Hvis du ser på hvordan CE selger, så selger det greit når det er på førstesiden av Steam. Ikke bra, men greit. Det har en del kritiske features som mangler for å få gode tilbakemeldinger. Det Funcom har nevnt at de ikke er ferdig med er bl.a.: kampsystemet, AI, invasjonsstyrken.
Jeg antar at CE kommer til å få veldig bra medieoppmerksomhet når det slippes til Xbox. Jeg tror de må ha fått ut AI-oppgraderingen og helst kampsystem-oppgraderingen før de slipper til Xbox for at de skal få full utnyttelse av den ekstra mediedekningen og den nye biomen som vi vet kommer.
Jeg vet ikke om Funcom rekker dette, med tanke på at det bare er 6 uker til de skal slippe på Xbox og at de nå går rett inn i sommerferiemodus. Det blir effektivt sett bare noe sånt som 4 uker med jobbing hvis man justerer for at det blir tatt ut en god del ferie.
Det jeg tror kan gjøre CE unikt er invasjonsstyrken de har snakket om, men det er etter min mening den mest ambisiøse featuren, og en jeg tror vil endre karakteren på spillet ganske drastisk.