Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)


amazon.co.uk så återfinns nu CE och CE Collectors på plats 25 & 27 på hot new releases för ps4 spel. :money_mouth_face:

Undrar hur stor del .co.uk säljer med jämfört med .com? Vanliga CE finns på plats 40 ungefär på hot new ps4 games på .com.

5 Likes

Bra initiativ :slight_smile: blir kul å följa

Fra TSW-tiden, så vet jeg i hvert fall at alt utenfor topp 10, mest sannsynlig alt utenfor topp 3 er totalt uinteressant :stuck_out_tongue:

2 Likes

Ja absolut. Men tycker det är kul att hitta det ganska högt upp på pre-orderlistor redan nu innan marknadsföringen ens börjat :slight_smile:

2 Likes

Klättrat lite i UK på Amazon.

CE uppe på #14amazon.co.uk under hot new releases PS4 games.
17

CE Collectors box #21 Xbox One games hot new releases
01

11 Likes

Ikke imponerende høyt oppe. Er det fordi det ennå er ei stund til release?

Vi er vel litt høyere enn der vi var før forrige release. Kommer ikke noe høyere på salgslistene før PR-en har fått tak. Type: streamere.

Spillerene og kjøperene kommer når den endelig builden kommer ut i fra testlive.

Conan plats 196 på Steam är ju inget att hurra för direkt :stuck_out_tongue: Blir spännande och se när säljtalen ökar. Kanske inte sker förrän de släppts. Kanske gör annorlunda på PC då priset ska höjas 8e maj

1 Like

Jeg tenker at hypen på PC kan begynne så smått når de får ut versjonen med det nye kampsystemet og The Purge ut på live, men hypen tar nok først av når noen kjente streamere tar i spillet. Funcom vil jo betale for dette rett før launch, men kan jo være noen plukker det opp før det også.

1 Like

Hype för befintliga spelare, definitivt. Men hur lockar man nya spelare? på PC bör de rimligtvis vara en annan sorts kampanj “buy now and save 25 %”

1 Like

Vil jo få reviews denne runden også. Er de gode vil det selvfølgelig pushe salg.

2 Likes

Funcom har neppe tenkt å bruke en krone på PR før mot lanseringen, de vil jo ha max trykk på minst mulig tid, så de kommer opp på 1. plassen på bestselgerlistene, deretter håper de hypen man får ved å ligge der holder seg. :slight_smile:

5 Likes

Hadde jeg bestemt, så ville jeg ligget litt lavt, til faktisk spill er ferdig og det er til full-pris. Alt annet gir mindre kroner i kassa, og misfornøyde spillere (dårlig build).
Så ikke nødvendigvis så mye salg før ETTER 8 mai. :blush:

Jepp, det er en grunn til at de i alt promo-materialet nå snakker om 8. mai releasen. Det er der de vil ha trøkket. :slight_smile:

1 Like

Og det er en strategi jeg støtter fullt ut. Derfor har jeg ikke hauset noe frem til nå.

5 Likes

Sterk avslutning på sterk uke!

5 Likes

Det som er det store spørsmålet nå er om CE i “ferdig” form på tre plattformer, og på retail i tillegg. Vil “nye CE” klare å selge mere enn ett uferdig og til tider uspillbart CE gjorde til lanseringen i januar i fjord på PC :thinking: For X_ Box i august gjaldt det samme, spillet var i det store og det hele ikke spillbart, spillerne ga opp etterhvert.
Jeg vet hva jeg tenker, CE er vel ihvertfall tre ganger så stort nå både i areal og innhold i sammenligning med EA lanseringen, Jeg tar det for gitt att Funcom har kontroll på bugs ol. Viss det motsatte hadde være tilfelle hadde de glatt utsatt med 1 mnd. Ja det blir travelt de siste tre ukene, men som sagt de har kontroll.
Tilbake til salgstall, For PC reiner jeg med att vi ganske raskt oppnår 350k solgte mesteparten av disse blir solgt uten noe særlig annen rabatt enn ett lanserings tilbud. Når 2018 er over mener jeg det er realistisk å håpe på mellom 600-800k
X- Box tror jeg har ett stort uforløst potensiale, bare problemer her i august og utover. Det er heller ikke kommet oppdateringer på år og dag. Det tror jeg er bevist ( bedre å gi alt på en gang enn litt om gangen) Her setter jeg 250k forholdsvis raskt og 400-550k i løpet av 2018.
PS4 her har jeg en god følelse, i desember 2017 var det solgt 70,6 Mill PS4 i verden!
Her setter jeg 350k ganske raskt, dette fordi survivel sjangeren og CE ikke har mange konkurrenter her. dette gjelder også for X-Box. 2018 legger jeg på 550-700k.
Så til retail, her synes jeg det er verre å tallfeste noe, jeg slår derfor sammen plattformene og setter 250k 1-2 mnd og 350-450k for året. vi vet jo att det er innbetalt en forholdsvis stor sum med penger fra distributøren av retail til Funcom. Så de har ivertfall troen på CE. Ut i fra dette er nok mine tall her noe lave.

Så mine samlede tall er:
Forholdsvis raskt, 1-2 mnd
alle plattformer og retail : 1,2 mill
I løpet av 2018 base: 1,9
2018 bull : 2,5
Differansen burde være større mellom X- Box og PS4 , grunnet mange flere solgte enheter av PS4. Men det er mange flere “voksne” kjøpere av X-Box enn det er av PS4. Utvalget av barnespill er mye større til PS4. Derav ikke større forskjell .
Fy fanken dette blir spennende :crazy_face:
Bare en liten påminnelse til slutt, det kommer ett spill til i år nemmelig det sagnomsuste MYZ. På tre plattformer dette også. :money_mouth_face:
Skulle ikke forundre meg om vi ikke får en eller flere publishing avtaler også. I tillegg til nye spill annonseringer av egne spill osv.

5 Likes

Funcom har sagt de har tenkt å komme med en oppdatering til før launch. Jeg tror de opprinnelig hadde tenkt å komme med update 32 (som er builden som er live på PC), men at de droppet det og sikter på å enten få ut builden vi ser på test-live på PC, eller hvis de ikke får tid, droppe det helt.

Jeg tror det at xbox-versjonen har vært et “train wreck” siden lansering kommer til å trekke ned salget ved lansering. Det kan muligens hjelpe hvis de har fått ut en ny versjon før lansering, så ryktet har tid til å bli forbedret.

Som en liten digresjon, jeg har alltid lurt på hvorfor Starbreeze har vært så trege med oppdateringer til konsoll-versjonen av Payday 2, men etter å ha hørt fra Funcom hvor klønete den prosessen er og hvor vanskelig det er å få ut små bugfikser, så har jeg mye mer forståelse.

Jeg er en god del mer pessimistisk enn deg når kommer til base-caset, mye grunnet at Conan Exiles ikke er et nytt spill lenger. Mye kommer her av om Funcom klarer å få markedet til å forstå hvor mye bedre og anderledes spillet er nå vs lansering. Bull-scenarioet ditt synes jeg er helt innenfor. Da mangler det bare et bear-scenario. :stuck_out_tongue:

For Funcom sin del, så er jeg ganske sikker på at CE-salget hittil allerede har betalt for utviklingskostnadene og endel til. For selskapet er dette derfor ikke noe vinn-eller-forsvinn, men salget (og dermed spillernes oppfatning av Funcom) er nok ganske så avgjørende for hvordan Funcom blir sett på videre, og hvor hardt de kan satse. Mao, det er veldig utslagsgivende for aksjekursen.

4 Likes

Du har jo selv ved antydet 1,5 mill solgte i løpet av 2018. Så synes ikke vi er så veldig langt fra hverandre. Kommer det gode tilbakemeldinger fra de som har kjøpt X-Box etter ferdig CE vil dette kunne rette seg raskt til det bedre.
Edit:
Jeg lurer bare litt, det blir skrevet og hevdet fra flere her inne. CE har det beste byggesystemet, det beste kampsystemet i survivelsektoren , vi får the Purge til release. Spillerene får to nye områder å boltre seg i. Men fra å skrive dette i forskjellige innlegg til å hevde att CE også kommer til å selge meget bra… Nei da kommer realisten/ pessimisten letter frem i oss.
Selvsagt CE kan jo “bare” selge 1.2 Mill tilsammen i 2018, men jeg er siker på att vi kommer mye høyere enn det. Tar jeg feil og CE "bare selger 1,2 Mill og MYZ “bare” selger 500K skal jeg allikevel få god avkastning på investert kapital.