Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

Ca samme som på PC, på konsoll altså, dvs xbox og ps4

De har ikke gitt noen konkrete tall for konsoll, men Funcom har sagt at det salget var “on par” med PC-versjonen, som hadde solgt ca. 40000 enheter sommeren 2016. Nå vet vi heller ikke fordelingen Xbox/PS.

1 Like

Gud at det skal måtte gå så lang tid å få patcher gjennom Microsoft. En helg med uspillbart spill er grusomt for alle parter.

1 Like

Ved lansering var det 10706 reviews. Nå er tallet 11181. Det gir 475 nye reviews, som tilsvarer 28025 solgt om ganget med 59.

Usikkerhetsmomentene rundt den modellen tenker jeg er

1. Tidligere spillere som tar opp igjen spillet, og anmelder det først nå - som tilsier at tallet kan være lavere

2. Delay i forhold til at det er mange som ikke anmelder første dag.

Selv tipper jeg som @Paddy80, at tallet er et sted mellom 25,000 og 30,000.

2 Likes

Vet ikke hva tallet var ved lansering, men CE har 12520 reviews hvis du ser på Steamdb.

Hvor ser du det? Står 11181 hos meg.

Hold pekeren over / trykk på review score.

Mulig den er mer oppdatert, i så fall er tallet noe høyere. Jeg ser på GTS: http://store.steampowered.com/search/?l=norwegian&os=win&filter=globaltopsellers

På store pagen vises ikke alle (usikker på hvorfor / er på mobil så får ikke sjekket). @Alex har koll på dette.

1 Like

Sjekket igjennom butikksidene til x-box og ståa ser ganske så bra ut. Her er plasseringene til CE på Top Paid listen i de forskjellige landene (https://www.microsoft.com/en-us/store/top-paid/games/xbox).

Taiwan : 9
Brasil : 18
Nederland : 4
Ungarn : 3
Frankrike : 2
Belgia : 3
Mexico : 44
New-Zealand : 7
Irland : 3
Australia : 6
Sveits : 1
Osterriket : 1
England : 2
USA : 5
Tyskland : 1
Danmark : 3
Norge : 3
Sverige : 11
Italia : 7
Spania : 3
Finland : 5
Canada : 5
Russland : 9

26 Likes
  1. plass i Tyskland og 2. plass i UK er vel bra :thumbsup:
6 Likes

Kina da ? Med så mange rewivs må jo de selge litt :roll_eyes:

2 Likes

Finner ikke noen MS butikk i kina, med unntak av Hong Kong. Hvis du finner en , så si i fra, så legger jeg den til :thumbsup:

1 Like

Tør ikke å tenke på tilstandene i Tyskland når full-ding-dong patchen er på plass :money_mouth::imp:

3 Likes

https://youtu.be/PTvTLvkiAbI :joy::joy::joy::joy:

8 Likes

Antall medlemmer i CE-gruppen er nå 176286 multiplisert med pi:

176286*pi =572577 estimerte solgt på PC

Personlig tror jeg det er solgt nesten 100,000 flere eksemplarer på PC.

Men det er interessant å se utviklingen her siden tirsdag, har du før-tall?

For ikke snakke om 5. plass i USA

1 Like

estimatet før salget begynte var ca 545 k solgte (ca 173478 medlemmer), men de var beregnet med matematisk pi, den er nok for liten.Det nye estimatet er beregnet med en litt høyere pi, estimert fra steamspy fra i går, men steamspy er kjent for å underestimere. Mismatchen fra funcom sine tall var på ca 20% tror jeg.
Det viktigste er nok at så lenge antall medlemmer øker i den farta vi ser nå så selges det ok med spill.

edit fant det: før salget begynte var dette status.
Antall medlemmer i CE-gruppen var da : 173760 medlemmer.

Tror denne henger etter da, at det tar tid før man blir medlem i CE-gruppen. Dine erfaringer om det?

Baserer det på at tallene her indikerer under 10,000 solgte under salget, og det tror jeg er helt umulig med 4 dager på topp 20 og 500 nye reviews.