Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

Mulig det er blitt sagt, men syns det er imponerende at CE på Xbox er inne på topp 50 lista på most played​:blush::rocket:

https://www.microsoft.com/en-us/store/most-played/games/xbox?target=games..all

2 Likes

Håper det blir mange positive overraskelser når vi får fasiten! :rocket:

Kalkulering av most played listen på xbox game store:

If I recall correctly, it's based on amount played and updated every day or so.

Før om morgenene har vi ligget på 120ish, så dette er ivertfall en god bedring.
Vil gjerne se CE blandt topp 50

Det tror jeg ikke stemmer helt, da andre med peil iht. seg selv mener det et aggregat som oppdaterer seg hver ca. 7 dag… Sonic som selger mest er ikke på listen en gang. Hvis jeg har rett skal CE oppover de neste dagene.

Ja, fint visst CE hadde klatret videre oppover på lista. Helst på første siden! :stuck_out_tongue_winking_eye:
Nå er den på #87 To plasser opp på en time!

1 Like

Den er på 81. Hos meg? Ser på global top liste
Stiger raskt da :sunglasses:

1 Like

Ja, stemmer det. Da har den klatret 6 plasser til siden jeg skrev #87.

For min del er det deilig å se at den endelig er borte fra 500.000-tallene og gått over til 6 :sunglasses:

2 Likes

108 plass på GTS her, usikker hvilken liste dere ser på.

:wink:

112 nå så den faller nok ned til sitt rundt 120-25 området. Er nok dessverre ett bevis på att det selges ikke mange spill i døgnet på disse plasseringene. Noe vi jo visste.
Bare noen få salg så spretter den opp til 80-90.

Du er bare seint til partyet, var oppe på 83. plass tidligere i dag:


Ref: http://tools.garry.tv/steamchart/?show=440900&range=7

5 Likes

Ser for mig, at der er solgt ca. 700k på PC av CE, og ca. 150-200k resten av året.
Xbox tror jeg ca. 150k solgt nu, og 150-200k resten av året.
Mellemting gir totalt salg i 2017 1,2 mill solgte av CE på de 2 platformer.
For 2018 ser jeg for mig PS4 selger 500k CE og PC og Xbox det samme altså 1 mill, og dette vil være til noget høyere pris, der lett gjør opp for at vi ender på 1 mill kontra 1,2 mill solgte i 2017.
SWL kommer i 2017 til at dra inn 50-100 mill NOK+de andre spill drar inn 10 mill.
Derfor ser jeg en bunnlinje der er nærmere 150 mill for FC i 2017 end 100 mill.
P/E avgjør egentlig resten, skal vi i 5,- eller 10,-???:yum:
Q2 tror jeg ender på minus 10-15 mill, men dette oppveies jo greit av et kanon Q3, der taker oss til 100mill på bunnlinjen for de første 3 kvartaler.
Ser ingen problemer i at kjøpe under 3,- det vil give en god avkastning med horisont over 4-6 måneder, jeg har hevet den “sikre” inngang fra 2,5 tidligere, da Xbox blev lanceret uten ytterligere uttsettelse, skjønt starten var litt trøbletete, til dags dato.

Lykke til, mvh Vandregutten.:mask:

10 Likes

Med 100m i resultat og pe10, så skal vi til 3 kr. :smile:

6 Likes

Nu sagde jeg vel strengt taket også nærmere 150 mill, og med utsikter til nyt spill i 2018, da vet man vel aldri hvor høyt P/E kan gå…:wink:

3 Likes

P/e 10 pleier å være ganske gode kjøp

2 Likes

Snittet på OB et vel rundt 19

1 Like

Snittet på OB har levert resultater over tid. De som ikke har gjort det har gjerne lavere PE. Kitron har f.eks. levert overskudd og utbytte de siste årene og har PE på 15ish. Første året de leverte var PE på 8-9.

3 Likes

Funcom har bevist, at de kan tjene penger på deres spill, det er første gang det skjer, for dem.
De har gjort en del blemmer underveis, men de klarer likevel at tjene gode penger.
Jeg ser for mig, at de ved neste spill, klarer det noe bedre, og tjener enda mer penger, og da det ser ut for, at de allerede er i rute for at tjene det samme i 2018, med bare CE, da vil det være naturlig at skrue forventningen til fremtidig inntekt opp…
P/E bør vel sammenliknes med andre spillselskapers P/E tenker jeg, men er slett ikke uenig i, at P/E på 10 er en god start.
Mvh Vandregutten.:slight_smile:

3 Likes

Ska vi ta och väcka liv i den här tråden igen kanske nu när pre-order på CE är igång? :slight_smile:

Kollade lite på Amazon och sammanställde lite för idag 2018-03-09.
Jag har alltså tittat på hot new releases och sen gått in på PS4/Xbone-games.

Amazon Hot New Releases
Our best-selling new and future releases. Updated hourly.

US:
Amazon US

PS4
Conan Exiles - Plats 33
Conan Exiles Collectors edition - Plats 31

Xbone
Conan Exiles - Plats 35

UK:
Amazon UK

PS4
Conan Exiles - Plats 31
Conan Exiles Collectors edition - Plats 38

Xbone:
Conan Exiles - Plats 31
Conan Exiles Collectors edition - Plats 54

DE:
Amazon DE

PS4
Conan Exiles Collectors edition - Plats 60

Xbone:
Conan Exiles - Plats 60

Fyll gärna på med fler sajter och listplaceringar!

19 Likes