Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

Tipper vi ligger på 650 - 750k solgte på Steam.

1 Like

Jeg synes også talla er lave, men de er bedre enn dagens steamspy f.eks. Kanskje peise de opp 20%, men det virker også lavt. den pi-faktoren er forventet å øke etter som tiden går.

Ja, men virker også som den henger etter, altså at den ikke får med seg salgsboost. Hypotesen min da er at det nåværende salget vil gi boost i antall nye medlemmer over noen uker, muligens.

Å ta hensyn til det i en modell blir mer avansert, da må en økning ganges med et høyere tall, eksempelvis 100 nye på en dag = *3,2, 1000 nye på en dag *6,4.

Uansett, fint at du oppdaterer medlemstallene her, så kan man lese det man selv mener er riktig av det.

1 Like

Ja øker man mitt estimat med 20% kommer man på 687 k sånn ca og det er fort det steamspy underestimerer.

Blir spanande å se - kan hende meldingen om 1 million solgte kan ta MANGE på sengen.

1 Like

Tror du dette meldes?

Det var en her som kopierte inn et svar fra Funcom om salgstall, hvor jeg mener de skrev i mer eller mindre klartekst at de ikke kom til å gå ut med salgstall.

Unntaket her er jo hva de er pliktig til, som å melde resultatet som fraviker betydelig fra forespeilede forventninger. Men det vil ikke 1 million solgte gjøre mener jeg, med mindre det nåes denne måneden - som jeg tror vi kan si med sikkerhet at ikke kommer til å skje.

1 Like

Jeg tror det, gitt at det er en “milepæl” jeg mistenker at de ønsker å melde. Ikke uvanlig i bransjen. Kan ta feil, er bare en hunch.

5 Likes

Da måtte xbox selge minst 300k, er jo ikke helt umulig.

Jeg har og trua på at 1 mill meldes. Det bør det for da har de knust målet sitt x3

1 Like

Men tror ikke de tør å skryte av eventuelle gode salgstall, før de har fixet opp på xbox.

1 Like

Må vell fixe Xbox for å få den millionen :wink:

2 Likes

Næh, tror de selger 1 mill på pc i år jeg. De melder 1 mill combined. Problem solved

1 Like

11402 spillere, mere enn godkjent sier nå jeg, 13 plass på GTS
11496
Spillerene holder ut i kveld 11502 :grinning:

6 Likes

Jeg husker kursen fulgte antall samtidige spillere nedover, så får vi satse på at det samme skjer nå motsatt vei.

2 Likes

Ja etter all sannsynlighet, man kan jo drømme

Hva skjer med kursen hvis forum inklusive oss holder oss på den edruelige siden nå, og det kommer høyere tall senere, enn motsatt fall. La oss underestimere folkens, mennesker elsker overraskelser i positiv forstand!

3 Likes

Hvor mange kopier selger Funcom av CE som ikke er på Steam? 1% , 5% Evt så mye som 10%?
(PC versjon)
Noen tanker?

Selges andre steder men spilles alle gjennom steam?

Sidelengs en måned eller 2 :slight_smile:

Vi er nå på #12 GTS. Jeg er imponert.

7 Likes