Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

Ok da ser vi bort fra de negative som har spilt veldig kort eller veldig lenge. Justert for dette må det vel se veldig bra ut?

1 Like

CE har fortsatt for mange feil og mangler. Det fryser og henger. Spillet må bli mer stabilt og få mer innhold før spillerne kommer tilbake og vi får en økning i salget. Jeg ser at noen har store forventninger for sommersalget, men å selge nær toppen for noe spill noen gang er vel litt for optimistisk? Er det realistisk å ha så store forventninger for et spill som ikke er lansert enda?

Hva definerer du som “for mange feil og mangler”? At det fryser og henger er ikke et problem som dukker opp på de offisielle forumene.

Bagger`n har jo et poeng i at det er et av de mest solgte nye releasene i 2017. Det kan og burde bli gjenspeila i summersale. Blir meget spennende å se.

Mange er jo et relativt begrep, jeg ser den. :slight_smile: Jeg snakket med en gamer som spilte i går etter den nye patchen var ute. Han har spilt 110 timer siste to uker. Han liker Conan veldig godt, men synes ikke det er bra nok per i dag da det henger seg og man for eksempel kan drukne mens man er på land. Det er vel en god del småting som må rettes opp i tenker jeg. Det er fortsatt lang tid frem til spillet skal lanseres, så det blir helt sikkert fikset.

2 Likes

Player Unknown er ikke lansert. GTS i en måned nå. Riktinog er PU et fenomen som kom fra intet.
Ark er fortsatt Ea. Rust Fortsatt Ea. DayZ selger fortsatt selv om det aldri har fått noe content, og har vært EA i fire år.

Spillte veldig mye CE de to første helgene og bestemmte meg for å komme tilbake når det er mer content. Slapp på den måten unna de værste exploitersa. Det jeg opplevde den helga var den absolutt beste EA survival launchen jeg noensinne har spillt, og jeg har rørt noen råtne egg for å si det sånn.

Starta opp CE nå på en full offical server. Satt ned settingsa fra High til Medium. (Ser ikke forskjell), men beholdt view distance som er det viktigste. Perma 60 fps. Rubberbanda en gang. Loot en unconcious fyr nå og sloss mot en annen. Det var litt janky men bedre en Ark. NPC’s var litt værre med, men de er for ensformige nå at det har en reel betydning. De er bare walking lootbags uansett og for en lvl 50 så er alt bortsett fra boss tre slag fra døden uansett.

Akkurat som i Ark vil en en kraftig custom server blåse offisielle i filler med tanke på performance, som i tillegg har aktive admins som reseter når ting blir litt sluggish.

Conan Exiles har ikke feil. Men det har mangel i content. Funcom har laget et utrolig bra grunnlag for videre å adde content som igjen henter spillere tilbake og selvsalgt får inn nye.

Som spill har jeg ståltrua på CE fremover. Dette er noe som kommer til å ta mye tid av meg, i fremtiden. Akkurat nå spiller jeg Ark eller Playerunknown. Beklager for incoherent rambling.

6 Likes

Hva content ser du for deg? Biome’s?

Personlig så ser jeg for meg content som du kan interakte med. Er lei stort og tomt. (DayZ, Minecraft) Som nevnt er det Thrall AI jeg gleder meg mest til. Bylos har sagt at det er teknisk sett veldig lett å gi Thrallsa lette oppgaver, men summen av alle disse lette oppgavene vil kvele serveren medmindre det optimeres. Kjenner igjen dette fra Ark når det er en Super Alpha på serveren.

Å gi Thralls oppgaver med Vaktbytte, matlagning og andre oppgaver for å holde byen gående virker kjempegøy- Og så¨seff magi og Purge. Nytt biome eller mount er jo seff kult, men personlig ikke det viktigste for meg. :slight_smile:

2 Likes

Har vel så å si brukt 4 år på å finepusse formatet i div spinnoffs, fra meeeh kult noe nytt (arma 2) --> Hardcore og tregt (arma 3)–>Way 2 Casual (H1Z1) —> Perfekt (PUGS) Har lenge hatt en stor fanbase og store streamere som kjører turneringer/streams.

Men ja, slike spill går ikke ut på dato med det første.

1 Like

Jeg tror de fleste kan være enig om at enten må det noe bra content til, mounts, flere dungeons, pluss endel bugs og exploits som må bort, hvis sommersalget skal bli en virkelig hit. Alternativet er å slå til med en saftig rabatt og då må de nok opp i 50%. Jeg mener personlig det er en farlig vei å gå hvis dette er et spill som skal gi inntekter ut 2018. Håper og tror de ikke går over 40% i rabatt (forhåpentligvis med nevnte content og enda mer stabilt spill). Det er jo på mange måter et drømmescenario som kanskje ikkje skjer, men da kan det kanskje bli solgt 100 000+ under sommersalget?

1 Like

Sommersalget blir 33-40% rabatt. Som er vanlig i sommersalget. Eldre titler vil nok kline til med både 50 og 75% off.

2 Likes

Hmm, hadde gjordt seg med ein skikkelig overshoot på steamspy i morra. 583k ± 25k. (Utan at eg vil starte nokon steamspy-diskusjon her no…!!)

4 Likes

Steamspy
545 + - ca 21 000

Tror det stemmer, men jeg heller vel mer mot at vi er på 545 + 21 000 enn -

2 Likes

5 Likes

Min pi-metode gir i dag 175438 medlemmer *pi = 551k solgte.

4 Likes

MIstenker at vi kanskje ligger opp mot 560-580.

Uansett bra Steamspy jobber seg oppover.

Baggern sier CE selger 800 kopier daglig…

Det er ikke såååå langt på landet, men jeg tror salget pr dag etter salget de hadde er lavere. 500kanskje pr dag.

Vi får vakum frem til sommersalget fordi folk venter med å kjøpe med mindre de MÅ ha spillet nå.

Topplisten til Steam sier at det selger rimelig elendig for tiden. Utenfor topp hundre er ikke noe å rope hurra for. Dette kan påvirkes av folk som kjøper spillet utenfor Steam. Jeg tror ikke salg utenfor steam påvirker bestselgerlisten.

Eller, sagt mer direkte: jeg har ikke noe tro på 800 kopier pr dag nå.

Jeg tror mr. Random gamer kjøper ce til 299 hvis random gamer har lyst på ce.
Jeg tror ikke mr. Random gamer venter til sommersalget…
Pr nå tror jeg ikke flertallet av randomgamer vet mye om ce utenom de få gangene det har vært på forsiden hans i steam…

Derfor tror jeg også at ce plutselig kan selge masse spill i noen uker ved et random tidspunkt, fordi plutselig er ce gøy og på top10 osv.
Men å forutse når sånnt skjer er kanskje ikke så lett?
Hvis millionervis av viewers får med seg yt/twitch streams med “kjente”, morsomme folk som koser seg, ler og kødder i ce, så kan det plutselig dra opp en del?

Det er hvertfall pr nå min naive mening.