Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

Jeg tipper 45 600

Takk for svar, kontrar med eit par spørsmål :

Kva betyding kan Jebsen si framtid ha no? Altså - nå bør jo Funcom være gjeldsfritt og sjølvfinansiert i synleg framtid.

Sjølv med den siste utvatninga så er det jo ikkje snakk om SÅ mange %? Er folk redd for at det skal komme no plutselig?

Må også lykkes - I mine auger tyder ALT på at dei skal det (trenger vel ikkje å ramse opp det vi alt veit fram tom 2018)

Nyhetsbildet i det siste er såklart uheldig, og nedturen frå 5 var litt drygare enn “nødvendig”, men er det virkelig snakk om så mange millioner av småspareraksjer som har blitt solgt?

1 Like

Ingenting er noe bedre

@Frodoen

Her er noen flere punkter:

• Funcom ut, Targo inn (sjekk Shareville statistikk)
  • Robotstyrt trading
  • Mistolking av salgstall og suksess

Og kanskje dette: markedet har enda ikke skjønt at Funcom 2.0 er kommet. Man venter og venter på den negative meldingen om at salget ikke svarer til forventningene. Når E24, TDN, Nordnet og Hegnar fører en baissekampanje i tillegg, ja, da er det ikke rart småsparerne blir skremt.

Men den negative meldingen om salg kommer ikke.

Og @stein - Funcom mener jeg, er forpliktet til å melde markedet når de bikker 500k fordi dette var det laveste estimatet de guidet på. Når dette er oppnådd blir det kurssensitiv informasjon mener jeg, og må derfor børsmeldes.

4 Likes

Noen som fikk med seg førsteposten her? Det snakkes om en screenshot fra en Funcom-PC som viste 200.000 nedlastinger. Fikk ikke sett det selv.

**Stor sannsynlighet for at dette er villedende og fabrikert,**men det er vel heller ikke usannsynlig at de har oppnådd tett opptil så mange nedlastinger. Basert på Steamspy, Ark og veksttall hadde jeg sett for meg 120-150k ila. morgendagen selv.

http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2364309

@Nocturne Er du noenlunde tilfreds med kjøpene i dag?
Nå ser alt ut til å gå veien, bare media slutter å skrive og hvis vi kan gi Funcom munnbind så de holder kjeft så går dette bra :grinning:

Den er slettet gitt

Print Screen knappen på tastaturet er veldig fin i slike tilfeller. Jeg er en flittig bruker av den.

2 Likes

Hadde jeg sett screenshotet selv, hadde jeg gjort det. Lenken ble slettet ila. få minutter.

1 Like

Pokker, jeg då den, neste gang! :rage:

@Duogdu - det er lett å være etterpåklok men det jeg tenkte i dag var det som skjedde med Nanokjøpene jeg ikke fikk gjort fordi jeg ville ha den 1 kr billigere. Om jeg kunne fått Funcom 20 øre billigere? Joda, men jeg skulle ha 20k aksjer. Det ble 30k totalt i dag. Alle på 3.58 tror jeg det var. Jeg er fornøyd med det.

Jeg er imidlertid sykt frustrert over alle som panikkselger og hiver seg på momentbølger som det vi så i TRVX i dag. Må gå an å ha en horisont lenger enn et par timer. Kombiner med mye usannheter og dritt i media så har vi nedgang og det er sykt frustrerende når man bare VET caset er solid. Eller i allefall ikke finner noe “feil” med caset foreløpig.

Samme følelsen som jeg satt med i Nano når den falt fra 120ish ned til 83. Så jeg har vært offline store deler av dagen i dag og det har vært bra.

Jeg spår vi skal en del opp i morgen, kanskje noe ned i starten, men så kommer posisjonering foran helgen - og på mandag begynner den virkelige oppgangen :wink:

2 Likes

Ja, vi skal opp, i morgen, mandag eller en annen dag. Fint med 5-10% oppganger flere dager på rad kontra 20-40% med påfølgende dipper.
Jeg antar ellers at du betalte 4,58, og ikke 3,58, eller? :smile:

Hehe, 4.58 ja. Er ikke vant med så høy kurs i Funcom enda :smile:

1 Like

Når vi 45k spillere samtidig i dag? Tror selv på rundt 43k.

Bare vent,om kort tid sier vi: At vi ikke gikk all in på 4-5 kroner, da kunne jeg pensjonert meg nå :smile:

4 Likes

Angående HO så så jeg det bildet, det ble slettet og fjernet fra dropbox og man kan anta at noen har hatt det morro i photoshop.

3 Likes

Jeg er all in :blush:

1 Like

Regner med de fleste skjønner hva dette er.
Som vi ser er søndag dobbelt så stor som dag2 ark. Tipper vi kan få nesten dobbelt av dag2 i conan. Ved et slikt scenario må det jo bare bli trangt inn på mandag.

Si ifra om noe er feil

3 Likes

Noe sånt fikk jeg til og. Men du hadde satt i ett flott system.

1 Like