Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

Hva med de si 80 k som har kjøpt nå, de har jo minst 2-3 venner som er tvilende ark/rust spillere ! Når de kommer så kommer resten og :wink:

Edit: der e nå 3 russiske twitchere blant topp 6-7! 10 k følgere hver! Skjønner jo ikke bæret men han ene streamet i går og tror jeg så de kommer tilbake !

Steamspy scanner ca 600k profiler på steamcommunity.com hvert døgn. Antall “treff” (brukere med spillet) de siste tre døgn blir deretter delt på antall profiler som er blitt scannet (Altså ca 3*600k). Deretter blir dette ganget med totalt antall “aktive” steambrukere og man får et estimat for antall eiere av spillet.

Så forenklet kan man si at formelen for CE nå blir
owners = (treff på søndag + treff igår + treff idag / Antall gjennomsøkte profiler siste 3 dager) * Antall steambrukere

I går og på søndag var det omtrent ingen som eide CE og det er derfor vi må vente minst 3 dager for å få et brukbart estimat. Unøyaktighet grunnet for lave tall tror jeg ikke blir noe problem :wink:

3 Likes

Faktisk må vi vente 7 dager, men dette er tydelig forklart i første post.

1 Like

Sier meg fornøyd med dette her idag, spent på hva morgendagen bringer!

1 Like

Folkens:

Kan nokon finne gode grunner til at salgstalla til CE skal dabbe av fortere enn forventa?

1 Like

tilbake paa topp paa twitch! Over all forventning!!! snart maa funcom begynne aa selge merchandise matpakker og actionfigurer!

1 Like

9ende meste spilte nå, flere som spiller Conan Exiles enn Rust ATM.

6 Likes

Ser alle spill foran Conan har peaket på antall spillere online i dag, stadig synkende. Conan stiger fortsatt :slight_smile:
http://store.steampowered.com/stats/

3 Likes

Så deilig å komme hjem fra fotballkamp, sjekke steam og se Conan Exiles fremdeles ligge på nr.1 på Steam Global top sellers. Foran RE7, foran ARK, foran For Honor - ja, foran alle… :smile:

4 Likes

@nocturne Ikke glem twitch :wink:

3 Likes

ARK gjør så godt de kan :smile:

Woot! Når jeg sjekket Twitch lå LoL foran Conan. Dette er jo SYKT! 8k mer som ser Conan enn LoL!

2 Likes

Kan skifte fort da :slight_smile: Når Lirik tar seg middagspause dropper det 50k tilskuere :smiley:
Han har vel sagt at han skal spille andre spill fra i morgen så da må vi kanskje ta til takke med 2.plass :sweat:

Så lenge ce gir han gode views er han fanga :slight_smile:

4 Likes

Det er sant. Han hopper nok fort tilbake dersom han bare får 25k på andre spill :slight_smile:

Slik jeg ser det har Lirik gjort jobben sin. Vi trenger ikke Lirik mer. Folk vil spille spillet - hvor mange har sett ham spille det og synes det ser fett ut? Når kompiser av meg - som jeg så fotballkamp med i dag - som IKKE er gamere - har fått med seg at det er et nytt Conan spill som har kommet ut, da kaller jeg det velykket markedsføring!

8 Likes

“seven days for location-based info”?

Såvidt jeg har forstått er det vel bare “Geography” dataene som samples over 7 dager?

1 Like

Jepp, tre dager holder, for salgstall, men på dag 3, så får du tallene for samples gjort på dag 1, 2 og 3. Det er først når salget har flatet ut litt at du faktisk får se det faktiske salget. Inntil da må du ekstrapolere litt. :slight_smile:

Som det er nå, så synes jeg antall samtidige spillere taler sitt tydelige språk. Jeg har ikke regnet på det, men det må da en ganske grei multippel til for å kunne bruke det for å beregne salg? Jeg vil si at 2x - 3x er konservativt, og når max antall samtidige spillere er 32k, så sier det sitt.

2 Likes

TALL ER UTE!!! :smiley:

Owners: 55,184 ± 11,791

Altså mellom 45 og 66k solgte på dag 1.

Det er offisielt CE har KNUST Ark sine dag 1 tall, KNUST Rust sine dag 1 tall. Faktisk har det KNUST alle survival spill sine dag 1 tall.

18 Likes

JA FOR … Nå kommer jeg ikke til å få sove!! :laughing:

2 Likes