Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

Hadde håpet at salgstallene skulle øke ila helgen, ser ut som det gjorde det mtp highlighted deals, dette blir bra :slight_smile: bare til å glede seg fremover

57 nå Global topp.:slight_smile:

6 Likes

Får se hvor lenge det holder :slight_smile: Ikke highlighted lengre så

171885 25/6 kl 22:30 (171885 -168084)*pi = ca 12 k solgt siden salget startet. Ser litt bedre ut nå. Økninga kom sannsynligvis pga. featuring på steam. Slik reklame er viktig.

6 Likes

Ja reklam ger mycket… hoppas dom kör flera gånger under summer sale perioden :wink:

2 Likes

Conan exiles har ikke vært inne på topp 100 siden søndag kveld mens interessen for SWL har holdt seg greit, men nivået er ganske lavt hittil. Det blir veldig interessant hvordan steam-lanseringen går, om de får noe mer oppmerksomhet da.

1 Like

Det er vel naturlig å tro på. Gratis spill av høy kvalitet, men så spørs det om sjangeren er noe for massene…?

2 Likes

Dårlig forumulert fra min side! Spørsmålet er om SWL får nok positiv oppmerksomhet til at det blir en skikkelig suksess.

1 Like

Trur faktisk SWL blir skikkelig bra, med lansering og oppmerksomheit no, og meir om en måned på Steam.

1 Like

Min teori, så langt, på hvorfor Conan Exiles har ligget ganske lavt på google trends hele veien… er at spillet er forholdsvis lett å forstå, hvordan du skal spille og interagere med omverden (i spillet) er ukomplisert og en trenger ikke google etter hjelp. Topp 5 søketermer den siste uken som kombineres med conan exiles er nemlig:

Topp to er jo veldig lovende at folk er interesserte i :smile:

Secret World Legends trender høyere fordi spillet er mange ganger mer komplisert… eller heller, utfordrende, enn Conan Exiles for eksempel. Du har character classes, hundrevis av quests/missions, og puzzles. Følger du ikke 100% med på cutscenes så ender du gjerne opp med å google etter walkthrough. Jeg måtte selv ty til google for å finne ut av en puzzle her om dagen.

Hype spiller selvfølgelig inn på tallene også, vil jeg tro, men hvis jeg ikke husker helt feil så var aldri hypen for CE særlig synlig i google trends? Interessen for SWL er tilsynelatende mye større, ifølge google trends.

Topp 5 søketermer som kombineres med secret world legends den siste uken er iallefall:

“the” :smile:

7 Likes

Det jeg har sett av salgstall understøtter ikke den teorien. Google trenden har stort sett reflektert hvor mye interesse det er for spillet, og også hvor bra det har solgt.

Den lille “bumpen” jeg har highlighted er det forrige salget.

… Ser at sommersalget nå faktisk har fått mer oppmerksomhet enn jeg hadde trodd med 10% av max, vs 7% av max for det forrige lille salget.

1 Like

172320 27/6 kl 13:10. (172320-168084)*pi = ca. 13.3 k estimert solgt siden salget startet. Flatet ut igjen nå, sannsynligvis pga featuring er over på steam.

1 Like

Hm ja, ser det nå. Teorien var vel nærmest ønsketenking fra min side, at CE trender “lavt” fordi info om spillet generelt og spillmekanikken spesielt er lett tilgjengelig og lett å forstå. Slike søk utgjør nok kun en itty bitty brøkdel av totalen. Teori forkastet :slight_smile:

Det er veldig gledelig å se at sommersalget overstiger salget i april da i interesse og dermed også i antall solgte eksemplarer :+1:

Jepp, jeg ble faktisk litt overrasket over det selv, ettersom ingen av de andre indikatorene pekte i den retningen. Kanskje det rett og slett henger sammen med at folk kjøper 20 spill og ikke nødvendigvis installerer/tester dem med en gang, og derfor ikke registrerer seg på forum/skriver reviews som normalt.

Ser at det spekuleres i kraftig økning i salgstall på HO: http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2392985

Stemmer dette eller er det bare hausing?

Det ble solgt en del spill i helgen Ref Koe metode når spillet var på forsiden til Steam.
De skal vell spille noen dager før de går lei. :wink:

@alex sin metode :wink: Kan ikke ta æren for den.

Jeg bruker reviews, og har et litt lavere salgstall.

1 Like

Steamspy over 560k det er jo hyggelig

4 Likes

Jepp men plutselig er de ned i 540k igjen så har egentlig helt slutta å se på den grafen. De var i 560 2 uker siden og :sweat_smile::sweat_smile:

3 Likes

Yes det stemmer, men trenden er “rising” dvs at steamspy tallene skaper god stemning i aksjen og kanskje at optimismen kommer tilbake igjen…

1 Like