OK, ser den. Men samtidig skjønner jeg ikke hvorfor dere synes Funcom er dyrt på 1.3 mrd. mcap? @Irathi og din modell viser jo at hvis vi selger 1 mill i år så er kursen på 5.80 forsvart? Vi er på minst 320k nå og jeg ser det som usannsynlig at vi ikke når 1 mill. ila. året (og da regner jeg ikke med Xbox engang).
Räknar ni inte med att han kan konvertera till aktier när ni räknar bolagsvärde?
Noen gjør andre gjør ikke.
Det er tatt høyde for dette i modellen. Vi regner 330 mill. aksjer fully diluted.
Fully diluted må de selge rundt 1.2 mill. ila. 2017 for å forsvare kurs på 5.80 (mcap 1.4 mrd). P/E 10.
Da regner vi ikke med eksisterende spillportofølje i det hele tatt. Tar vi med denne må de selge ca. 900k.
Jag får det till att med konvertering inräknat så är börsvärdet 1,68miljard idag, så det räknar ju in att Conan ska sälja, vilket det säkert kommer göra också. Känns bara som om folk handlar upp den lite för snabbt - det var skillnad på starbreeze’s tid xD
Vi ligger an til 700k solgte ila. 1 måned. CE kommer til å selge - de har fremdeles rabattkortet + Xbox release. Begge deler er i år. Så kommer det annonsering av et nytt stort spill + to små spill også. Pipeline bidrar til prisingen.
Siden de nå har klart å bevise at de kan levere en suksess kan folk prise selskapet høyere. Jeg tror neste forventningsrally vil bli villere enn dette
Hva med den Barbarian Pakka? Er det så få solgte kopier av denne så det er ubetydelig?
Modellen blir rekalibrert når vi har dagens tall, om fallet forsetter ligger vi ikke ann til 700k lengre. For 750k var om vi holdt følge med Ark, Prosentvis er fallet mye større nå enn det var for 3 dager siden.
Prosentvis oppgang kan bli en del høyere så fort servere er på gang?
Hvorfor skulle den det? er snakk om 200 public servers. https://topconanservers.com/ har hele 12,391
CONAN EXILES SERVERS Regget hos seg. Og alle de private serverene er ikke der.
Hvor mye tror du 200 Offisielle har å si kontra 12391 private?
Evil, det er viktig for mange da de ønsker å spille på offisielle servere. Alle har samme forutsetning, ingen admin som tar snarveier og forutsigbarhet ifht vipes osv. Vi er flere som ønsker å spille på offisielle servere.
Som nevnt tidligere så baserer modellen min seg på ARK sitt % salg for hver dag de første 30 dagenene. Jeg har også sagt at det finnes usikkerhetsmomenter, spesielt at ARK var med i Steam Summer Sale 11-25juni som gjør at ARK og derav også modellen har en ganske høy % andel salg i perioden dag 10-24. CE er ikke med i noe summer sale og har ikke lagt ut spillet med rabatt enda så nå er jeg spent på om vi holder tritt med ARK.
Steamspy rapporterer nå 299.944 eiere ± 15963. Jeg vet at funcom rapporterte 320.000 så dvs at steamspy er rimelig spot on egentlig. Jeg vil også argumentere for at det er trenden og ikke eksakt verdi som er viktig her. Derfor sammenligner jeg steamspy tall fra ARK med steamspy tall fra CE. På lik linje så vet vi at ARK egentlig solgte 1 million på rett under 1 måned, men modellen og steamspy rapporterer 913.744 ila 30 dager.
EST SOLD 299,944
EST SOLD % 42.22%
UNCERTAINTY+/- 15,963
MAX 748,211
MED 710,404
MIN 672,596
Trykk på bildene for full størrelse.
http://imgur.com/XJIfSbc
Folk snakker om over millionen solgte første måned og blir nervøse når kursen dipper litt men dette er naturlig ved gevinstsikring. Og det blir feil å ha så store forventninger.
Tror vi klarer fint over 500 000 solgte på første måned og da bør idet se veldig fint ut for resten av året med Xbox og sommersalg osv. Folk må huske at dette er EA og at spillet blir bedre, serverne bedre, og folk blir mer og mer klar over det ute i verden. Så slapp av alle sammen
Det er ingen spill som selger mer globalt for øyeblikket:
I over en uke har de solgt mest av alle andre. Klarer vi en uke til har vi solgt 5-600k på 2 uker.
Og det er lavsesong så det krever ikke så mye å være på topp. Kontra i høysesong (sommersalg) når du gjerne må ha 100-200k pr dag for å lede.
Vi ligger ann til å klare 500-600k på en måned. Mye avgjøres av hvor mye salget forsetter å falle idag og imorgen.
Vi ligger også godt an til å klare 5-600k på 2 uker. Svaret får vi ikke før mandag da helga nester dobler aktiviteten.
Det gjør vi ikke… Vi klarte 320k på en uke. Salget i uke 2 ligger sålangt på halvparten, men kan se ut som den er på vei ned til 1/3.
Poenget mitt var at hvis vi “bare” klarer 500k på en mnd er dette også meget bra.
500k på en måned er bra, men folk håpet på over en million. Det gjenspeiler jo at kursen nå går ned.