Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

Spiller keine rolle, om vi havner 200.000 bak ark første måned så er det gode tall uansett.
Kursen går opp på mandag når tallene viser 260k-ish

Salget holder seg jevnt høyt, og ratingen på steam stiger sakte men sikkert oppover. Jeg så på alt over 170k som positivt.

Må si jeg ser fram til lanseringen av første nye biome. Eller når de får fikset på kamp og Ai. Det kommer nok til å booste salget bra. Godt å se de fokusere på stabilitet nå.

Hva tenker du om førstemånedssalg nå?

4 Likes

Enig rundt første Biome, den vil dra inn alle som gikk lei server problemene.

Usikker på første måned fordi salget avtar fortere enn Ark, men la oss håpe de klarer 400-500k

4 Likes

Satser at de klare sånn ca jevne tall ut måneden og lande på rundt 750.000.

Avtar og avtar, det er bare relativt sett. Dette er jo den beste dagen etter lanseringen. Jeg tror konkurransen blir hard når For Honor kommer 14. februar, så veldig spennende å se hvordan det går.

3 Likes

Evil vi har ca 250 på mandag, etter6 dager. Tror du virkelig salget vil droppe så mye att vi bare klarer 150-250 på de neste tre ukene?

1 Like

KOmmer oppdatert analyse på ark sine tall vs CE over helgen, har fått fatt i bedre tallmaterialet på ark nå.

4 Likes

Det du sier er altså att CE skal droppe til en salgstakt på mellom7000 og 11900 om dagen? På tre uker vil det da gi mellom 150-250k solgte. Synes det høres ut som ett veldig stort dropp. Vi kommer til å komme ned på disse tallene etterhvert og lavere også, men selv tror jeg CE kommer til å droppe litt saktere.

Fasiten er litt mer komplisert, i den første 30 dagers perioden har ark dager hvor salget er 1 og 2k, og -8000.

Jeg mistenker at steamspy sin algoritme er blitt bedre sånn at man får en jevnere takt nå enn da.

2 Likes

Hvor er det, det står at steamspy “owners” er gjenomsnittlig eiere i løpet av de 3 siste dagene, og ikke bare “owners” her og nå? Ble diskutert i stad, men kom ikke noe klart svar. Er jo en ganske vesentlig forskjell.

Steamspy henter data hver 5minutt, de henter data fra 2,5mill referanseprofiler på steam. resultatene blir postet 1 gang i døgnet. Steamspy bruker 3 dager på å “gå en runde” på referanseprofilene sine. Alt dette er godt forklart i første post.

2 Likes

Det er forklart av fyren bak steamspy, bare å google det. :slight_smile:

Det kommer lidt an på hvordan man sammenligner med ARK
. https://trends.google.com/trends/explore?date=2015-01-03%202017-02-03&q=conan%20exiles,ARK:%20Survival%20Evolved

3 Likes

48k stigning er veldig bra. Antall solgte minst 250k nå

Hyggelig med ny ath i natt 42,239

8 Likes

@holmes
Hvorfor mener du at vi har solgt 250 k allerede?
Når kan “korrekt” data fra Streamspy forventes ?

God morgen forresten :blush:

1 Like

God morgen!

Steamspy tar snittet av 3 siste døgn og det blir derfor en lag effekt iforhold til reelle tall.

Det vil si midt på dagen onsdag, torsdag, fredag. Da blir snittet ca kl 12:00 på formiddagen torsdag, og vi har da solgt mer etter dette?

4 Likes

Hvor mye har vi solgt 28.februar?'
Blir spennende dager, uker (Xbox?) og måneder.
Konsoll, tall, info om nye spill, PS osv osv
Nesten litt skummelt når en tenker: “Hva kan gå galt”.

3 Likes

Jeg tror vi runder 300k solgte mandag 12:00, men det vil først vises i steam spy tallene natt til onsdag (01:00)

2 Likes

Har du regnet på noen Mcap @holmes
Ved ulike salg?

Eller er det for mye tall som er variable/ usikker.
Inntjening pr spill.
Royalties
Stream etc

1 Like

Det er veldig vanskelig å sette en pris på selskapet, jeg tror ikke CE blir den siste suksessen til Funcom, virker som Rui gjør alle de rette tingene. Så i første om gang (de neste par årene) så kan man se for seg at prisen skal justeres oppover og nærme seg peers Pdx og Star.

12 Likes