Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

ah, ja mellom PUB og CE er det vel litt meir overlapp, kan være med på den.
Eg tenkte PUB-TSW då eg las posten din.

Det er overlapp i form av “kjøpe spill på hype”- gjengen. Får se hvor mye hype SWL får til da :slight_smile:

Voldsom korrigering ned i Steamspy siste par dager. Og det etter salget, som egentlig aldri materialiserte seg i statistikken.

Ikke enkelt å finne tilsvarende mønster i andre (og sammenlignbare titler).

Noen teorier? Er salget rett og slett svært svakt, eller er dette bare en ny Steamspy hick-up? Og/eller er dette bortkastet tid å fundere på? :wink:

Plasseringen på den globale bestselgerlisten ser sånn ut for den siste måneden:

http://tools.garry.tv/steamchart/?show=440900&range=30

1 Like

Steamspy-estimatene varierer for mye dag for dag til at de kan brukes for å estimere salget 1 dag synes jeg. Jeg bruker antall nye medlemmer på steam-CE-forumet som jeg tidligere har postet om. Da så man en stor økning i nye medlemmer da salget pågikk. Det samme så man på bestselger-lista på steam.

1 Like

Gjerne jeg burde bli med på forumet til Funcom og ikke bare spille så lista hopper litt :stuck_out_tongue:

Jens Erik svarer noen angående steamspy.

Conan Exiles Generelle diskusjoner
22 timer siden I emnet A huge amount of refunds?
Opprinnelig skrevet av Vinnie:
But then I’ve checked the state for today and it reads Total Owners: 525 005.

Vinnie:
It’s fewer than that of April 11th, meaning that there’s been a ridiculous amount of returns. What could have made people use the under 2 hours played in two weeks return policy? It can’t be the amount of new content, since these are new players.

Jens Erik:
The numbers on SteamDB aren’t all that accurate, though, so I’d take them with a pinch of salt.

1 Like

Ta å formater litt a, da man lett kan tolke at det er Jens Erik som sier at det har vært latterlig mange returer. :wink:

1 Like

Så den i går! Vet at Steamspy ikke er vits å følge fra dag til dag - var mer det faktum at salget aldri har gjort seg synlig i statisikken og nedgangen siste par dager jeg stusset på :slight_smile:

Sorry, skriver på tlf. Vanskelig og se hvordan copy paste dukker opp.

Ble litt lettere nå, Satte navn på v texten .

1 Like

Jeg syns jeg ser en sammenheng med når det er meget lavt spillere online så går antall solgte spill ned, og vice versa når det er flere online å spiller. Samt at noen ganger er det bingo fra dag til dag. Talla er jo bare stikkprøver fra enkelte steam brukere og syns det er alt for usikkert til å bruke som fakta.

1 Like

Jeg tror vi vil se en økning i antall spillere når de får ut rullet patchen nå hvor de har fikset den exploiten hvor spillere beveger seg gjennom vegger.

Har de fikset den? Kunne ikke se at den var med i patchnotatene på Testlive?

Mener bestemt at jeg leste dette inne på Steam-gruppa for et par dager siden fra en utvikler, men nå finner jeg ikke kilden. Skal rote litt rundt og se nøyere.

Dessverre har ikke patchen hjulpet på reviews 5 positive vs 17 negative i går, skulle tro det ble motsatt reaksjon?

Nybegynnere har jo ikke fått bygger nok til å bli exploita…

1 Like

Kan se ut som 3 kategorier av klager

1. Fortsatt bugs og freezes osv dårlig optimalisering og tekniske problemer
  2. Blir fort kjedelig, mangler innhold
  3. Exploiters

Satser på at de jobber med alle disse tre tingene og at det blir bedre utover året. Det er jo full fart på utviklingen så vidt jeg har forstått så den følelsen som det virker som mange sitter med at uviklingen har “stagnert” bør vel forhåpentligvis forsvinne ganske fort etterhvert som større oppdateringer kommer utover året.

1 Like

Sjekk nærmere på de som legger igjen en negativ reviews. De fleste av dem har ikke spilt spillet de siste to ukene, og har knapt med spilletid.

5 siste er i alle fall positiv.

Se denne f.eks. (ser Irathi har kommentert den):

http://steamcommunity.com/id/Littlehhh1/recommended/440900/

2 Likes

6 Likes