Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

Kan bli interessante tall å finne ut av ja :smile:

Noen som har lyst til å prøve seg på denne? Meget usikker faktor, men gir pekepinn.

Reviews/Antall solgte spill.

Frostpunk solgte 250 000 spill på 3 dager(offisielle tall fra selskapet) Hentet frem alle rewievs fra de første 3 dagene.

Pillars har vært ute i 3 dager, og er derfor enkel å sammenlikne med de tre første dagene til frostpunkt i og med at tallene første tre dagene fra frostpunk er offisielle.

1 Like

Det er rett over 900 reviews for CE siste 3 dager, du må ta med ikke-steam purchases også. Conan Exiles sine EA salg:reviews lå på 58:1 etter en uke og 55:1 i slutten av februar, når vi fikk tall fra Funcom.

Ser den. Men så lenge tallene sammenstilles på samme måte, så spiller det mindre rolle. Du får et anslag. gjerne kom med endringer i reviews, men da må det komme for alle…

1 Like

Ser det snek seg inn en “du må”. Du behøver selvfølgelig ikke gjøre noe som helst. :slight_smile:

Forholdstallene jeg ga fra EA inkluderte ikke-steam kjøp.

1 Like

@christian, har du aksjer i morgen kl 16.25?:grin:

Mest sannsynlig, hvorfor spør du? :stuck_out_tongue:

1 Like

Du er en type jeg stoler på og som jeg vektlegger mye oppmerksomhet.

Edit: kjenner jeg savner @holmes litt også

3 Likes

Takk for skryt, men track recorden min i Funcom er elendig. :smiley:

1 Like

Ærlighet og redelighet stør høyere og diskusjoner med slike verdier gir større verdier for alle :+1:

Spennende år, får gå å legge seg og gjøre seg klar til neste maraton!

11 Likes

Noen som har PS4 & Xbox som kan sjekke opp antall offisielle servere? Fant en youtube film som viste 168 PS4 servere på launch day, men det er nok en del høyere nå.

P.d.d så er det 269 offisielle servere på PC. Skulle ikke forundre meg at det er noe lignende antall på PS4 etter å ha lest tweets/antall ekstra servere som har blitt lagt til PS4.

Xbox har jeg ingen anelse. Prøvde å få noe ut av en streamer, men han bare lovpriset spillet… Flott det, men var ikke det jeg ville vite :joy:

1 Like

Ps4:
PvP: 213
PvE: 88

6 Likes

Oppe på GTS 2 nå… Siste 20 reviews 85 % positive.

11 Likes

Ligger fortsatt nr 2 på GTS, nå kl. 05.45 :rocket:

Håper Funcom kommer med en melding om serversituasjon og kanskje litt om hvordan salget har vært så langt. I forhold til hva de hadde forventet. Fint om den kunne komme før børsen åpner :+1:

3 Likes

Spillertall 05.10 i går 18657
I dag 05.10 20590
Datt akkurat ned på 3 plass på GTS , den har da vært på 2 plassen i ca 5 timer i natt. :moneybag:

5 Likes

#3 er allerede fantastisk, alt over er bare bonus :sunglasses::sunglasses:

2 Likes

Har kommit en review på Gamestop nu😂

21 Likes

Här kommer min CCU-räkning för launchen. Kunde inte räkna launchday på PS4 då spelet tog 6h för mig att tanka med 100mbit. Kom ihåg att jag kan inte se folk som spelar SP eller väntar på att komma in på fulla servers. Alla officiella servers är fulla på PS4 konstant kvällstid.

CCU-konsol

35 Likes

Synes vår venn kommer med veldig edruelige tall her. Det som er den store x-faktoren nå er hvor mye retail selger i tillegg. Mente noen her inne gravde frem noen tall som viste ett ca. % snitt på retail i forhold til plattformene. Finner det ikke, noen andre ?

Bagger

CE versjon 1.0 er ute. CE 2.0 kommer nok en gang til jul :wink:

uansett… nå er det bare å glise.

Mine estimat av salg så langt siden 8 Mai om morgenen. Baggemodel 2.0:

PC Steam review metode (korrigert for perturbasjoner): 112 000

PS4 ref server count ==> samtidige spillere vs launch 2017: 127 000

Xbox One review metode : 47 000

Total = 286 000 salg

Altså på linje med 2017 EA launch. det som skiller seg ut nå er at spillet ser ut til å akselerere. neste ukes salg er det som kommer til å VIRKELIG gjøre den store forskjellen.

8 Likes

Voids siffror på spelare som kör online, CCU är nog på bra bit över 20k på ps4