Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

Blir litt «luksusproblematikk» diskusjon her. Conan Exiles vil uansett bli en millionselger med tiden.

Vi vil uansett runde fem hundre tusen første måneden alene, og det må kunne betraktes som en stor suksess.

Antall owners i Steam vil nok ikke stige like raskt fremover og først gjøre det igjen ved hovedlansering av CE eller om de skulle kjøre rabatter i en periode.

6 Likes

Følger det et ARK-scenarie så vil antal owners stadig stige kraftigt fremover.

ARK havde lige godt 3m owners efter 11 måneder ifølge steamspy, og nu efter yderligere 9 måneder har det godt 4,5m owners. Det vil nok være tættere på 5m når salget fra det nuværende tilbud også er fuldt medregnet på steamspy. Selvfølgelig til en lavere snitpris, men salgsvolumen holder sig højt og senere hen kan lavere snitpris kompenseres af expansion packs som med ARK nu.

5 Likes

OK hvis vi får 1m i q1 og 2m i 2017 totalt steam + 1m Xbox.

3m x 15 = 45 musd inn

Konservativt regnet

5 Likes

369 MNOK da ila 2017

Med PE på 10 så er det 3.69 milliarder, eller 3.6x dagens kurs

2 Likes

3 mill solgte/45 mill USD er faktisk konservativt anslått inkl. Xbox og slike inntekter vil medføre en kurs rundt 20 har jeg tenkt. Orion sin analyse ligger også der. At en privat analyse på HO anslår kurs til 50-75 på 3 mill solgte er bare overoptimistisk.

Jeg selger på 20 eller høyere.

1 Like

Vad räknar vi med break-even nu för CE? Och är det inräknat grovt med 2017 års utvecklingskostnad också?

1 Like

Orion har ikke i sin analyse hensyntatt Jebsen konvertering av lån til aksjer slik at de opererer med dagens antall aksjer i verdi vurderingene.

Det er brukt ca 5 millioner nå, men planen er å bruke 5 til i 2017, mulig de utvider med enda mer investeringer i 2018 hvis det går så bra som det ser ut til nå. Skrives av over 5 år, så 1-2 musd avskriving 2017 avhengig av hvordan dette gjøres. Et annet spørsmål er om Tax asset skal flyttes over på balansen nå som de vil være profitable.

2 Likes

Hvis du leser setningen rett over tabellen, hva sier den? Korriger meg hvis jeg tar feil.

Funcom kommer til å øke investeringen, siden det selger bra. De får heller ikke utnyttet det fremførbare undeskuddet slik mange hadde håpet

1 Like

5miljoner USD snackar vi om nu va :slight_smile: ?

Har vi noe konkret på at de ikke får benyttet seg av fremførbart underskudd?

1 Like

Klare de 20.000 i snitt hver dag fra nå og frem til 28 feb så vil de kunne klare 700.000 denne måneden.
Det vil være imponerende.
Syns folk fokusere for mye på ark og hva de har solgt.

3 Likes

Funcom har vel advokater på den saken kan jeg tenke meg

Ja, du har rett så ikke den…

Uansett over fem hundre tusen solgte første måned og garantert millionselger på sikt.

Markedet er noe avventende med re prising inntil sterkere bekreftelser på salg foreligger, men det gir jo også god kjøpsanledning nå…

2 Likes

De ligger ennå på topp på global bestseller. Det er jo helt fantastisk. Snart 1 uke på topp.
Tror dette kommer til å ligge på 700.000 28 feb.

Ble postet linker og diverse på Xi på fredag. Kom fra solide folk. Så det stemmer nok

Kan du vise til hva de poster, for jeg forstår ikke hvorfor de ikke skal kunne benytte seg av dette.

Er det hensyntatt at selskapet er registrert i Nederland? Kan være spesielle forhold rundt akkurat det uten at jeg vet noe konkret.

2 plass? Hva mener du?