Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

Nå fikk jeg sykt lyst å skifte nick til Mr.RandomGamer før jeg svarte deg :slight_smile:

8 Likes

mitt pi-estimat på antall solgte er bare timer før rapporten slippes:

175523 forummedlemmer på CE*pi = 551421 eksemplarer. Litt bedre enn steamspy som har underestimert til nå.

7 Likes

Steamspy bør betale deg dyrt for å få tilgang på pi-estimatets intrikate matematikk. :slight_smile:

2 Likes

Tar mine funderinger på salgstall hit. Ser det ble feil under småprat nå. Noen spurte Q2 med 100k salg. Regnearket mitt, side2, er omtrent der nå. Steamspy+usikkerhet-Q1 gir 91347 solgt via steam. Justerte andre salg til: 1%BEd og 3% andre kanaler. Det gir 1,707TUSD til revenues. OPEX kommer på 2,495TUSD… Kan vi regne med noe særlig kapitalisering fra gamle titler nå i Q2?

Det vil jeg tro, men TSW inntektene har nok falt en god del, så Q4 -15% -15%?

Enig. Tror ikke på at det blir lagt igjen mye ingame i gamle TSW. Hva med AoC? Kannibaliserer CE der?

CE gir om mulig flere AoC spillere, tipper det er en synergi-effekt det.

Steamcharts er ikke enig i den presumpsjonen, nedgang 3 måneder på rad
http://steamcharts.com/app/217750

Den peaket i starten av februar?

sant. 2,5 måned på rad

Fønny detalj i Epics EULA ang royalties:

Man betaler ikke royalties for de første 3000$ i kvartalet. Bryr meg ikke justere arket mitt for det

Det er samme hva ikke avtalen Funcom har :slight_smile:

Det der er avtalen indiestudier bruker… Funcom har en MYE MYe bedre deal :wink:

Nå får vi se om vi får 100 k solgte.

1 Like

168084 forummedlemmer på CE ved starten av sommersalget 21:25 22/6

med min pi-metode gir det 168084 * pi = 528051 solgt totalt.

Planen er å følge med denne i løpet av salget.

http://steamcommunity.com/games/440900

11 Likes

Gikk fra 168 118 til 168117 nettopp :tired_face:

Joel kommenterer:

I understand the concern. The problem is that we are delayed by the engine upgrade, rather than the climbing itself. The tech problems need to be fixed before we can launch climbing. I honestly believed that we would have a version on Testlive almost 2 weeks ago, but the engine upgrade has wreaked some havoc and our commitment to better patches means I don’t want to push it until it is "good enough"
We don’t really know what our competitors are going to do, so we have to forge our own path and not try to second guess them.
I also feel like it was a missed opportunity, but such is game development sometimes.

5 Likes

168153 23:25. Tikker oppover i klart større tempo enn vanlig. Det kommer nok noen nye spillere inn i spillet nå.

Det er faktisk akkurat det jeg ville høre. På litt lengre sikt, så tror jeg det blir bra hvis Funcom kun slipper patcher som forbedrer spill, ikke to skritt fram ett tilbake som det ofte har blitt.

Det ødelegger nok planen de hadde for sommersalget. Shit happens. De har ihvertfall ikke utsatt spillet med et år! Ref: andre spillselskaper jeg har aksjer i. :dizzy_face:

2 Likes

168326 23/6 kl 08:10, så med pi-metoden blir det 760 solgt siden salget startet. Ikke helt det man håpet på, men med såpass gjennomsnittlig rabatt ift mange andre er det ikke veldig overraskende.

2 Likes