Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

Hvis du ser på hvordan CE selger, så selger det greit når det er på førstesiden av Steam. Ikke bra, men greit. Det har en del kritiske features som mangler for å få gode tilbakemeldinger. Det Funcom har nevnt at de ikke er ferdig med er bl.a.: kampsystemet, AI, invasjonsstyrken.

Jeg antar at CE kommer til å få veldig bra medieoppmerksomhet når det slippes til Xbox. Jeg tror de må ha fått ut AI-oppgraderingen og helst kampsystem-oppgraderingen før de slipper til Xbox for at de skal få full utnyttelse av den ekstra mediedekningen og den nye biomen som vi vet kommer.

Jeg vet ikke om Funcom rekker dette, med tanke på at det bare er 6 uker til de skal slippe på Xbox og at de nå går rett inn i sommerferiemodus. Det blir effektivt sett bare noe sånt som 4 uker med jobbing hvis man justerer for at det blir tatt ut en god del ferie.

Det jeg tror kan gjøre CE unikt er invasjonsstyrken de har snakket om, men det er etter min mening den mest ambisiøse featuren, og en jeg tror vil endre karakteren på spillet ganske drastisk.

För att vara ärlig så tror jag det blir väldigt begränsat med ferie innan release den 16:e. Det skulle va om de har full kontroll och är färdiga med justeringarna till Xbox (vilket jag misstänker att de inte är).

Tror inte en lyckad lansering på Xbox ska stå och avgöras av ferieavvikling :wink:

1 Like

Hei, velkommen til Norge - aldri undervurder nisselandet :sweat_smile:

2 Likes

Ekke sånn software geeks folk som ikke tar ferie a… eller de tar ‘ferie’. Ferien er å jobbe som faan, bare ikke på papiret.

Haha, touché! Men jag tror inte Funcom är så traditionella på det sättet (hoppas) :wink:

Vi må bare håpe og tro Funcom bryter alle paragrafer i arbeidsmiljøloven denne sommeren.

De har tatt sommerferie nå siden påsken så det var unnagjort for i år. Hvorfor tror dere det har vært litt tynt med oppdatering i det siste? :sweat_smile:

5 Likes

stemmer :slight_smile:

Dette er utviklere som sitter i Norge, og utviklerene må enten ha tatt ut ferie nå, eller være midt i ferien, ta den ut mellom nå og den 16. august eller etter den 16. august.

Ved launchen og etter launchen vil Funcom gjøre som ved Steam-launchen: de vil ha alle ressurser på spillet og kjøre skikkelig med overtid for å få ut patcher ASAP. Derfor er jeg rimelig sikre på at ferieavviklingen er på gang nå.

2 Likes

Jodå, det är möjligt. Men i tidigare jobb jag haft i Norge och vi har deadlines runt sommaren så har många tagit semester i oktober/november istället. Hade man tur kunde man få en & annan langhelg ;).

Och i och med det kritiska läget med ny biome och xbox så tänkte jag att ferie är beroende av att de är helt färdiga med allt inför den 16:e.

Men det blir bara spekulationer :slight_smile:

2 Likes

Når de ikke har fikset kampsystemet på 4 mnd. så virker det litt drømmende å tro at de skal gjøre dette i august? Hadde de hatt en løsning på dette så ville de sluppet det så fort som mulig på PC. Jeg tror jeg ville justert forventningene mine til at features er likt til nåværende PC versjon + nytt content/biome.

1 Like

Vi får vel noen hint i dag på hvor langt de har kommet med combat…

7 Likes

Jeg tror absolutt ikke de har ting ferdig nå, men en oppdatering til et kampsystem er gjerne noe du har et lite team som jobber med over en lengre periode hvor de stadig gjør justeringer. Det som er ute nå fungerer på sitt vis, så de har nok ikke prioritert å få små halvferdige endringer ut i release-versjonen.

Ser i tweeten @Madone referer til at de faktisk skal komme med noen oppdateringer til kampsystemet. Jeg vet ikke hvor store disse er, men det er i hvert fall noe slikt jeg håpet å se.

Litt komisk at de kom med den tweeten nå, for jeg er helt enig med logikken din, hvorfor skulle de klare å få inn forbedringer til kamp før Xbox releasen som er om 6 uker, når de ikke har klart det på de siste 4 månedene? Vi får se i streamen hvordan det faktisk blir.

3 Likes

Jepp - blir interessant å følge streamen i kveld.

Vad fasen, börjar streamen kl 17 idag? Brukar inte den dra igång kl 19?

1 Like

Nei. Det har brukt å være CE kl 17 CET og SWL kl 19 CET i de siste månedene.

Ah, tack för uppklaring :slight_smile:

Det kan jo være att de har kommet langt på dette nå men att de ikke vil gi det ut litt sånn smått om senn. Heller komme med alt på en gang for forhåpentligvis skape litt skikkelig ny blest om CE. Bedre kampsystem, ny biome og X-Box på en gang det hadde satt fart i joggeskoene til folk det. :smiling_imp:

1 Like

Ikke glem mounts :water_buffalo:

4 Likes

De har sagt en del om kampsystemet. Lett og tungt slag. Nye knapper for å slå. Så feelingen blir nok en god del bedre bare med det.

AI har de leid inn spesialister for å håndtere.
Det er både urovekkende og betryggende på samme tid kan en si.

Klatringen er bare en ny feature. Men en god en.

Purges er jeg spent på. Her skiller CE seg ut. Dette kan bli det som vinner hjertene til PVE spillere. Kan bli utrolig viktig. Men håper ikke Funcom hausser dette. Håper bare de overinnfrir på dette i kombinasjon med bedre AI generelt.

3 Likes