Det nærmer seg. På tide å bruke pi-metoden igjen.
Antall medlemmer i CE-gruppen er : 173760 medlemmer.
173760*pi = 545883 estimert solgte CE, stemmer ok overens med steamspy på 557916 ± 20555. Er spent på medlemsøkningen fremover. En økning er helt klart sterkt korrelert med salgs-økning.
Kort oppdatering
Antall medlemmer i CE-gruppen er : 173860 medlemmer.
173860*pi = 546197 estimert solgte CE
Burde du ikke justere denne modellen din litt? Tallene er jo mindre enn Steamspy tallene, som igjen viser ca 20 prosent for lite i forhold til hva som ble meldt av Funcom…
Vurderer det, men steamspy-talla varierer for mye for å estimere pi hver dag i alle fall. Disse estimatene er ment å gi en pekepinn på salgsøkninga som vi ser i et kort tidsrom.
Steam-reviews*59 har vært ganske spot on tidligere på CE. Gir 631536 solgte nå. Men er nok særlig unøyaktig på salgsøkninger i kort tidsrom, da det vil henge etter.
Noen som har tall på antall reviews på Xbox? Hvor finner man dette? Finner kun norske.
Her har du de for USA:
Tipper de står for ca 40% av salget, så gang med 2,5 for å få totalt antall reviews. Litt skanky at kl 13, så var det allerede ca 125 reviews, så litt usikker på om de er reelle (i den forstand at man kan gange opp antall reviews med en faktor og få antall solgte).
Hvis du ser på linken, -https://www.microsoft.com/en-US/store/p/Conan-Exiles-Game-Preview-/C2X6ZCNKN2WR#ratings-reviews så er det bare å endre på språkkoden for å gå til andre lands conan side.
her er noen av kodene:
((“en-gb”,“England”),(“en-us”,“USA”),(“de-de”,“Tyskland”),(“da-dk”,“Danmark”),(“nb-no”,“Norge”),(“sv-se”,“Sverige”),(“it-it”,“Italia”),(“ca-es”,“Spania”),(“fi-fi”,“Finland”),(“en-ca”,“Canada”),(“ru-ru”,“Russland”))
Antall medlemmer i CE er nå 174369.
174369*pi = 547796 estimert solgt på CE på PC. Estimatet ligger litt under steamspy og den er kjent for å underestimere så kan fort være at man skal øke med 20% her. Og denne pi-faktoren er også forventet å øke etter som tida går.
Er det ingen måter å holde orden på salgstall for CE på Xbox? Skulle gjerne hatt noe lignende steamspy
1390 seere på Twitch. Veldig svakt dagen etter lansering, selv om det bare er morgen i USA. Om det ikke kommer inn noen store streamere tror jeg salget fort blir svært skuffende?
Virker som om alle tenker det nå plutselig
Virkningen av Twitch når det gjelder salg på xbox tror jeg er minimal. Håper de fokuserer markedsføringen litt andre steder når de har fikset de største problemene
308 user ratings i USA er helt klart godkjent etter en dag synes jeg, blir spennende å følge med på videre
Väldigt svårt att estimaera salgstall för CE för Xbox. Det är inte jämförbart med PC så det blir nog dessvärre att hoppas på nån officiell data från funcom
Ikke glem at det bare kom delvis nakenhet i Europa, blir fort mere “liv” når det er på plass… Mange kids som kjøper for å se tits
Tror du det? CE steg på GTS etterhvert som Lirik og gjengen streamet i går kveld/natt, og falt tilbake da de sluttet.
Under PC launch lå det som nummer 1/2 på Twitch i dagesvis om jeg husker riktig, samtidig som det lå som nr. 1 på GTS. Om streamerne kom på pga plasseringen eller omvendt svarer det riktignok ikke på, sannsynligvis en kombinasjon.
Men med 30-50,000 samtidige seere på Twitch, som CE hadde i kanskje 8-10 timer i går, snakker vi flere hundretusen unike seere. Det er ikke mange prosent av dem som skal kjøpe spillet for at det skal bli betydelig.
Poenget er at det er flere pc brukere på Twitch og det er stort sett de samme som ser på hele tiden. Dermed forskjell på pc og xbox samt forskjell på nytt spill og nytt innhold et halvt år senere.
Når man også har brukt Lirik 2 ganger så da får man også stort sett de samme som ser på.
Men klart at hvis de klarer å grave opp noen nye store streamere så vil dette kunne påvirke men mener de helst bør satse mer på andre markedskanaler.
Markedsføringen er der Funcom har størst forbedringspotensiale vil jeg påstå
Få in pewdiepieeeeee