Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

172459 28/6 kl 13:45, (172459-168084)*pi = ca. 13.7 k estimert solgt siden salget startet.

Rolig periode og det kan hende salget er litt høyere pga. noen kan fort bare kjøpe en del spill i denne perioden og bare lar de ligge “uåpnet”. Det tar ikke denne modellen hensyn til og det er uansett bare et estimat vi snakker om. Det er helt klart en korrelasjon mellom antall medlemmer på forum og totalt salg. Det ser vi f.eks. med featuring.

2 Likes

Som du sier:[quote=“Alex, post:2380, topic:1781”]
noen kan fort bare kjøpe en del spill i denne perioden og bare lar de ligge “uåpnet”.
[/quote]
Det gjør at jeg tror man må gange opp de 13,7k som du får med den vanlige modellen med en noe høyere multiplikator, så kanskje 4 eller 5. Neppe noe særlig høyere enn det. Salget er nok ikke noe å rope så veldig hurra for samme hva.

De har jo kommet med en ny patch på testlive, men jeg tror ikke de får den ut på live før salget er over. Først og fremst pga oppgraderingen til den Unreal Engine 4.15.

1 Like

Det gjør at jeg tror man må gange opp de 13,7k som du får med den vanlige modellen med en noe høyere multiplikator, så kanskje 4 eller 5. Neppe noe særlig høyere enn det. Salget er nok ikke noe å rope så veldig hurra for samme hva.

De har jo kommet med en ny patch på testlive, men jeg tror ikke de får den ut på live før salget er over. Først og fremst pga oppgraderingen til den Unreal Engine 4.15.
[/quote]

Man kan f.eks. estimere denne faktoren med steamspy-talla for totalt salg, faktoren er også forventet å øke sakte med tiden, nye spillerne er nok ikke fullt så ivrige etter å registrere seg på forum etter hvert som tida går.

pi = 560659/172459 = 3.251 med usikkerhet fra steamspy: 3.13 <= 3.251 <= 3.37, så matematisk pi er innenfor akkurat på den nedre siden.

1 Like

172525 29/6 kl 13:45, (172525-168084)*pi = ca. 13.95 k estimert solgt siden salget startet.

Nå har jeg holdt pi-konstant, skulle man beregne faktoren fra steamspy (bruker gårdagens tall og usikkerhet fra steamspy) er estimert salgstall som følger:

Min: 44413.13 = 13.9 k
Average: 4441
3.251 = 14.4 k
Max: 4441*3.37 = 14.9 k

Men man vet at ved alle offisielle tall fra funcom har steamspy underestimert så salget kan i virkeligheten være enda høyere enn dette.

3 Likes

Begynner å bli veldig lett å spå hvor mye CE vil selge i 2017 på PC. Det blir 90% sannsynlig 600k

Så 40k ut året? Nææh

3 Likes

Unnskyld meg, men det er ganske underlig å påstå. Jeg tror de allerede har solgt 600k, men det er nå en annen sak.

Uansett: CE vil sannsynligvis selge langt mer med nye biome og PR-kjør enn nåværende sommersalg.

Spørsmålet er om vi kommer over 700k, eller mer.

2 Likes

Uten biome så ville jeg vært helt enig… Men så kommer denne biomen da…

7 Likes

Må vel regne med noe markedsføring rundt xbox/biome?
Virker rart hvis ikke noe av denne markedsføringa smitter over på pc?

5 Likes

Selger de ikke mer enn 100k på ny biome så blir jeg skuffa.

Fader er det du har røyka??

1 Like

Det er jo utifrå dagens salgstakt uten hensyn til oppdateringer eller andre salgsdrivr fra fun. Og kun PC salg. Og kun CE. Så da er jo ‘kun’ 600k ikke verst

1 Like

De bør være passert 600000 til nå, med mindre veldig mange har benyttet seg av refund. Men tror ikke det skulle være så mye mer refund nå enn tidligere.

Her er hva jeg tror listeplasseringene har gitt utslag for på salgene til nå. Da har jeg fulgt salget og sammenlignet med listeplasseringen/reviews. Trykk på bildet (2 ganger) så kan dere se hele beregningen.

25 Likes

Kjempebra regneark! Denne likte jeg :slight_smile:

Helt enig, tror CE har bikket 600k selv.

Har vi gått fra å gjette 1 mill. solgte på PC i februar til bare 600k ila. 4 mnd? :rolling_eyes:

For meg er det i hvertfall tydelig nå. Det er 6 mnd. igjen og vi ser at det nå ligger an til å ligge på omtrent 10-15000 solgte per mnd.

Det er 6 mnd. igjen og vi ser at det nå ligger an til å ligge på omtrent 10-15000 solgte per mnd.

Så du tror ikke en “dobling” av spillet med en ny, etterspurt biome + mounts vil påvirke salget? Eller at markdesføringskjøret rundt Xbox vil smitte over på PC (noe Funcom garantert legger til rette for)?

Du må gjerne være av den oppfatning, men da blir du i alle fall positivt overrasket over salget.

1 Like

Ja, jeg tror jeg heller vil bli positivt overrasket når den tid kommer. Bedre for aksjekursen enn å blir veldig skuffet :slight_smile:

1 Like

Ser den. Bare synes det er underlig mtp. at den nye biomen er det desidert beste muligheten for pulssalg av CE i år :slight_smile: