Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

Det begynner å bli rimelig trøttende å lese slike innlegg nå, dag etter dag!

Med all respekt, hva faen er det dere forventer egentlig? (Dere, for du er ikke aleine @Paddy80 )

Spillet ligger på topplistene i en rekke land, UK, USA, Tyskland med fler. Helt oppe på topp selgerliste på Xbox og høyt oppe på global liste steamspy. I tillegg er det daglig oppgang i antall spillere.

Ta dere en bolle å la hodet og tastaturet hvile litt!

Hjelper ikke det, selg resterende aksjer på mandag og invester i et annet selskap.

23 Likes

Hear hear. Her er jeg veldig enig med deg

Tror du burde lese innlegget til paddy en gang til. Det siste avsnittet er jo ganske avslørende når det kommer til det fundamentale.

Greia er vel at pc-salget er greit, er vel litt over 5k om dagen. Xbox salget er bedre, men hvor mye bedre er en joker.

1 Like

Nei, ellers takk. Jeg registrerte at vedkommende skulle ha seg en pause, men denne går ut til fler her inne.

Hvor mye selger det på topplistene? Kom med tall, for jeg gidder ikke forholde meg til haussing lengre, fordi det betyr at Funcom må levere så innihelvete bra for å innfri forventningene.

Hvorfor skal jeg selge aksjene fordi jeg har blitt mer kritisk til kurspotensialet ut fra hva de faktisk leverer. Jeg SIER at xbox kan være joker, MEN VI VET IKKE!!!

Men, la oss pumpe opp kursen på tro, håp og kjærlighet så en jævla kødd som er hakket lurer med mye penger kan dumpe noen millioner i fanget på oss da kursen har gått tilstrekkelig… Da står vi der igjen, og fatter ikke hvorfor dette skjedde, spillet selger jo så tilsynelatende bra?

3 Likes

Tror mange har beregnet noe ganske annet i forhold til kursutvikling og egen økonomi. Frustrerte aksjonærer. Det er reelt med alvorlige problemer i forhold til Xbox slipp. Som forsterkes voldsomt av Microsoft. Funcom hadde klar patch i løpet av timer, og så ut til å ha “brannslukking—beredskap” klar. Så og si de suger på release er jeg uenig i, jeg synes de tvert i mot forsøkte håndtere problemene bra. Hvor stor skaden for Xbox er vet vi heller ikke. Er mange frustrerte, som indikerer mange salg, og kan bli mange flere salg ut året om problemer ryddes opp i. Inntjening for 2017 og kommende år har jeg inntrykk av forsvarer en langt høyere kurs, så tror jeg har gjort et godt valg med å være long i Funcom. Så tar jeg dagens kurs med en klype salt.

5 Likes

Forventninger fra selskapet var top 10 survival ut 2017, det representerer ikke 300k~ som noen har sagt, der lå “break even”. Men i 2016 rundt 480k, +salg til de andre for 2017 så rundt 550—600k. Skjønner det er jævlig langt for å nå dit enda Paddy. Og språket ditt der er hvorfor folk reagerer på deg om dagen.

Nok ett bra innlegg fra analytikeren. Flott. er saa enig saa enig

Jeg bruker kun slik språk når noen tillegger meg egenskaper jeg mener jeg ikke har. Det er så nye skyggelapper her at folk ser jo ikke hva jeg skriver. Funcoms 12mns mål er nådd, det er på ingen måter det jeg snakker om…

3 Likes

Svar fra andersax på Ho om mitt spørsmål om 4. plassen

Innlegg av: anderssax (20.08.17 10:17 ), lest 61 ganger
Ticker: FUNCOM
RE^1: CE Steam Global: #18 (20.8 kl 0800)
espeset

Jeg gætter faktisk på at de sælger i omegnen af 20000 spil i døgnet for at ligger der. Og jeg tror de når PC versionen med 320000 solgte på 14 dage til 21 dage

1 Like

Det stemmer overhodet ikke med antall reviews som er kalibrert når Funcom kom med faktiske salgstall.

EDIT: usikker på om innlegget over har med PC eller xbox versjonen å gjøre, jeg kommenterer som om det er PC-versjonen det er snakk om. Som muligens er feil, når jeg ser du nevner en 4. plass. 20k salg i døgnet for xbox-versjonen ser jeg ikke på som far fetched. Jeg er langt fra sikker på at det stemmer, men det er innenfor det jeg ser på som mulig.

2 Likes

Pugd selger mellom 30-50k på førsteplass i døgnet.

Jeg tipper de kanskje selger 1000-5000pr døgn slik de beveger seg nå opp og ned på listene.

1 Like

18 plass nå. 7331 som spiller

Med mindre man skal ha kortsiktig gevinst, hvorfor hausse for mye når vi ikke vet? Bedre for kursen at mange står utenfor når de eventuelle faktiske tall presenteres på en kvartalsrapport og er bedre enn hva markedet tror enn motsatt?

4 Likes

Det er jeg enig med deg i paddy, men tror att akkurat nå reflekterer ikke kursen det selskapet faktisk er verdt.
Tror derfor att vi i løpet av ganske kort tid karrer oss oppover mot 3-3,20. Det har jeg lyst til å bli med på.

1 Like

Vi kan vel skylde oss selv for å hause for mye opp om Xbox? :wink:

1 Like

Er det noe som tilsier at X-box salget ikke ligger an til å nå forumets snitt på 150-200K solgte i løpet av 14 dager? Ut i fra top paid listene, så ser det så langt veldig bra ut. Vi vet ikke faktiske tall, og det gjelder begge veier, så ingen grunn til å være for negativ. Er ganske utrolig hvordan CE holder seg på listene, ift. hvor mye bugs nåværende versjon har, imo.

7 Likes

Dette forstår jeg ikke. Har lest litt på trådene deres og funnet at tidligere hvertfall, så har dere brukt en faktor på mellom 50 og 60 på reviews for å se Steam salg. Vi var litt under 12000 onsdag, noe som gir oss en økning på 900. 900* 55 = ca 50 k. Nå har vi solgt 4 dager. Må ikke salget da være minst 12500 pr dag på steam? Og om reviews henger litt etter, så kan vel salget være høyere og? Synes mye av det som blir snakket om, er ganske inkonsistent om dagen. Totalt ser det nå ut som conan har solgt 12900 reviews × 55 = 709 500 spill på steam. Det er da veldig bra?

4 Likes

Det er så sant. Og VISS ting blir patcha fortløpende, så er det her jækla bra.

2 Likes

Du er nok ikke så langt unna, men antall reviews må sannsynligvis nedjusteres litt på grunn av sinte kinesere, som var litt ivrige etter å si sin mening (på grunn av lock-out og stengte servere).

En plass mellom 7 og 12 (peak) bør gi mellom $100.000 og 240.000$, en plass mellom 5000 og 12000 kopier pr. dag, grovt sett.

9 Likes