Top 4 er mulig?
Ser ikkje så aller værst ut - vi låg ein del bak forrige veke før salget starta. Nå ligger vi godt forran på spillertal…
Absolutt “kniving” mellom spilla her:
http://tools.garry.tv/steamchart/?show=440900,493340,433850,252950,-51209,553280,200710,524220,257510,271590&range=1
Som de ser, har vi vert forbi fleire av spilla i løpet av dagen. Vi siger snart forbi fleire.
Høgare plassering betyr meir salg, men først og fremst:
Høgare plassering GIR meir salg.
Begynner ivertfall å hjelpe litt på spillertallene.
17.00 forrige uke 3300, nå 17,00 / 4741.
Bra økning, håper denne trenden forsetter også etter salget er ferdig.
Edit : peak den 7. på 5015 stk. Håper vi gruser den skikkelig i kveld.
Leste litt igjennom reviews i dag. Mange av de negative går på exploits og kinesere, og på at Funcom ikke har klart å fikse det ennå. Jeg håper Funcom får ordnet opp i dette så det går an å spille på offisielle servere igjen.
Noen andre reviews gikk på at de hadde prøvd spillet en halvtime og likte det ikke, og fikk ikke loot i form av våpen og armor når de drepte npc, så da gadd de ikke spille mer.
Funcom må rydde opp i kinamann, så kan det hende at spillene kommer tilbake.
Hoppet i positive user reviews du ser kom etter første patch som fikset noen exploits.
Var oppe på 13. plass nå 14