Du har helt rett, jeg har et “low” scenario på 1m og et “medium” scenario på 2m i 2018. Jeg tror CE leverer mellom disse to scenarioene, men heller kanskje litt mer mot “low” nå enn tidligere. Medium-scenarioet tar utgangspunkt i at Funcom kommer med en gratis utvidelse i Q4.
Hvis noen er nysgjerrige, så er det en insider-tråd her: https://beta.tekinvestor.no/t/conan-exiles-spekulering-og-estimering-for-2018 med mye mer detaljer
Godt sagt!
For min del så kommer nok pessimismen kommer av at Funcom må “vinne over” spillere fra Ark og Rust. For å si det sånn, hvis det tekniske rundt Xbox og PS4-lanseringen går bra, så blir jeg positivt overrasket.
Det er også noe med det at selv om Funcom har det beste nærkamp og byggesystemet, så må disse settes i en sammenheng i et konkurransepreget PvP-miljø. Her vet jeg ikke helt om Funcom klarer å levere. Det jeg har sett hittil har vært litt døllt ettersom hvis noen ikke vil sloss med deg, så kan de i CE rett og slett bare løpe bort 90% av tida. Det kommer helt an på hvordan spillerne ser på spillet. Her kommer det veldig an på hvordan spillet blir spillt, og ikke bare mekanikken. Hvis ting klaffer her, så tror jeg CE ender i “Very high” scenarioet mitt og rundt 3,5m solgte, men…