Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

Da er vi sånn ca enige da. Men jeg tror at om man tenker kinamenn lagde et positivt bias i statistikken, så må man vel og kanskje tenke at folk må få muligheten til å spille en dag før de gir review, hvilket vil gi et negativt bias. Tror mao det går litt opp i opp. Men at man totalt sett er over 700 000 salg på PC må da være meget bra om vi kan enes om det?

2 Likes

Tror det å spørre folk både her og HO hva de mener nummer #3 på lista eller #4 osv selger er omtrent like produktivt som å spørre en tilfeldig forbipasserende. Blir liksom til at folk hopper etter den som sa noe sist og klarte å skrive det uten skjellsord (american politics anyone…?)

3 Likes

Du er inne på noe, men som @koe også nevner, det virker å være en organisert kina kampanje med sinte kinesere som downvoter for å derreter like den negative reviewen. Så økningen de siste dagene har vært kunstig høy.

2 Likes

Innlegg av: frankwer (20.08.17 12:39 ), lest 61 ganger
Ticker: FUNCOM
RE^1: Funcom - alle som solgte på fredag
Twader tror du faen har rett

Sjekk views på den dere, hva vil dette gi? :stuck_out_tongue:

5 Likes

Det gir :moneybag:

For en irriterende fyr! men 450k views er good. Jeg tror uansett det viktigste for salg og kursen er antallet spillere online. Merker det selv, jeg har et par venner som eide conan, alle er tilbake og spiller. Samtidig er det flere og flere på friendslisten min som spør om spillet er verdt å kjøpe.

Pc versionen kjører smood, 1-2 kræsj pr session vi spiller men det er mindre enn pudge. Jeg har ikke lenger tro på at kursen skal ta helt av, men heller stige jevnt og trutt over de neste 12 månedene. Begge deler er ok for meg ;D

3 Likes

Jeg tror folk er mer interessert i kjøpe et populært levende spill enn et dødt spill med få spillere så dette er viktig! Det at mange kommer tilbake til spillet når det slippes nytt innhold tolker jeg som veldig positivt og inngir håp om en lang levetid for spillet.

9 Likes

Ingen der tar hensyn til, hvilken måned det er man ligger høyt på GTS listen?

Januar og februar, er vel måneder, hvor der selges lite spill på Steam, mens f.eks. desember vel er en god måned?

Jeg tror at Xbox vil selge minst 300k ut året, og det er jeg fornøyd med. Det giver nok spillere til, at FC kan forbedre produktet, for den endelige utgave.

For PC tror at man når 900-1000k totalt for 2017, rundt 60k solgt på 4 dager er mitt tipp…

Man sitter igjen med godt over 100mill på bunnlinjen for 2017, det gjør man også for 2018 minst… P/E vil flytte sig oppover.
Lykke til, mvh Vandregutten.

6 Likes

Tror ikke det har passert 700k salg enda. Kanskje 650-670k. Trenger trolig mellom 20k og 50k salg for å nå dit, men det er mye som teller inn. Blant annet refunds.

3 Likes

Hm. Vi er nære, men ser fortsatt ikke helt det siste du sier der altså. Noen nevnte vi må gange steamspy med 20% for å få et riktigere salgstall. 582 862 × 1.2 = 699 434. Det er mye som taler for ca 700 000 synes jeg.

Låter rimligt. Enligt Steamspy så tappade vi från 580k till 540 k på en dag 7 augusti. Sluta använd och hänvisa till skiten

3 Likes

Spørsmålet er om ikke neste melding fra funcom kommer på totalt 1 mill solgte.

Om det blir 750k pc og 250k xbox eller 700 pc og 300 xbox. Blir spennende å se.

1 Like

Er et bra poeng det @vandregutten utten, vi var noen som sa mye av det samme når CE først kom ut. Eneste konkurrenten i markedet hva gjaldt nye slipp da var jo egentlig bare For Honor, i en helt anna sjanger. Men neida, det var millionsalg på dagen og blah blah :stuck_out_tongue: August er ikke verst måned å ligge på salgslista, selv om det er få store spill som er nye i markedet forruten PUBG som har vært ute en stund. Sept/okt og utover er når de største pleier å komme og spesielt rett før jul da.

Steam Stats

  • Active users (2 weeks): 41,368,481 ± 177,351
  • Active users (total): 242,375,216 ± 296,674
  • Playtime (2 weeks): 23:46 (average)
  • 112,244 years, 6 months, 23 days (total)
  • Playtime (total): 327:15 (average)
  • 9,054,841 years, 0 months, 0 days (total)
  • Total games owned: 2,696,774,002
  • Average games per user: 11.13
  • Profiles queried in the last 3 days: 1,935,309
  • Games in the database: 16,535
  • Countries in the database: 254

Ja, dette har vært nevt tidligere, men kan sikkert minnes om… Steam har rundt 242 millioner aktive brukere. Over tre dager skanner SteamSpy litt under 2 millioner av disse. Her er grunnen til at SteamSpy aldri vil vise nøyaktige tall og jeg liker ikke å forholde meg til så stor unøyaktighet.

Jeg liker derimot real-tid visningen av antall online, samt antall spillere siste 2 uker. Dette er nøyaktige tall og mye lettere å forholde seg til, det sier dog ingenting om inntjening men er den beste trendindikasjonen vi kan få. Savner noe lignende på Xbox.

2 Likes

Kom over denne profilen hos g-portal.com. Det er denne brukeren som eier alle de offisielle CE-serverene jeg finner.
https://www.g-portal.com/customer_management/Customers/profileExtern/1005819

Spekulerer litt på om de serverne i listen hans som ikke heter official og ikke har noen annen info enn at de er online er X-box servere? 64 av 133 online servere er i den kategorien. Så i så fall så har de ca akkurat like mange aktive servere på xbox som de har på PC.

2 Likes

@Madone ja de fleste er vel klar over utvalget som brukes og du ser jo ved første øyekast at det er snakk om en normalfordeling og dermed et utvalg i motsetning til hele populasjonen. Real-time er en fin pekepinn men utsatt for mye tolking (mye mer nyttig i SWL f.eks. der man tjener penger på å faktisk ha folk i spillet).

Men likefullt er steamspy det beste vi har. Selvfølgelig er det feil der men vi har jo ikke noe bedre å forholde oss til. Jeg vil alltid være motstander av “review-metoden” fordi det er alt for mange variabler, tilfeldigheter og sprik mellom ulike spill til å opprette et troverdig sammenligningsgrunnlag.

1 Like

Jeg trodde problemet var at det ikke var Xbox servere oppe enda? Eller er det bare private som ikke er tilgjengelig enda?

Hmm. Trodde det bare var private som ikke var tilgjengelig enda. Veldig rart å launche uten offisielle på stell?

Antar du har

Enig i det, men husk at sinte eiere poster oftere enn de som er fornøyd, derfor er det ukjente variabler som gjør det vanskelig med slike sammenligninger