Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Conan Exiles salgstall (FUNCOM)

Funcom ass, blodig alvor. :slight_smile:

Går den sideveis eller nedover, blir det ampert. Når denne øker skal vi se en annen stemning på forumet :slight_smile:

2 Likes

Etter å ha lest gjennom Funcom trådene kan jeg ikke se noe som tilsier at @Holmes (eller noen andre) skal ha gjort noe som bryter med retningslinjene våre. Tvert imot opplever jeg han og dere andre som deltar i debatten som overraskende saklige i en opphetet tid. Jeg har nesten ikke mottatt flagginger på innlegg i det siste og det opplever jeg som et tegn på at debatt-kvaliteten er høy. Takk for det!

Derfor får jeg bare ønske @t_h lykke til videre, takk for innleggene dine, jeg har også lest de med interesse.

17 Likes

Takk @pdx for at du gjør en slik strålende jobb!

Vedrørende temaet du kommenterer så avholder jeg meg fra å kommentere.

3 Likes

Takk, tror jeg? :slight_smile:

3 Likes

Hvis du ser på den listen Funcom brukte på Q3 så hadde reign of kings 476k . Reign of kings og hurtworld har uansett passert Savage lands så nå trenger man 495k for å lure seg inn på listen.

1 Like

Stemmer, iallefall det reign of kings har

10 400 servere online
https://topconanservers.com

med snitt 40 players elns så er jo det 416 000 spots røfflig regna :stuck_out_tongue:

eller med peak 26 000 players i går så var det altså ca 2,6 players per server!

Tror markedet for CE servere er mettet?*

2 Likes

Får håpe vi ligger godt inne på den listen ved slutten av februar, og ikke så vidt på 10ende :slight_smile:

https://www.battlemetrics.com/servers/conanexiles?dir=desc&feature%3A25=True%2C+Official&maxPlayers=40&page=11&sort=players

Vet ikke hvor mye vi kan stole på battlemetrics, men ser ut til at 24407 servere har vært åpnet siden start. Mulig dette også regner med at personer åpner sin egen PC eller at den også regner servere som ikke er åpne lenger. Uansett har jeg aldri hatt problemer med å finne plass på CE, men jeg holder meg jo til uoffisielle servere i Norge da :slight_smile:

Edit: Og for å svare på spørsmålet: Nei, nye spillere vil ofte ha sin egen server å spille på :slight_smile: Ikke alle, men en del av de nye som kjøper vil også etterspørre servere.

Men de vil vel ikke si de har klart topp 10 målet sitt selv med 460k solgte. Hva om det skjer en økning i antall solgte spill i 2017 og i460k solgte ikke holder til topp 10?

Salget stopper nok ikke på 460k så i løpet av året tenker jeg vi er godt innafor! Men om de melder det i q4 ville jo være bra! Ellers så blir det jo 700k ish for q1 de melder! :+1::+1:

Hva skjer om de ikke klarer topp 10 mener du? Da vil vel kursen gå ned. Men slik det ser ut nå virker det usannsynlig at de ikke skal klare topp 10. Hvis topp 10 er 500k solgte er de der innen 01.03.

Poenget var at vi ikke vet før 1. januar 2018 hvor mange solgte som må til for å være på topp ti.
Så å nevne at de har klart målet i q4 som kommer nå blir litt rart?

Jeg tror fortsatt vi klarer 700k+ til 28. februar.

1 Like

Noen som vil sende en epost til Funcom og spørre hva målsetningen deres vil være for 2017 nå egentlig? Og om de kommer til å si noe om det på presentasjonen? Hva skal investorer forholde seg til nå som de allerede har nådd det som var målet?

Joda, men se på det på denne måten: ROK som er på 10.ende plass har nå solgt rundt 500k (i følge @Paddy80). På Q3 presentasjonen til Funcom i november lå de på 10.plass med 470k solgte. Mao. har de solgt 30-40k på 4 mnd. Antar du lik salgstakt ut året havner de på 1. mill solgte i 2017.

Da kan du anta at CE bør selge minst like mye for å havne på topp 10 i 2017 (det eneste er at jeg ikke tror ROK vil selge 1 mill i år da spillet ser crap ut og salget avtar der også).

Hva var det andre målet, en av topp 5 publisher/ utviklere i Europa. Synes å huske at de ga seg selv god tid til å nå dette (10 år). Noen her som har en slik topp 5 liste og vet hva de omsetter for?

Du finner det kanskje på bloomberg. Mener jeg har sett en liste der med flere nøkkeltall for alle børsnoterte spillselskaper, men jeg finner den ikke igjen. Jeg har lett over hele pc’en min etter screenshots, bilder, dokumenter etc. Finner den ikke igjen. Kan ha vært en link her på forumet. Kan ha vært noe jeg har fått i PM. Husker ikke

1 Like

Ser nå at det var topp 10

[quote]
Where we want to be in 10 years
• One of the top 10 European developers and publishers of interactive entertainment
• Focused on Online Game experiences for gamers across multiple platforms
• Owning and developing an exciting IP portfolio for internal and 3rd party licensing use
• Embracing new and emerging genres, markets and technologies, such as Open World Survival games, VR, AR, eSports or other[/quote]

1 Like

Husker at du tok opp esport, noen tanker om Funcom kan få til noe innen dette? Kan neste store spill bli en esport satsing?

Spådde før helgen at online spillere ville øke da patcher, flere offisielle servere og oppgraderte med god nok hardware er på plass, 2 uker frem (gjeldene fra før helgen).

I dag er vi høyere enn i går.

5 Likes