Tror de tallene er noe optimistiske.
Jeg skjønner ikke regnestykket - 55 (dag 1), 92 (dag 2) og 245? Hvor kommer det fra? Fordi du skal lande på 130 snitt? Det høres ganske høyt ut…
Hvor får du info om at det regnes sånn? “A number of owners is calculated based on three days” Står at de bruker tall fra tre dager, det står derimot ikke hvordan de bruker de.
Det ville vært helt på trynet om de ikke vektla siste scan mer enn de to forrigående! Enten gjør de det å vil gi så gode resultater som mulig, hvis ikke gir de ut misledende info med vilje!
Ark hadde helgen å hjelpe seg ved i begynnelsen. Vi starter helgen nå så det vil nok føre til høyere tall for CE?
Ark slapp på en tirsdag
Og peak for uka blir høyst sannsynlig på søndag!
Skjønner ikke helt hvordan jeg kunne glemme det. Håper Funcom har løst mesteparten av server-problemene til i kveld.
Det er for å få nok datapunkter, de skriver selv at det lagger. Jeg er en konservativ type og har sagt 200k+
Etter hvert kan vi gå utifra 2 dager lag, men tallene er svært usikre nå i begynnelsen.
Forenklet kan vi si at jo mer grafen ligner på et rektangel jo mer presist er det. En trekant vil gi dobbelt sp høyt faktisk salg som estimatet. Men jeg tror ikke det er en trekant, det selges mest dag1 osv.
ja, hvis vi antar at det er snittet over tre dager som vises paa steam, mener det er det jeg har lest paa steamspy…
Per nå har CE mixed reviews med 65,6 % positive. Det kan virke som at skillet mellom mixed og positive går på 70 %. Andelen positive har steget med ca ett %-poeng per dag, og det vil være en kjempefordel å komme over i “positive”.
Kilde: http://store.steampowered.com/search/?filter=topsellers, https://steamdb.info/app/440900/graphs/
Senere er det vel ingen grunn til aa vektlegge dagens mer enn de to foregaaende dagene, det er mest i starten at det blir misvisende tall. etter mange dager med mindre eksplosiv okning i spillere vil dette jevne seg ut tenker jeg. Men kanskje du har rett. I mitt regnestykke tenker jeg at de finner et nummer og gjennomsnittsberegner det mot de to foregaaende dagene for aa faa en jevn kurve og mindre feilmargin…
Endres til “Mostly positive” ved 70%. “Positve” ved 80%. Har jeg lest meg til.
Sikkert en del som bare kikker på ikonet, ser de tilde avventer de, ser de tommel opp så kjøper de.
“Mostly positive” er jo også mye bedre enn “Mixed”.
Utrolig bra at vi fremdeles er på topp på global best sellers. Er vi det ut helgen så er vi nok på 200k på mandag.
Vi kan jo ikke være misfornøyde med det tallet. Har jo ikke gått ei uke engang
Selger vi ikke 1 million i løpet av 1 måned slik som ark gjorde men 700k så er jo det også fantastisk.
Ser at For Honor ligger lenger ned på lista. Tror ikke folk helt forstår hvor bra egentlig dette er
Da har jeg oppdatert modellen. Fremdeles et bullish case, men noe lavere pga dårlig dag nr 3 i forhold til antatt.
Grønne er ARk
Blå er Conan Exile faktiske tall
Rosa, gul og turkis er estimerte basert på 120, 130 og 140 000 solgte ila 3 dager som er steamdb 130+/-10
Min 1.16 mill
Med 1.26 mill
Max 1.35 mill
NB!! som sagt før, så vil grafen variere mye avhengig av salgene de første dagene som er grunnlaget for utregning for 30 dager totalt salg.
For de som lurer, det er fremdeles snitt salg i % per dag for ARK, RUST og Hurtworld som brukes for å estimere CE salget, ikke bare ARK.
Veldig bra
Mulig jeg tenker litt snevert men hvis vi ligger på minimum og 1.1 solgte i løpet av 30 dager så er jo det helt fantastisk. Også om vi ligger på 800.000 i løpet av 30 dager.
Om ark skulle være litt bedre enn oss ‘so what’?
Funcom og aksjonærer vil bli rike med 1 million solgte copier i løpet av 6 mndr any way.
Utgår. 8 tegn
Klarer folk her å finne hva de regnet som strong bull, bull og nøytralt estimat for salg i fjor høst?
Alle tall fra Steamdb.
Rust fikk litt mer slowstart enn mange andre spill og får da lav peak og høy ratio. Kan aldri tenke meg CE får like bra ratio. Snittratio er 67 men kan ikke brukes til å kalkulerer basecase på noe som helst måte da mange spill i lista her har hatt litt annen launch enn CE og ARK.
Vi har siktet inn oss på 1 mill solgte februar, still on track som irathi viser