Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

Det er ikke helt korrekt, den kompenserer for salget den ikke ser. Så " laggen" er langt mindre en. Du tror. Desugen henter den tall hver 5 minutt, den lager ikke snitt

1 Like

Jeg har også lagt merke til dette, og har en teori om hvorfor.
Jeg sjekket twitch.tv på wayback machine. Der ser jeg ikke ARK på listene før 2 Juni, altså lanseringsdagen. Conan Exiles var på topp allerede en dag FØR release, og hadde dermed muligheten til å opparbeide seg en stor gruppe tilhengere som kjøpte spillet den første dagen. ARK nådde toppen i løpet av dagen 2. Juni, og fikk dermed en eksplosiv økning i salg de neste dagene.
Det er selvsagt andre faktorer som spiller inn også, som gamle funcom-fans som skal prøve ut det nye spillet, men jeg tror det var en genistrek av Funcom å dele ut gratis nøkler til de største streamerne på twitch og youtube.

Kilder:
Twitch 1. Juni 2015

Twitch 2. Juni 2015

Twitch er forresten scannet mange ganger daglig, så der er det mulig å følge utviklingen time for time på deler av dagen

1 Like

Og at når man søker så søker man riktig :wink:

Ja, vi dropper en del ifht. ARK men so what? Vi er fremdeles på 1. plass på Global Top sellers - listen er omsetningsbasert. For noen uker siden snakket man om at det var bra om vi kom inn på top 10 listen i det hele tatt og at vi solgte 50% av ARK - da var det bra da.

Om CE har solgt mer enn 200k kopier? Det tror jeg i dag. Klarer de 50k ila. denne dagen og søndag er vi på 300k. Da er vi break even på spillet ila. neste uke. Så vil resten være netto fortjeneste.

Nå vil noen kanskje si, ja, de har jo en videreutviklingskost i tillegg, men jeg tror ikke dette dekkes av CE inntekter. Det dekkes vel av eksisterende portofølje (50mnok i året).

Kursen er over 5 kr på mandag.

13 Likes

Blir spennende å følge med videre. Håper markedet snart skjønner at kurs på 4 er altfor lavt.

Strålende steamspy-tall.

Kanskje release-datoen for “For Honor” 14. februar ikke blir helt perfekt for Ubisoft…

Hva mener du med det? “Kompenserer for salget den ikke ser”

Kanskje release-datoen for “For Honor” 14. februar ikke blir helt perfekt for Ubisoft…

Det er en litt annen målgruppe som spiller FH enn CE? Tror ikke FH folket er så opptatt av bygging og crafting men slossing. Jeg kommer til å kjøpe FH (PS4) bare fordi jeg liker combat-delen. Dette er også en stor tittel for Ubisoft, så markedsføringsbudsjettet deres er nok noe større enn Funcom sitt. Tipper CE mister 1.plassen ila. neste uke, uten at det er noen krise. Så lenge vi er inne blant top 5 er jeg fornøyd :slight_smile:

Må også huske at dette er de siste dagene hvor ARK er på salg :slight_smile: Så fra mandag når salget slutter tar vi nok igjen ARK igjen ganske kjapt ^^

Har tro på 900k-1,2M 28 februar

1 Like

Beklager, jeg mente vi mister 1. plassen til FH - det er jeg rimelig sikker på. Men det er jo 2 uker til det kommer ut so no stress. Vi klarer kanskje 4-500k før det er i boks? Klarer vi 800k ila. feb. er det jo fantastisk.

2 Likes

For Honor har ikke særlig stort overlappende publikum med Conan Exiles, du trenger ikke være så veldig bekymret for at For Honor skal senke salget til CE. For Honor kommer heller til å senke salget til CS:GO, LoL, DOTA2 og andre competitive spill :slight_smile:

Ja er helt enig i at det kommer an på hvordan man sammenligner med ARK :wink: Stor forskjell om man søker på ARK Survival evolved eller ARK: Survival evolved.

Glem heller ikke at ARK var med i STEAM SUMMER SALE 10-25 juni. Release 2 juni så fra dag 8-23 var de sterkt rabattert! (17%)

De solgte vel 371 000 ila 02-09 juni og så 400 000 (og noe) ila 10-25 juni. Totalt Ila Juni skriver sergey fra steamspy at de klarte 890 000 i en post jeg ikke har link til akkurat nå. Men google ARK June sale så finner dere sikkert det jeg snakker om.

Andre kilder sier 1 million ila 1 måned… 890-1000

2 Likes

Store suksesser stjeler spillere fra over alt. Jeg tok en titt på steam-community og hva de spilte før CE og det var ikke bare ARK og RUST der, også de andre spillene du nevner var med der.

Ved ikke helt om det er en joke eller ej. Der er ingen forskel på om man søger på

ARK: Survival Evolved
. https://trends.google.com/trends/explore?date=2015-01-03%202017-02-03&q=conan%20exiles,ARK:%20Survival%20evolved

eller

ARK Survival evolved
. https://trends.google.com/trends/explore?date=2015-01-03%202017-02-03&q=conan%20exiles,ARK%20Survival%20evolved

2 Likes

Du sier så?
Den blå er Conan Exiles.

Det er fordi du har valgt videospill som kategori for ARK, men du har ikke valgt nogen kategori for CE.

Ble lit ræva bilde, men det er forskjell på søketerm

Sikkert mange som bare skriver ark

1 Like