Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

En ting er første uka etter release som sikkert lever sitt eget liv, men så lenge CE fortsetter å selge brukbart så burde vel ingame-tallene snart begynne å vise en trend oppover “av seg selv” også?

Er ikke mye til gamer jeg altså, men ville trodd at manglende oppgang fremover burde indikere at kjøperne mister interessen litt raskere enn vi vil?

Tror mye av årsaken kan være manglende plass på offisielle servere. Det er jo helt smekk fullt overalt …

En privat server leverandør skriver dette:
https://server.nitrado.net/eng/news2/view/nitrado-armed-conquering-conan-exiles/?f=index/mode:0/page:1

Vet faktisk ikke helt. Er vanskelig å vite faktisk salg synes jeg, men vi vet at det har vært over all forventning første uken iallefall.

4’a på Global nu,tror nästa säljrush blir till nästa uppdatering med content till spelet, förhoppningsvis inte så lång tid tills dess

Tilbake på andreplassen nå, bak For Honor som slippes i morgen: http://store.steampowered.com/search/?filter=globaltopsellers

8 Likes

synes det er sterkt. Det blir nok noen salg enda. Selv 5k daglig gir rundt 5mill NOK i uka.

2 Likes

Synes også det er bra. :slight_smile:

Tenker det blir grei omsetning under steam summer sale og 20% rabatt

3 Likes

Påskesalget kommer kanskje for tidlig?

Opp akkurat i overkant av 18k. Må si jeg synes dette er veldig positivt! Trodde selv vi var på vei mot å ha underkant av 10k salg dag for dag nå. Moro å se.

9 Likes

Dette er jo absolutt kjempebra!

Hvis vi regner læg på Steamspy tenker jeg dette er helgens tall som nå kommer inn? Litt merkelig at de selger 19k på en søndag/mandag og 11.5k på en lørdag? :wink:

Ja. Fredag til lørdag tallene, blir det ikke?
Så da har vi “beste” dagen for gaming, lørdag til søndag igjen :slight_smile:

Jeg vil tro det. Stats for YouTube var veldig lave ved forrige tall. Den økte markant sammenlignet med nattens tall.

Det er som forventet høyere lørdag og søndag, men det trekker opp snittet, og det er hyggelig.

Tror ihvert fall 90 tusen solgte uke to dvs 410 tusen nå etter 2 uker. Da er ikke 1.5M solgte på steam på i 2017 så fjernt tror jeg, hvis vi tar med summer sale, winter sale og forventet høyere salg når de utvider med mer content / biomes / features.

At spillet dessuten forventes å selge mer på konsoll enn steam i løpet av 2017 og 2018 gjorde at jeg handlet flere aksjer i går.

5 Likes

Litt ned på listene top seller nå? 6. Plass men da er for honor med dobbelt. Da får vi vel regne med noe lavere solgt uke 3

Trader du i en aksje som svinger så mye som funcom når du sitter long holmes? TA ser ut til å være en av dine sterke sider tross alt

Kan handle litt med en mindre del av posisjonen, vekte ned når jeg tror det faller og kjøpe mer når jeg tror den skal opp. Litt mer aktiv enn vanlig nå siden jeg kom sent til festen. Fokuset ligger i så fall på å bygge posisjon med lavest mulig snitt, ikke vanlig trades for å hente ut penger.

3 Likes

Kan jo fremdeles selge like mye som i forrige uke selv om vi ligger på 6.plass, viss de titlene foran oss selger betydelig mer enn hva CE gjorde på topp;) blir spennende og se :slight_smile:

1 Like

Ja det gjelder For honor og sniper elite 4, disse har økende salg og det betyr ikke at CE selger mindre. Men jeg tenker at siden vi ligger bak cs:go og King of the Kill selges det noe mindre. Det blir spennende å følge, men avtagende salg frem til neste salg eller biome slipp osv må vi nok vente. Det er helt OK.

5 Likes