Vil steamspy starte med 281.000 eller 320.000?
Vis vi f.eks får pluss 40.000 salg så har vi 320.000 salg basert på om de regner fra 281.000??
Vil steamspy starte med 281.000 eller 320.000?
Vis vi f.eks får pluss 40.000 salg så har vi 320.000 salg basert på om de regner fra 281.000??
281, steamspy driter i hva som meldes, den teller kun det referanseprofilene viser.
Og hvis du vil gå fra Steamspy-tall til et lagg-justert tall, så tar du steamspy-tallet, legger på forskjellen fra dagen før og halvparten av dagen før der igjen.
Dagens tall er 281k
Forrige dag var 246k, forskjell 35k
Forrige der igjen var 217 forskjell 29k/2 = 15k
Lagg-justert tall: 331k
Faktisk tall: 320k
Diff fra lagg justert tall: 3%.
Dette forutsetter en relativt lineær trend.
Og det er den ikke alltid, Men man vil jo ha trenden og den er grei nok uansett.
Owners: 299,944 ± 15,963
Da kan det stemme som @holmes sier at steamspy lagger 3 dager bak. Men da faller salget ganske mye fremover.
Jeg så av antall spillere online at det kunne komme lavere salgstall i dag, men dette var litt overraskende.
Interessant, skal se på det mer i morgen tidlig God natt
Lagger vi 3 dager bak som er teorien til @holmes betyr det at sammlet salg for de to neste dagene er 20.000
Jeg forholder meg ikke så mye til den biten. Videre ser jeg det som urealistisk med 10k neste to døgn, a`20k.
Om jeg skal gjette blir snittet de neste 6 døgn 20-25k.
Det vi vet sikkert, er at Steam tallene er lavere enn reelt salg.
På midels til lang sikt (3-12mnd) er dagens 18,8k meget bra.
Et formidabelt salg på Steam ila 2017 er allerede garantert.
Hvor mange millioner eksemplarer? Hvem vet… 3-5 vil jeg anta.
Da skal det bli artig å se tilbake på dagens aksjekurs.
Nå må vi ikke glemme at vi ikke har public servers oppe ennå. Som er en viktig del av survival. Spesielt for pvp spillere. Mange på gjerdet der.
Jeg har sagt at tallene lagger 1,5 døgn ved midnatt dersom det er en jevn stigning, du må også ta hensyn til usikkerhetsfaktoren i tallene, og at steamspy noen ganger estimerer for lavt ref Ark etter 1mnd.
OK, Så er vi enige om at dersom vi ser meldingen igår morges som dag 0. Så vil tallene vi fikk 0100 i natt være dag 1. Som betyr at tallene vi får idag vil være 320k eller høyere?
Jeg så at ARK hadde også lavest tall på tirsdag uka etter lansering, ikke mandag. Så dette er sikkert normalt, og trolig et resultat av at noe av salget fra søndag smitter over på statistikken for mandag pga tidssoner etc.
Uansett, andre spill selger tilsvarende lavt i starten av uka, hvis ikke hadde vi nok ikke beholdt førsteplassen på steam. Dette må være den sikreste indikasjonen på vedvarende godt salg.
Over 500.000 innen deres presentasjon i slutten av måneden vil jeg anta.
Regner også med at de meddeler oss dette i forbindelse med presentasjonen.
Jeg har tidligere antatt mellom 500-700 T innen første måned, ser mange her har regnet med 1 MILL, men tror dette kan bli vanskeligere å nå innen så kort tid, men likevel over 500 tusen første måneden vil være en meget god og lønnsom start for spillet…
Blir et spennende Q. Håper de er fremoverlente og aggressive i sin approach og kommer med news om det nye spillet
Tallene ikveld bør være ca 320k
Hvilken diff. regner du med? Jeg tenker 30-40k. Altså at man egentlig er nærmere 350 i natt.
Diffen vet vi mer om når vi vet hvor mye steamspy lagger bak. Har man 320 eller mer idag på steamspy ligger vi kun 1,5 døgn bak. Må vi vente til imorgen før 320k passeres vil jo døgnsalget ha falt enda mer.
Ikke nødvendigvis, det er jo usikkerhet i tallene ref 1 måned ARK over 1M, men lavere rapportert fra Steamspy