11 GTS
Jeg er enig med dere som tror Funcom kommer til å melde når de har solgt 1 mill kopier av Conan i år. For det vil skje.Tenk hvilken fjær i hatten for Funcom. Hva vil bli å lese i finansavisene da? Så har vi SWL som en joker. Hvor mye det bidrar med på bunnlinjen vet vi ikke. Blir spennende å få se tall. Tror det kan bli spennende tider for oss Funcom aksjonærer fremover:slight_smile: Bare å prøve å være tålmodig:relaxed:
Det er nok dessverre ikke en sikker hendelse, PC salget nå er absolutt ingenting å skryte av når man tar med i betraktning at når salget slutter i morgen, så kommer salgstallene til å stupe.
Xbox selger muligens bra nå, men det er langt fra sikkert.
Jeg synes forbedringene de har gjort til CE hittil er bra, og tror full lanseringen kommer til å gjøre det bra og at vi vil se 1m solgte etter det.
Vi kan jo alltids få et nytt salg på steam, kanskje kombinert med nytt content som f.eks mounts.
Sikkert mindre enn 1%. De må uansett installere på steam, så de dukker opp på samme statistikk på spillertall og steamspy.
De påvirker vel ikke global top sellers da, men er nok så lite at det ikke er noe å snakke om.
Sommersalget solgte dårligere enn det gjør nå, med høyere rabatt. Nå er det en kjempeexpansion og 33% rabatt. Jeg tror ikke en utvidelse som legger til hester vil gi noe særlig ekstra salg. Det må være noe stort.
Hva tror du er reelt salgstall for pc versjon pdd? Jeg tror vi ligger et sted mellom 640-700k. Så tror jeg vi selger 100k til på pc ut året. De må jo klare å fikse problemene på Xbox versjonen innen rimelig tid. For mange funker den jo tydeligvis ok nå. Skal da være mulig å selge 300k + av Xbox versjon ut året vel?
Jeg er veldig usikker på xbox-tallene dine, og når det kommer til PC-salget, så har vel antall solgte knapt økt med 100k (iflg steamspy) siden slutten av februar, for nesten 6 måneder siden. Det er 4 måneder til nyttår. Jeg er forresten enig i at steamspy mest sannsynlig underestimerer salgstallene, kanskje med 10-15%.
Summa sumarum, det hele kommer an på xbox-salget, og jeg synes det er vanskelig å si om vi ender på 150k eller 450k ut året. Det er derfor jeg sa at det langt fra var sikkert at vi ender på en million ut året. Det er fullt mulig dog.
Hvilken kilde bruker du? Jeg ser de fleste tenker 300 k salg nå i August. Om man legger sammen det med salg man hadde før August så er man nære 1 m. Selger ikke bare 50 000 spill mellom nå og PS4 launch i Q1.
I sommersalget konkurrerte de med hele steams bibiliotek, og de hadde ikke mye nytt content, samt NULL PR.
Regner med at de jobber med noe stort, spillet er jo langt fra ferdig enda.
Jeg har sett på antall reviews og så sett review-prosenten sprike fra 5% til 0,3%
Ok. Men du ser argumentet mitt?
Conan Exiles ser ut til å selge bra. 300 k klarer de vel i August? Videre så er 300k + 650 k veldig nært 1 mill allerede.
Vi skal nok ganske sikkert klare 1 million på tvers av Steam og Xbox i 2017. Salget på PC er “garantert” 650k+ og Xbox selger bra (tilsynelatende).
Frem til jul kommer det mer nytt innhold. Og flere salg. Grunnen til at jeg er mer trygg nå er bekreftelsen 11k pluss samtidige innebærer.
CE har et enormt spillerbasseng å spise av. Og spillet begynner å ta form - selv i EA.
Jeg kan seff ta feil, men mener dette er noenlunde konservativt å anta
Så du kjøper med begge henda og gearer opp nå da, siden du er 100% sikker på 300k solgte i august? Det hadde jeg gjort hvis jeg også var sikkert. Det er jeg laaangt i fra å være.
Poenget mitt er at når utgangspunktet ditt er 300k solgte på xbox i august, så er vi fundamentalt uenige der.
Jeg tror du under estimerer Christian. Synes jeg er veldig nøktern. Steamspy henger jo ikke med. Det viser seg jo gang etter gang. Om jeg ikke husker feil så mente vel @Alex at det kanskje dreide seg om så mye som 20%. Må jo forvente at Funcom kjører en ny runde med salg før jul. Da Xbox versjonen forhåpentligvis funker tilfredstillende også for Kinamann:relaxed:
Det som er bra med survivalspill er at dem har lang levetid, sålenge dem kommer ut med nye biome/content DLC over flere år og fixer alle bugs/glitch så vil det selge i bøtter og spann forhåpentligvis ️
Det vi vet er at PC selger ikke all verden, og xbox er umulig å vite. Når salget nå er over tror jeg som @christian at salget vil stupe. Etter salget er Funcom fremdeles selskapet som suger på lanseringer, og CE er ett “dyrt” spill igjen.
Jeg trodde Funcom ville nå 1.3-1.7 m i 2017, da må det skje noe på pc eller xbox være jokeren. MEN VI VET IKKE. Derfor gidder jeg ikke spekulere mer, jeg forholder meg til hva jeg ser nå og fremover.
Jeg velger nå å forholde meg edruelig til alt, er koe bedre så bra, da blir jeg positivt overrasket. Med kurs på 2.5 så et det IKKE skummelt å sitte med akjser i Funcom fremover.
flyttet til riktig poll
Ville tippet mellom 30-50k men det er godt til å være sant?
Kan CE allerede ha solgt over 100 k på Xbox ?