Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

Hvorfor bør de bruke penger på markedsføring nå som spillet er halvferdig?

Jeg hadde venta med mesteparten av budsjettet til de har et gjennomtestet, pollert spill med mange flere features enn nå?
Jo flere som kjøper det ferdige produktet, jo flere vil få en positiv opplevelse med spillet? Som igjen fører til god synergi? … Pluss høyere salgspris ved release.

Jeg tror det kunne vært optimalt mtp spillets levetid og salgsbane?

Jeg hadde vært mer bekymret hvis Funcom la en markedsstrategi kun basert på at aksjonærer vil ha opp kursen for å få solgt NÅ NÅ NÅ…

Er det bare jeg som tenker sånn?

9 Likes

Er enig med deg, når spillet er full release så er det høyere forventninger også. Kör på med markedsføring når det er ute av EA​:pray::100:

2 Likes

Jeg snakket om NÅR de hadde fått fjernet de største bugsa på xbox så er det ingenting i veien for å drive litt reklame. Betale for å ligge på førstesiden osv. Var ikke snakk om å markdsføre et spill som ikke er fullt spillbart. Det er forresten fullt mulig å gjøre dette på strategiske tidspunkter hele veien og ikke enten eller. Da får man synergieffekten du snakker om :relaxed:

Jeg tror mange har vært så lur at de har lurt seg selv. Noen sa til meg en gang, at det enkle er ofte det beste. Conan Exiles ligger som no. 9 på Steam nå? Eller leser jeg feil?

4 Likes

Jeg synes fortsatt det mangler for mye mtp A.I, events, generell flow i combat osv til å legge opp til store mengder nye spillere.

Jeg vil heller at flest mulig dyr og humanoid mobs responderer ordentlig på spillere, gjerne samarbeider og virker mer levende.
Fundamentet i spillet er der, men det er fortsatt temmelig grind and build, som i seg selv er greit. Kom mye snæx med utvidelsen nå.

Men hvis vi om 6mnd har et spill med “levende” dyr/mennesker som kommuniserer og virker levende, en verden fyllt med random events, små lore quest aktige greier, gjerne traps og drit overalt osv osv osv.

Så vil jeg mye heller ha et møkkalass av spillere inn når den tid kommer.

Edit: mine spekulasjoner om hva som kan komme i fremtiden er tatt rett ut av min egen fantasi. Obs obs.

1 Like

@Forest nr 9 ja

1 Like

Synes det ser bra ut på steam også, spennende å se hvor lang denne pulsen blir

8 Likes

Conan tar over helt for de andre 2 litt mer utdaterte spillene der.

1 Like

GTS 8 nå

5 Likes

8248 in game

3 Likes

8330… 8 tegn

2 Likes

Gi oss ett par hundre til da, please :grinning:

Det kommer, er tidlig dag i usa enda :wink:

1 Like

Ok da satser vi på over 9000 i kveld.

Tror vi ser 10k +

Tro USA number of reviews* 100 ger bra bild av sålda.
Eller world wide * 75

Skulle likt å se skriveriene her inne viss GTS hadde sett slik ut 1. Feb som den gjør nå.
Vi og markedet var ikke i nærheten av å tro att vi skulle yppe med disse spillgigantene som CE faktisk gjør akkurat nå.
De fleste av oss investorer er noen rastløse skjeler, inkludert meg selv.
På meg virker det som om ganske mange her inne, mener att uansett hva Funcom leverer så er det ikke bra nok.
Dette innlegget kunne blitt ett nytt maratoninnlegg, slapp av det blir ikke det :wink:
Pokker folkens CE er på 8 plass på Steam, prime time!
Edit: 8422 spillere nå, i går husker jeg att noen skrev att release dagen blir toppen å så går det bare nedover.
Vel akkurat nå går det faktisk oppover :clap:
Edit : 8537
Hmmm 8637.
Rettelse: 7 nå på GTS :clap:
moms moms 8791
Nærmer oss 9000 8846

:airplane_departure: 8944
Jippi 9057 liten edit : 9077
Klokka 21,40 9155
Tar med alle :slight_smile: 9187
Næmen fader da… 9251

13 Likes

Som nevnt tidligere så hadde The Park forholdet 22-23 pr review. Om CE har 100 eller 75 så selger det veldig bra. Da har det solgt noe slik som 50-75.000 hittil, det er rett og slett ingen som har snøring.

Ifht “The Park kalkyle” så har Ark på Xbox US og UK solgt ca 1.400.000 ifht reviews, noen oversikt over hvor mye ARK har solgt totalt?

Er denne delt her før ?

http://greyaliengames.com/blog/how-to-estimate-how-many-sales-a-steam-game-has-made/

1 Like

Hur många sålde “The Park” på Xbox?