Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

Mener du at Ark solgte 37k dag 1 eller at steamspy estimerte 37k? Steamspy skriver at estimatet er ubrukelig ved lansering.

Steam Spy is competely unreliable for recently released games.

Steamspy estimatet er 37k dag 1. Og ja den kan ha feilkilder på dag en, men dette blir mer korrekt utover i uke 1. Det gir uansett en indikasjon. Og når du ser uken under 1 er ikke tallene så gale.

Uansett så er funcom nå snart dobbel peak av det ARk hadde dag 1, så det lover jo helt ok :wink:

6 Likes

Funcom er blitt priset sånn Breakeven omtrent.? nå når breakeven kan nåes relativt for må markedet prise inn neste target og det er blant top 10 i sjangeren. minst solgt i sjanger er 800 K? (kom med riktig den som vet).
så når vi er kommet inn på den listen så vil markedet fort se etter neste pris punkt. om det blir top 3, eller top 5 får nå bare tiden vise.

Det skal og sies at studioet funcom er nå kommet ut blant mange, så jeg går ut i fra det skal prises en viss faktor på at alle som har kjøpt CE, får en mail om at " funcom have released mini game based on xxxxxxx , try it out!" så det vil åpne seg ett stort marked for funcom med ett solid salg her!

Tvi tvi

1 milliard er break even pris?

2 Likes

kommer ann på hva markedet har ment det! fully diluted eller ikke. 300 k eller 400 k salg, pris etter fratrekk fra steam osv osv.
I Dag er den priset med at release er ett faktum og god kritikk fra markedet, kommer det salgstall ette ei uke på 300 k så blir det fortgang oppover!

Jeg bare synes dere hausser så mye rart, med rundt 1 milliard EV så skal de så klart tjene penger på spillene sine. Men nå ser det jo ut til at avkastningen blir god her, mye bedre enn break even om spillertallene holder seg.

2 Likes

Jeg syns ikke jeg hauser, men du må være enig i at funcom har ikke vært priset for suksess? altså 1 mill solgte ++ ?
AOC og TSW så var det priset inn enn viss suksess :slight_smile:

Nei, jeg vil si at Funcom har vært priset til suksess, men nå ser det ut som det kan bli en stor sukess også og da kan de prises enda høyere. Men blir feil å si at selskapet har blitt priset til at spillet går break-even.

5 Likes

Komsi-komsa :wink: jeg mener de ikke har vært priset for suksess :wink: hehe! men nok om det :wink: blir spennende og se fremover :wink:

3 Likes

Jeg tipper 47k solgte. Sikkert mange som meg som har kjøpt uten å få lastet den ned enda

@Martins

Hvis 1 mrd. ikke er suksessprising, hva er? La oss si de har 200 mnok på bunnlinjen. Er p/e ca. 5 da? Er det realistisk de har så mye siden de har så mye gjeld? Regnskapstekniske greier er ikke min sterke side :wink:

1 Like

Tror nok folk opererer med pe på 15-25

Jepp, men jeg mener nå liksom. Prising på 1 mrd. og inntekt på 200mnok. gir p/e på 5? Eller er det feil?

1 Like

Hvorfor gjør man egentlig det når spill kun selger i et par år?

For å vurdere sånne multipler på hele Funcom så trenger Funcom nye spill i pipelinen, gjerne med tilsvarende potensial og like lave utviklingskostnader som CE.

1 Like

Tall fredag blir vel en bra pekepinn?

Må si jeg er veldig spent på salgstallene. Nå passerte vi 25k aktive spillere. Med tanke på at det er 3 “tidssoner” (US/EU/Asia), så må vel salgstallene være 2 - 2,5 gangeren? Så mellom 50-75k solgte? Dette er mye mer enn jeg hadde trodd. Launch er i hvertfall en suksess uansett. :slight_smile:

I tillegg finnes det kanskje noen som meg, som har kjøpt spillet, men ikke kommer til å spille det før tidligst til helgen, eller om et halvt år. Hvem vet?

Wtf? Hvorfor vil du kjøpe et spill og ikke spille om 1/2 år? Forresten, glem det, kom på jeg har Assasins Creed Black Flag uåpnet i TV benken… :smile:

7 Likes

Jeg sa vel tidligere i en tråd at jeg skulle kjøpe det, og det er bare fordi det har gått veldig fint med aksjekontoen pga spillet. :wink: Man må gi noe tilbake, veitdu! :smiley:

5 Likes