Conan hadde en pust i bakken, posisjonen er gjenopptatt, faren over
Dette er hva Funcom skriver i årsrapporten:
Deferred tax assets are recognized only when it is probable that an entity will have sufficient profits for tax purposes to utilize the tax asset. At each reporting date, the Group carries out a review of its unrecognized deferred tax assets and the value of the deferred tax assets it has recognized. Unrecognized deferred tax assets from previous periods are recognized to the extent that it has become probable that an entity can utilize the deferred tax asset
Er jo ingen tvil om at de vil få tilstrekkelige inntekter framover, så akkurat der er de innafor.
Ja her skal vi ikke ha noe av at noen yppe seg hehe
Skatteregler i Eu og Nederland. Tipper det blir opplyst rikelig i Q4 rapporten
Men de skriver jo selv at de følger IAS 12, og der er det noen kriterier som gjelder. I 2016 kunne de ikke benytte seg av noe av dette, som det framkommer i rapporten:
Since the criteria under IAS 12.35 have not been met the Company did not recognized
deferred tax asset for the available tax losses carried forward.
IAS 12,35 sier følgende:
Deferred tax assets arising from available tax losses are recognized if the entity has sufficient
taxable temporary differences or there is convincing other evidence that sufficient taxable profit will be available (IAS 12.35). Entities may therefore look forward for a number of future accounting periods to determine whether they will have sufficient taxable profit to justify recognizing a deferred tax asset.
https://www.consultasifrs.com/adjuntos/en_biblioteca_128.pdf
Jobben til Funcom er nå å synliggjøre at de vil få nok inntekter framover.
In these circumstances, there is no specific restriction on how many years the entity may look forward (“the lookout period”), unless there is a date at which the availability of the tax losses expires. The uncertainties of the future mean that the evidence supporting future profits in later 6 periods will generally not be as convincing as that for earlier periods, but there is no rule as to the duration of the lookout period.
Kan legge til at tapene stort sett har oppstått i Funcoms sveitsiske avdeling, og at den skattemessige verdien er lokalisert i det sveitsiske og norske datterselskapet.
The Group’s tax losses have arisen primarily in the Swiss subsidiaries. The Group’s temporary diff erences between the carrying value and the tax base of assets are primarily located in the Swiss and Norwegian subsidiaries.
Kanskje kan dette ha noe å si, iom. at de har det sveitsiske selskapet er opphørt.
Jeg sier bare hva jeg har sett, LarsB på xi var en av dem som sa det var helt sikkert det ikke kunne benyttes
Finnes det historikk fra chatten der som kan postes her?
Takk, men han kunne vært litt mer presis. Hvis det kommer fra Funcom så skal jeg gå med på det. At inntektene beskattes i Nederland/Norge bør jo bety at i alle fall noe av det kan brukes.
Du får vente til Q4 tallene, evt sende schreiner en mail.
Skal vi ikke heller bare la schreiner sove?
Hvorfor ikke? Har de sagt det?
Ryktene på markedet sier så.
Word on the street…
folk som deltok i emmisjonen sier så, antar at de har kontakter i Funcom, ref LarsB saken jeg posta litt høyere opp.
Jeg ser det går an å kjøpe spillet fra conanexiles.com også
Noen som vet om salg her også routes gjennom steam, eller går det an å laste ned og spille uten å ha steam, og dermed unngå å bli med i statistikken på steamspy?
Du får en nøkkel som må løses inn på sTeam, så alt havner på steamspy
Okay, takk for opklaring
Regner med steam skal ha sin del av kaka også da, selv om salget er gjort fra funcom sine sider
Til gengæld skal valve ikke have betaling for det der sælges uden for Steam.
Det var Valve jeg mente ja. Men det er jo kjekt da, flere kroner til FC