Att Conan exiles säljer så här mkt nu när ARK har grym rea är riktigt imponerande, ARK är ju en av dem störsa konkurrenterna och välkänt, om vi kan hålla första platsen på steam fram tills deras rea slutar så kommer försäljningen fortsätta starkt. Bara hoppas på att Funcom fortsätter med att patcha upp spelet
La oss si at vi ligger på 250K på tirsdag etter en uke. Det er da halvveis til 500K som har vært beregnet årssalg for analyser for kursnivået vi har i dag. Når skal markedet begynne å skjønne hva vi er vitne til?
Og DDOS-angrep mot PingPerfect ved oppstart av CE. Det passer sikkert bra for noen konkurrenter.
Jeg tror vi passerer 200K glatt over helgen. Med denne takten så tipper jeg vi ser 250K natt til mandag.
Jepp, 200-300k på mandag. Men er redd markedet kommer til å tolke tallene som at salget avtar og baisserne på HO kommer til å gå bananas?
Salget skal avta. Gjorde jo det for Ark også etter få dager.
Det er trolig solgt over 200k allerede. Virker som det er flere her som har problemer med å forstå konseptet gjennomsnittlig antall eiere siste 3 døgn. Det er ikke det samme som antall eiere etter 3 døgn.
Enig i det du sier, med 130k solgte betyr det at ca 1/3 spilte konstant igår, det er veldig mye.
Vet ikke hvem som har sakt bare 130.000 men det jeg nevnte var at jeg syntes 40.000 hørtes lavt ut siste døgnet. Følger man median så spiller ikke folk 10 timer men ca 4-5 timer og da blir tallet høyere enn 40.000
130k er steamspy tallene.
Men steamspy är ju den enda vi kan gå efter det andra är ju ren spekulation, det är bättre att håller nere förväntningarna till ett “worst case scenario” för allt som är över det är ju plus
Må jo være noen som kan etter en tid si bestemt hvor mamge copies som er solgt.
Funcoms ledning kan säga hur många units som sålts^^
Men fra ledelsen i Funcom så er det ikke sikkert at man vil høre om man passere 500.000.
Her må man bare basere seg på ett ca tall og heller vente på konkrete tall.
Mulig de nevner noe under q4
Jeg tror de melder 500k, sansynligvis også 250k.
Steamspy må du tolke som snittet av tre siste døgn, matematisk så skal faktisk solgte etter 3 døgn være det dobbelte dersom salget er lineært. Nå tror jeg det er lavere, fordi det selges mer helt i begynnelsen.
Husk at steamspy har algoritmer som kompenserer for det den ikke ser.
Funcom har de eksakte tal i realtid
Selv om det er solgt ca 200k så virker det som folk liker å være i spillet lenge, og det virker også som mye av salget er USA og Europa noe som gir høyere inntekt enn Russland og Kina
Dag 1-3,
Ser ut til at vi legger oss 31 000 under ARK. Jeg hadde forventet at steamspy ville ligge på 180 nå om vi fulgte ark…
Som jeg (nesten) regnet ut igaar: 55+92+245/3=130. Da vil jeg tro vi har solgt ca 245k spill til og med igaar. selger vi 100k idag? da blir det 92+130+345/3=189 paa steam inatt