Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

31213 :heart_eyes:

Burde klare 6 plassen ikveld :wink:

2 Likes

1000 til på 12 min, håper det fortsetter slik…

2 Likes

De oppdatere hvert 10 min. Neste kl 1730

Du kan følge med her som oppdateres oftere

http://store.steampowered.com/stats/

31,521 nå

2 Likes

Fantastisk johnnie

Så lenge de fundamentale forhold er i orden, dvs så lenge Holmes har aksjer er alt bra. Dette lover bra, blir en glede å se i morgen og mot helg hva de kan klare å få av samtidige spillere og om patching av spillet funker.

64% happy nå, hvor er den over helga?

3 Likes

64,88 :grinning:

2 Likes

Frå HO:

Christina hadde disse tallene

Om man legger en svært konservativ prising til grunn med gjennomsnitt av EV / EVBIDTA vil man ende opp med tall som dette:

500.000 solgte - Kurs 4,65,-
1.000.000 solgte - Kurs 10,05,-
2.000.000 solgte - Kurs 20,70,-
3.000.000 solgte - Kurs 31,20,-
4.000.000 solgte - Kurs 44,80,-
5.000.000 solgte - Kurs 58,10,-

Tallene er justert for det Funcom vil sitte igjen med, og er ikke basert på salgspris på spillet.

Her er EV / EVBIDTA basert på noe i underkant av 15 som er et gjennomsnitt. Teknologiselskaper, ofte små som Funcom prises ofte med en langt høyere EV /EVBIDTA som kan komme opp i over 60 i EV / EVBIDTA.

Her er det som sagt bare lagt til grunn underkant av 15. Kursen vil nærmest øke proposjonalt med høyere EV / EVBIDTA, med litt fratrekk.

Her er ikkje barbarian edition tatt med i betraktninger, uansett… Nå som gudane har bestemt at CE skal selge 9 millionar kopiar innan 2019 og 24 millionar (med eit par salg) innan 2021, så…

Tankar?

1 Like

Jeg kan ikke så mye om det regnskapstekniske osv. Men jeg ser på mcap, inntjening, potensiale (i pipe), og hva tilsvarende selskap i bransjen er priset til i Funcoms størrelse.

Når jeg ser på disse faktorene og tallene vi har så langt og salgsprognosene som er laget her på forumet basert på dette forstår jeg bare ikke dagens fall. Det har i allefall ikke noe med det fundementale å gjøre!

3 Likes

Regnestykket til tallene mangler.

I det regnestykket som mangler, så sikkert ikke tatt høyde for at man for å selge mye av et spill utenom lanseringsmåneden, så må man gjerne kjøre på med rabatter.

Både rabatter og Barbarian edition mangler ja.
Dog er det vel lite truleg med noko salg før eit par mnd etter full launch? (Eller tar eg feil her?)

Ingen tvil om at fallet ikkje har noko med det fundamentale å gjere. Sålangt er det sterkare og sterkare for kvar dag som går. Dette har eg og tenkt på, for nå begynner det, med mindre det er noko vi totalt overser, å bli veldig opplagt at det gå an å tene ei krone eller to per aksje… Altså ffs. Det må då være underprising om ein setter det i perspektiv. (Salg ila året og neste, xbox, ps4 + andre spill…)

EG FATTAR IKKJE KVIFOR FOLK IKKJE KJØPER MILLIONAR AV AKSJER TIL EIN KURS PÅ 4,15. EG FATTAR DET IKKJEEEEEE

6 Likes

Barbarian edition selger marginalt. Det har blitt nevnt en 60. plass? Det kommer nok neppe til å bli noe rabatter den første måneden. Det kan hende det blir noen små rabatter i helger etter det, av typen 10% osv. Mot slutten av det andre året et spill er på Steam, så er det vanlig med rabatter på 50-80% i rabatthelgene, evt også en fast redusert pris.

Jeg har vært ganske frustrert i dag og mye av tiden vært offline for å ikke få panikk. Ja, kunne solgt og kjøpt tilbake men so what?

Som du sier: enten er det noe vi totalt overser og vi kommer til å gå på en kjempesmell, eller så kommer det en melding mandag med alt mellom 3-500k solgte spill og aksjen åpner på 6.50-7 kr.

2 Likes

Jeg tror salget af barbarian edition er med i salget af standard edition, så man ikke ser dem adskilt på toplisten. Upgrade ser ud til at betragtes som almindelig dlc og er derfor med som selvstændigt produkt.

5 Likes

Vi vet iallefall at det ikke kommer noe melding fra funcom om salgstall

Personlig har eg såpass trua på det fundamentale no at eg ikkje bryr meg om kursen står i 3 eller 5.
Men eg har også virkelig fått lyst til å trade litt på desse svingane. Både første turen frå 4 --> 2,5 og den her fra 5 - 4,15, pluss mange andre… Blir fort fleire aksjer av slikt…

Meldinga kan godt vente for min del, ein roleg oppovertur er bedre for helsa xD

2 Likes

Hei,

Mine tanker på kurs brems.
-Uavklart rundt Jebsen sin fremtid
-Konvertering av gjeld kommer vil presse ned aksjen midlertidig .

• Medie oppslag rund rettsak, risiko og boblepris.
  • nye småsparere som blir spist av tradere pga StoppLoss.
  • Jeg tør ikke å gå all inn nå. Selv om det er muligens nå jeg burde gjøre det.
  • noen meldinger vedr fremtidig spill hadde fått bunnen ut av aksjen hvertfall.
  • må også lykkes( ha noe fremtid etter Conan.)

Frodoen

@lassar

2 Likes

Mulig vi får top peak ikveld kl 21 på samme antall spillere som igår. 40,300?