Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

I dag bestemte jeg meg på forhånd for å la være å sjekke kurs. Beste metode for å unngå at det rykker i salgsfingeren :slight_smile:
Tenkte på om vi hadde visst det vi vet nå for et par uker siden. Det vi visste da var at topp 10 innen ett år var målet, og at det trolig ville tilsvare en kurs på minst 4 kr.
Nå har vi sett salgstall og antall spillere et par dager. Og det som beroliger meg er dette:
Vi sammenligner ikke tall med reign of kings.
Vi sammenligner ikke tall med 7 days to die.
Vi sammenligner ikke tall med H1Z1.
Vi sammenligner tall med ARK og RUST! Og vi ligger foran dem!

Dagens fall er bare en naturlig korreksjon på hurtig oppgang. Og tross alt, så er vi 17 øre OPP fra tirsdag! Det er to dager siden. Jeg er overbevist om at oppgangen fortsetter, og at dette er et spill Funcom vil tjene på i flere år fremover. Jeg blir med videre på eventyret :wink:

13 Likes

Leste på chat estimater på 120k-150k solgte. Jeg synes det er for lavt. Jeg mener vi nærmer oss 200k dag 3 og at steam tallene vil vise en større økning i natt enn i går natt.

7 Likes

Deus ex kan ta igjen

Sakset fra HO: - som igjen er hentet fra Steam forumet:

2 Likes

LOL, funcom hadde meldt 1mill, de hadde meldt 500k sansynligvis 250k også

1 Like

Den der tror jeg neppe kan stemme, 1 million på 3 dager og det er ikke helg engang

I know - bare syntes det var litt morsomt :slight_smile:

Den hadde passet om 2,5 uke ish :wink: ikke etter 3 dager :joy: Men futtigeita det hadde blitt en trivelig fredag i morgen :joy::joy::money_with_wings::airplane:️:rocket::small_airplane::bullettrain_side:

2 Likes

Brukte utregningen din i en tråd på HO - måtte bare korrigere med riktige tall. Håper det var greit @Irathi :slight_smile:

1 Like

130,630 ± 10,086

4 Likes

13 Likes

1 Like

Kan 130.000 stemme? Hørtes noe lavt ut med 40.000
Da vil jo det si at de har spilt 10t i gjennomsnitt og det hørtes mye ut.

Når kan man forvente helt eksakte tall fra steam?

Fra steam? Aldri. Fra steamspy må du ta med i beregning at dataene du ser består av sampling over tre dager. Det reelle tallet er nok derfor endel høyere. Det kommer litt an på algoritmene bak tallet.

For dead by daylight, så drev jeg, @holmes og @onns med noen beregninger, og fant vel ut at steamspy lagger endel når salget er bra. Kanskje 10% - 20%.

2 Likes

Ja, steamspy: https://steamspy.com/app/440900

Ser flere hadde sett for seg et høyere tall i dag, ref 2 siste dagers innlegg over her.
Men dette er da meget bra!

Problemet er at salget kunne vært høyere. Men ark ødelegger mye pga salg. Selv for d selges d i gjennomsnitt 43.333 eksemplarer hver dag. Nå kommer helgen å. Vi selger nok mer da

Ja, ble greit fornøyd. Nå kommer helgen som du sier og ark skulle vel avslutte tilbudet på mandag så serikke de store hindringene for greie salg de kommende dagene.

Nå er vi blitt ganske storforlangende folkens “bare” 130000 salg på tre dager. Hadde noen dristet seg til å antyde slike tall før release ville vedkommende blitt bedt om å ta seg en pille for det som feilet ham. Jeg tror som flere her att vi er noe høyere på salg, men når Steamspy får helgen på seg er vi vel ganske nærme riktige tall. Ta frem kalkisen da folkens begynn å gange opp 43000 med x antall dager… Funcom er i ferd med å ta knekken på mesteparten av utviklingskostnadene med CE i løpet av bare noen dager!!! Dette er så vanvittig bra att til og med vi inne på Tekinvestor sliter med å ta dette innover oss. Slapp av litt nå folkens la dett synke litt og kjenn litt på den gofølelsen som begynner å bre seg rundt i kroppen. Funcom har greid det, de har gitt oss ett spill som med stor sannsynelighet kommer til å selge best i klassen!

17 Likes

Tre uker med tilsvarende salg så er dritten betalt ut året? 40k * (8*20) = 6.400.000 * 21 = 134.400.000

3 Likes

Vi skal prise os lykkelige at ark er på salg. CE har for stor på gang av spillere. At ark er nå på salg er en kjempe fordel for funcom, for de trenger litt tid med å fikse servere. Soo thank you Ark… BAD KARMA BEATS BACK :wink:

9 Likes