Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

Kursen går også ned nå pga noen store vil ut tror jeg.
Hvis folk er så lettskremte så bør de uansett holde seg unna denne aksjen

1 Like

I snitt vil 200 offisielle servere stå for mellom 2000 og 6000 spillere online til enhver tid. Om serverne er relativt stabile iallefall.

Lettskremt og gevinstsikring er vel to nyanser av samme ord?

1 Like

He He ja du sier noe der. Men tenkte på alle som gikk inn på og over disse nivåene og nå får panikk

Jeg får ikke panikk, men jeg har hatt bedre dager.
Har alltid likt blått bedre enn rødt, av en eller annen merkelig grunn.

tror vi må vente på nattens tall for å se om salget har falt markant. steam hadde nedetid igår kveld og dette tror jeg ødelegger for tallene. hvis dere går in på http://steamspy.com vil dere se at mesteparten av de 25 topp trending spillene hadde minus salg igår. eks: resident evil -1100, ligger på 9 plass top global sellers.

5 Likes

Alla borde chilla lite med Steamspy, det kan svänga mycket från dag till dag utan att det egentligen betyder någonting. Nu blir det lite panik bara för att det ser ut att minska trots att det inte gör det.

När Dead By Daylight släpptes av Starbreeze tidigare så var vi många som följde steamspy och märkte ganska snabbt att det kunde tappa 10-20k bara sådär för att sedan dagen efter öka med 30k. Den är inte helt tillförlitlig i början helt enkelt och tänk på att den samlar data några dagar bakåt i tiden för att estimera en siffra.

Edit: Jag har för mig att det var ännu större tapp från dag till dag, ibland “försvann” 50k för att sedan öka någon/några dagar senare. Man ska nog se det som en hyfsad måttstock bara, inte mer än så.

Då är nog bestsellerlistan bättre att hålla koll på, den ljuger inte :slight_smile:

14 Likes

Ok. Trudde det var masse folk som skulle inn på public servers jeg, men der kan du se. Godt jeg har dere jeg kan støtte meg på. Men hva med den Barbarian pakka? Ubetydelig?

Ja viss en ser på alle spill rundt kl 00:30 til 01:00 så er steam nede for telling, mange har nok ikke kjøpt eller lignende her og telleverket til steam kan ha knelt!

det sies at det lav sesong for steam? så når CE ligger på topp av salg global over en uke skyldes det kun lav sesong , på andre spill?
for det er jo ingen andre store titler som er kommet på banen siste tiden ?
Og ce har jo tross alt solgt kun 320 k + på ei uke!

hadde det vært høysesong på steam, hadde da CE solgt 640 k på ei uke siden det da er mer salg ?

jeg stiller meg kritisk til mye av tankegangen her!

ja de har noen server issue jeg heller skulle vært for uten men alt i alt, CE er betalt på ei uke! hva mer kan vi få, 1 mnd så er worst case 650 k ish med denne salgstaksten! seriøst ? worst case ?
for noen mnd siden var det store spm om vi klarer og selge oss inn på topp 10, på 1 år!!!

tror noen bør tenke over det som faktisk har skjedd siste uken og hvordan for eksempel salg og antall spillere blir når funcom melder at servere er nå fixed og nye biomes lanserer, mange avventer med kjøp av spillet til servere er stabile. og ikkje minst Xbox lansering!

på de siste 3 ukene er det vel 4-5 dager der det har vært rødt ? folk skvetter litt for fort føle eg. langsiktig er jeg og velger og se på dagen i dag som opprydning, blir det mer rydding i morgen vet ikke jeg men kan fort bli!

6 Likes

Vanskelig å måle, husk at spillet selges med stor rabatt i Asia, russland og mexico. Så i de modellen jeg har deltatt på har vi antatt at barbar edition har nullet ut den rabatteffekten disse landene gir.

1 Like

@Evilfreud - modellen sier minimum 600k solgte? (egentlig 700k, but hey…) Hadde du fortalt meg dette prelaunch ville jeg ikke trodd deg. Folk har urealistiske forventninger…?

2 Likes

1 Like

Dette tilsvarer ca tidspunkt for Funcom meldte 320k salg, og selv om selve tallet er lavere ligger det innenfor hvis vi tar med den oppgitte feilmarginen. Nå skal det også sies at lag bestemmes av formen på salgskurven, nå som det slaker ut kan lag være noe høyere ca 2 dag ved publiseringstidspunktet.

Det er fortsatt “OK”, men både spillertall og salgstall slaker ut litt fort og vi ønsker at det skal stabilisere seg her. Trolig er det mangel på offisielle servere som ligger bak den utviklingen. Håper virkelig de kan få på plass dette i løpet av dagen.

5 Likes

Ark er nå nr 35 på toppselgerlisten, så det er flere som har en nedadgående trend.

De slår som regel tilbake, noe CE også kommer til å gjøre så snart det er nyheter (f.eks. offisielle servere)

2 Likes

@Nocturne

Estimatene blir stadig lavere.

EST SOLD 311,444
EST SOLD % 45.02%
UNCERTAINTY+/- 16,265
MAX 727,872
MED 691,746
MIN 655,620

Lave salgstall selv om conan ligger øverst på global best seller.
Er det noen som har gjort noen stikk prøver og sjekket om det er riktig at de skal ligge på topp?
Når CE selger så lite så må jammen de andre spillene på lista selge lite og. Men det er vel ikke akkurat high season å kjøpe spill

Det er jo ikke akkurat høysesong…

Nei det er jo ikke det

Det hadde nok stillt seg annerledes om de offisielle serverne er oppe.
Tenk at du har brukt hundrevis av timer på en base og så raider du en som viser seg å være admin som gir seg selv en avatar og ødelegger basen din som hevn.
Eller at personen som eier serveren stopper å betale for den og alt blir borte.

Videre suksess avhenger helt og holdent av at de får opp de offisielle serverne.
Og det virker som funcom er smarte nok til å vente med å åpne de til de har fått løst rubberbandinga.

Så når de får til dette så får vi nok en kraftig boost i salg.
Får virkelig håpe det skjer før helgen.

3 Likes

Har ikke peiling på gaming men vil ikke folk miste tålmodigheten og heller velge andre spill. Syns Funcom bruker utrolig mye tid på dette nå. Har jo snart gått 1 uke uten offisielle servere etter at de kuttet ut den første leverandøren

2 Likes