5400 flere nå enn i går ved samme tid!!
18:57
51,081
19:28
Ny ATH nå, 51 377
Hvis du sammenligner lørdag og søndag for f.eks Payday 2, så ligger søndag 10% under lørdag, så oppgangen kan du “justere” med rundt +5000, så det er nesten 20% flere spillere i dag enn på lørdag.
peak 53,311
men ville sikkert vært høyere om ikke de patchet midt i prime time!
Sant nok. Men de patchet i prime for å sikre at server admin oppdaterte server også. Som meldt. Betyr lite i lengden.
Joda vi skulle sikker ønske att salget var enda høyere. Men 29000 salg *160= 4.6 Mill eller 565853 $ inn på kontoen til Fun på 24 timer. Vi kan ivertfall håpe på att funcom kommer med en oppdatering til markedet anngående salgstall, og de mange tildels grove feilopplysningene I artikkelen i FA. Edit: hånda I være de som seriøst trodde på 300000 solgte på ei uke! Evil vi kan ikke forsette med snitt salg på 40000 om dagen, Tror også noen holder litt tilbake i påvente av public servers.
Grunnen til at det var mindre salg enn ventet i helgen var også muligens at buy back funksjonen til steam ble flittig brukt pga serverproblemer ol. (Hadde vært morsomt å få statestikk på denne). Uansett tror jeg tallet blir høyere neste helg hvis de får fikset disse.
En annen ting jeg venter på er en melding fra Funcom om salgstall etter en uke(ons morgen) som viser vi har nådd 300k solgte. De er blitt flinke til å lytte til spillerne men bør også vise at de kan lytte til aksjonærene og markedet når de etterspør dette og tilbakevise feilaktige og missvisende opplysninger fra de såkalte finans mediene.
Bare litt haussing fra meg. 250k er passert nå med god margin. 250k* 21 = 5.250 mill US 43 Mill nok! I tillegg kommer den utvidede utgaven, som har solgt? Men ivertfall noe. Personelig Tror jeg vi har passert 300 k allerede. Altså 6.3 Mill $ 51.6 Mill Nok etter ei uke. Unfucking unbelievable spør du meg.
Tipper reelt salg er 350k etter 1 uke. Det er godkjent til fullpris og rett i lomma til Funcom (etter vanlig deling) uten ekstern publisher som gjerne skal ha tilbake investeringen sin først.
Mandager er vanligvis den dagen med lavest salgstall, så vi får se hva det blir i dag, forventer videre økning utover i uka og topp rundt 65-75k samtidige spillere til helgen.
<------- Snåsamannen
Hvis vi skal se veeeldig skrått på det, så har H1Z1: King of the Kill 45k reviews og 3.8m solgte på 1 år…
CE har 5k reviews allerede etter 1 uke…
Litt pluss minus deling og vi ender på 422,222 solgte nå, trekk fra 100k becuase potato calculations, så er vi på 322,222
Du kan også bare legge til ca 1,5 dager (fra forrige måling ved midnatt) med salg for å justere for en veldig enkel algoritme på steamspy. Ender på ca samme tall
281 000 solgte på steam spy. Da klarer vi 300k på en uke. Det må være bra.
Så en ökning med 34k spel ? Inte illa alls Kommer du ihåg vad vi hade dagen innan ?